Total War Warhammer 3: Wielki Kataj - unikalne mechaniki

Ta strona poradnika powie Wam wszystko o unikalnych mechanikach frakcji Wielki Kataj w grze Total War Warhammer 3.

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Niniejsza strona poradnika zaznajomi Was z unikalnymi mechanikami frakcji Wielki Kataj z gry Total War Warhammer 3.

Równowaga

Jedną z unikalnych mechanik frakcji jest Równowaga. Postacie, budynki a nawet technologie mają przypisane wartości Yin oraz Yang. Jeżeli uda Wam się utrzymać te statystyki w równowadze, wtedy Wasze państwo otrzyma potężne bonusy:

  1. znacząca poprawa relacji z innymi frakcjami Wielkiego Kataju'
  2. zmniejszony koszt tworzenia budynków,
  3. bonus do rozwoju,
  4. zwiększony przychód z budynków,
  5. lepsza kontrola w prowincjach,
  6. spadek spaczenia,
  7. umiejętność armii "Wojownicy Przodków" - pozwala podczas potyczek przywołać dodatkowy odział.
Stan Waszej Równowagi możecie sprawdzić na górze, w środkowej części ekranu - Total War Warhammer 3: Wielki Kataj - unikalne mechaniki - Total War Warhammer 3 - poradnik do gry

Stan Waszej Równowagi możecie sprawdzić na górze, w środkowej części ekranu. Jeżeli najedziecie na niego myszką, rozwinie się przed Wami szczegółowa informacja dotycząca Waszego Yin oraz Yang. Poszczególne wartości nie muszą być w równowadze, ważne aby w sumie się wyrównywały.

Kompas Wu Xing

Jeżeli zerkniecie w prawy dolny róg, zobaczycie tam menu w kształcie koła - Total War Warhammer 3: Wielki Kataj - unikalne mechaniki - Total War Warhammer 3 - poradnik do gry

Jeżeli zerkniecie w prawy dolny róg, zobaczycie tam menu w kształcie koła. Po najechaniu na miniaturę kompasu, Waszym oczom ukaże się nowy panel. Jest to Kompas Wu Xing, który wykorzystuje Wiatry Magii, aby wspomóc imperium Wielkiego Kataju.

Kompas posiada 4 kierunki - Total War Warhammer 3: Wielki Kataj - unikalne mechaniki - Total War Warhammer 3 - poradnik do gry

Kompas posiada 4 kierunki. Cechują się one właściwościami pasywnymi oraz aktywnymi. Te pierwsze działają zawsze, natomiast te drugie można uzyskać jedynie, jeżeli kompas wskazuje w daną stronę.

Zostało jeszcze 67% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...

... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium

Abonament dla Ciebie

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
2024-07-22
16:08

januszn2 Junior

Cześć właśnie kupiłem tw 3 czemu mam tylko do wyboru kislew królestwo demonów i jakąś 3 kampania obejmująca cały świat

Komentarz: januszn2
2022-02-23
01:46

Shamalek Junior

-1

Czaruś, chętnie pomogę w pisaniu poradnika jeśli jest mozliwość. Machnąłem już dwie kampanie frakcjami Kataju ( i ponad połowe lodowym dworem) a w Total War'y gram od roma ;)

Komentarz: Shamalek
2022-02-23
09:09

Czaruś Chorąży

Czaruś

Cześć! Ja gram od Shoguna, pamiętam czasy, kiedy nie było chodzących postaci, a figurki... jestem już stary :)
Dzięki za ofertę pomocy, doceniam :D Nie mam niestety uprawnień do przyjmowania nowych autorów. Dział poradników jednak zawsze szuka. Szczegóły poznasz pod tym adresem: https://firma.gry-online.pl/praca/poradniki/

Komentarz: Czaruś
2022-02-20
19:34

OKASONE Chorąży

Zróżnicowana armia to podstawa? Co to za gó…o porady? Serio nie ma tu za grosz prawdy. Nie zrobiliście konkretnej recenzji, a za porady się bierzecie. Te informacje to parodia. Czas na poważniejszą naukę, może nie taką jak LegendofTotalWar, ale postarajcie się chociaż trochę.

Komentarz: OKASONE
2022-02-21
21:59

Czaruś Chorąży

Czaruś

YYY OK :D
Informacja dla Wszystkich - jestem człowiekiem, więc mogę być omylny lub coś przeoczyć! Dlatego też jestem otwarty na dialog i KONSTRUKTYWNĄ krytykę - zapraszam do komentowania. Jeżeli są błędy, to miło by było wiedzieć, co jest złe :) Niestety komentarz powyżej tych przesłanek nie spełnia! Ale i tak na niego odpowiem, bo jestem miły.
Zróżnicowana armia to podstawa - piechota do walki w zwarciu, strzelcy, artyleria i konnica spełniają w wojsku różne role, jeżeli chcecie się dowiedzieć jakie, to zapraszam do lektury poradnika! :D Jestem przekonany, że istnieją strategie, w których armia złożona z samej artylerii czy łuczników konnych zniszczy wszystkie pozostałe, jednak ten poradnik nie ma na celu "serowania" gry. Oczywiście nie wszystkie frakcje mogą stworzyć zrównoważone armie, dlatego przy każdej rasie daję osobne porady w kwestii strategii. Pozdrawiam!

Komentarz: Czaruś
2022-02-22
17:28

Panty Junior

Całkowita racja, w żadnym TW Warhamerze chyba nie było frakcji, którą dobrze się gra "zróżnicowaną armią".
W trójce jest jeszcze większa przepaść (szczególnie u chaosytów) i w zależności od fazy gry zupełnie inne jednostki będą nam potrzebne.
Samo posiadanie konnicy jest mocno dyskusyjne, bo zwykle ma problem z wycofaniem się, ale to jest dość znane i zastępowalne potworami, lordami, a w niektórych frakcjach nawet artylerią. Chyba jedyną konną jednostką, która w jakiś sposób sobie razi są konni strzelcy.
Zrezygnowanie z danych typów oddziałów też jest przydatne, by lepiej porozdzielać pkt. doświadczenia.
Raczej w tym fragmencie przydałby się tekst, że warto się zastanowić w jakie typy jednostek będziemy danymi armiami iść, bo część jest diablo skuteczna w obronie, a część w ataku i dobrze jest robić wyspecjalizowane armie stawiające na 2-3 typy jednostek.

Komentarz: Panty
2022-02-22
22:13

Czaruś Chorąży

Czaruś

A widzisz, ciekawy punkt widzenia. Z mojej strony mogę powiedzieć, że pograłem trochę konnicą w Warhammerrze 3 i często korzystałem z taktyki - atak, ucieczka, co pomogło mi kilka bitew wygrać. Kluczem było wycofać wojsko w odpowiednią stronę i nie dać się otoczyć. Nie natrafiłem na jakieś wielkie trudności w stosowaniu tej taktyki. Stąd taka porada, a nie inna - nie napisałbym niczego, co nie działało u mnie.

Komentarz: Czaruś
2022-02-18
13:05

Czaruś Chorąży

Czaruś

Rzeczywiście brakowało :D Dzięki za czujność!

Komentarz: Czaruś
2022-02-18
10:59

Morteniusz23 Legionista

Morteniusz23

Brakuje ogrów w liście frakcji

Komentarz: Morteniusz23

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl