Budynki zamkowe | Elementy gry w Twierdza 3 poradnik Twierdza 3
Ostatnia aktualizacja: 28 sierpnia 2019
Budynki zamkowe
Zamek to budowle. A tych jest wiele rodzajów: przemysłowe, wytwarzające żywność, wytwarzające dobra prestiżowe, w końcu budynki wojskowe oraz miejskie. Każdy pełni ważną rolę w zamku w zależności od sytuacji i potrzeb, ale niektóre są niezbędne.
Budynki przemysłowe
Skład W tym budynku przechowywane są wszystkie zdobyte surowce i inne podstawowe zasoby. Na początku wielu misji to ten budynek stawiasz jako pierwszy. Możesz posiadać tylko jeden skład, a pomieści on nieograniczone ilości surowców. Budując rynek będzie mógł w składzie handlować towarami. Wymagania: brak | |
Chata drwala Drwale okoliczne drzewa zamienią w drewno, które trafia do składu. Warto więc stawiać tego typu budynki blisko lasów - drwale nie będą marnować czasu na przejście od chaty do lasu. Ponad to wycinka drzew daje ci nowe tereny do zabudowy. Wymagania: drewno (20) | |
Kamieniołom Można go wybudować tylko przy surowych głazach. Pozyskuje się z nich kamienie. Aby zostały przetransportowane do składu musisz obok postawić postój wołów. Wymagania: drewno (50) | |
Kopalnia żelaza Można ją wydobywać tylko na rudach żelaza. Wydobywa się tutaj żelazo, które transportowane jest przez woły z postoju wołów do składu. Wymagania: drewno (50) | |
Postój wołów Niezbędne do transportowania wydobytego kamienia oraz żelaza. Dla każdej kopalni najlepiej umieszczać przynajmniej po dwa postoje wołów. Wymagania: drewno (15) | |
Smolarnia Możesz ją wybudować jedynie na mokradłach. Wydobywa się tutaj smołę, która transportowana jest przez pracowników do składu. Wymagania: drewno (40) |
Budynki produkujące żywność
Spichlerz To budynek niezbędny do funkcjonowania twojego zamku, budowany na początku misji. Możesz zbudować jedynie jeden taki obiekt. Pomieści on nieograniczone ilości jedzenia. Ludność pobiera z niego pożywienie według potrzeb. Wymagania: brak | |
Sad jabłoni W sadach wytwarzane są jabłka. Po zebraniu ich z drzew pracownik zanosi je do spichlerza. Wymagania: drewno (20) | |
Serowarnia Z pozyskiwanego od krów mleka wytwarzany jest tutaj ser. Ten jest transportowany do spichlerza. Wymagania: drewno (15) | |
Chlewnia Z hodowanych tutaj wieprzy pozyskiwane jest mięso, które transportowane jest do spichlerza. Wymagania: drewno (100) | |
Uprawa chmielu Produkowany jest tutaj chmiel, który trafia do składu. Wymagania: drewno (25) | |
Browar Pracownik browaru ze składu bierze chmiel i warzy z niego piwo. To trafia do składu, a stąd jest zabierane do karczmy. Wymagania: drewno (50) | |
Uprawa pszenicy Produkowana jest tutaj pszenica, która następnie trafia do składu. Wymagania: drewno (10) | |
Młyn Młynarz ze składu pobiera wcześniej pozyskaną pszenicę i przerabia ją na mąkę, którą transportuje do składu. Jeden młyn ma moc przerobową zdolną obsłużyć zbiory z kilku upraw pszenicy. Wymagania: drewno (50) | |
Piekarnia Piekarz ze składu zabiera mąkę, z której piecze chleb. Ten zanosi do spichlerza. Chociaż proces produkcyjny chleba jest najdłuższy to jest najbardziej efektywny - nim najlepiej wykarmisz poddanych. Wymagania: drewno (50) |
Budynki miejskie
Chata Oto jeden z kluczowych typów budynku, dzięki któremu rozwój miasta jest możliwy - to tutaj zamieszkują przybywający do osady chłopi. Wielkość stawianego budynku (a zatem i liczba łóżek w nim) uzależniona jest od odległości jego umieszczenia od donżonu. Najlepiej więc budować chaty jak najbliżej jego. Im dalej od niego tym budynek mniejszy, a więc i mniej łóżek się w nim znajduje. Wszystkie rodzaje chat wymagają do postawienia drewna, ale liczba jego jednostek zależy od wielkości budynku. Przybyli nowi mieszkańcy, którzy od razu nie znajdą dla siebie zajęcia staną przed donżonem. Typy chat: * posiadłość, 10 łóżek, wymagania: drewno (90); * duży dom, 8 łóżek, wymagania: drewno (80); * dom, 6 łóżek, wymagania: drewno (65); * chata, 4 łóżka, wymagania: drewno (50); * chatynka, 2 łóżka, wymagania: drewno (30); * szałas, 1 łóżko, wymagania: drewno (20). | |
Rynek Umożliwia handlowanie surowcami, pożywieniem, dobrami prestiżowymi oraz uzbrojeniem. Dzięki niemu możesz osiągnąć dodatkowe przychody, a także szybciej nabyć dane dobro. Jednak pamiętaj, że w niektórych misjach kampanii kupno pewnych rzeczy może być zablokowane. Wymagania: brak | |
Warsztat świecarza Wytwarzane są tutaj świece, które następnie umieszczane są w składzie. Wymagania: drewno (50) | |
Kościół To bardzo ważny budynek w grze. Odprawiane są w nim msze, które wpływają na twoją popularność. Jednak potrzebne są do tego świece i to od ich liczby zależy częstotliwość mszy, a więc i mniejszy bądź większy wpływ na twoją popularność. Częstotliwością mszy decydujesz na panelu popularności. Wymagania: złoto (500), kamień (100) | |
Karczma Drugi ważny budynek w rozgrywce (po kościele), który ma wpływ na twoją popularność. Od wypitego w karczmie piwa zależy wzrost twojej popularności. Ilość przeznaczanego do konsumpcji piwa ustawiasz na panelu popularności. Wymagania: drewno (200) | |
Studnia Są one kluczowe w walce z pożarami. W przypadku gdy taki wybuchnie pracownik studni od razu przystąpi do gaszenia. Wymagania: drewno (20) | |
Apteka Zatrudniony w niej aptekarz korzystając z ziół pozwala przezwyciężyć zarazę. Wymagania: drewno (200) | |
Stajnia Tutaj hoduje się konie, na których rycerze mogą wyruszyć na pole walki. Kliknij na rycerza i na dolnym panelu kliknij ikonkę konia. Wymagania: złoto (100), drewno (100) | |
Gildia inżynierów Szkoli się tutaj inżynierów, którzy są niezbędni do rekrutowania m.in. plutejów, taranów i innych jednostek. Wymagania: drewno (50) |
Budynki prestiżowe
Donżon Kluczowy budynek w mieście. To tutaj mieszka władca oraz ośmiu pierwszych chłopów. Przechowywane są tutaj także dobra luksusowe. | |
Chata myśliwego Myśliwi polują na jelenie z których uzyskuje się dziczyznę. Ona spożywana jest podczas uczt, które to dają władcy punkty honoru. Wymagania: drewno (20) | |
Warzywnik Uprawia się tutaj warzywa, które wykorzystuje się podczas uczt. Wymagania: drewno (20) | |
Owczarnia Z hodowanych tutaj owiec pozyskuje się wełnę, która trafia do składu. Wymagania: drewno (30) | |
Warsztat krawiecki Krawiec ze składu pobiera wełnę. Produktem końcowym jego pracy są ubrania. Te trafiają do donżonu i są wykorzystywane podczas uczt. Wymagania: drewno (150) | |
Pasieka Wytwarzany jest tutaj miód. Ten jest dostarczany do donżonu i jest wykorzystywany podczas uczt. Wymagania: drewno (70) | |
Winnica W tym budynku wytwarza się wino, które transportowane jest do donżonu i wykorzystywane podczas uczt. Wymagania: drewno (120)
| |
Posągi Wybudowany posąg zapewnia każdego dnia punkty honoru. Im bliżej donżonu postawiony tym więcej punktów daje. Maksymalnie może dziennie przynieść 10 punktów honoru. Wymagania: złoto (200) | |
Budynki rozrywkowe Umieszczanie takowych wokół zamku dobrze wpływa na wizerunek władcy, jego popularność, a także morale żołnierzy. Jednak ma to swoją cenę - efektywność pracy spada. Im więcej budynków tego rodzaju tym ten efekt silniejszy. Dostępne obiekty: * tańczący niedźwiedź, wymagania: złoto (25), drewno (30); * gołębnik, wymagania: złoto (25), drewno (30); * błazeński dwór, wymagania: złoto (25), drewno (30); * namiot wróżbity, wymagania: złoto (25), drewno (30); * scena, wymagania: złoto (25), drewno (30); * ogród fiołkowy, wymagania: drewno (10); * ogród różany, wymagania: drewno (10); * ogród orchidei, wymagania: drewno (10); * ogród żonkili, wymagania: drewno (10). | |
| Narzędzia kary Budowanie ich pozytywnie wpływa na efektywność pracy ludzi w związku z ich obawą przed złym władcą. Ma to swoją cenę: popularność władcy oraz morale wojsk są niższe. Dostępne obiekty: * dyby, wymagania: złoto (25), drewno (30); * upokarzająca maska, wymagania: złoto (25), drewno (30); * klatka, wymagania: złoto (25), drewno (30); * koło, wymagania: złoto (25), drewno (30); * pręgierz, wymagania: złoto (25), drewno (30); * krzesło do piętnowania, wymagania: złoto (25), drewno (30); * madejowe łoże, wymagania: złoto (25), drewno (30); * stos, wymagania: złoto (25), drewno (30); * szubienica, wymagania: złoto (25), drewno (30); * szafot, wymagania: złoto (25), drewno (30). |
Budynki wojskowe
Koszary W tym budynku rekrutujesz nowe jednostki. Aby to uczynić będziesz potrzebował złota, chłopów (nigdzie nie zatrudnionych stojących przy ognisku), broni oraz w przypadku lepszych jednostek punktów honoru. Wymagania: kamień (50) | |
Zbrojownia To tutaj rzemieślnicy znoszą wyprodukowane uzbrojenie. Jej wybudowanie jest konieczne, aby rekrutować w koszarach nowe jednostki. Jeśli wybudowałeś rynek w zbrojowni możesz kupować i sprzedawać bronie. W momencie rekrutowania danej jednostki odpowiednia broń jest pobierana ze zbrojowni automatycznie. Obok zbrojowni dobrze jest budować warsztaty wytwarzające broń. Wymagania: kamień (20), drewno (20) | |
Warsztat łuczarza Pracownik tego warsztatu pobiera ze składu drewno i wytwarza z niego łuki, które zanosi do zbrojowni. Wymagania: złoto (100), drewno (50) | |
Warsztat szyftarza Z pobieranego ze składu drewna szyftarz wytwarza kusze i zanosi je do zbrojowni. Wymagania: złoto (100), drewno (50) | |
Warsztat grotnika Z drewna wytwarza się tutaj włócznie, które trafiają następnie do zbrojowni. Wymagania: złoto (100), drewno (50) | |
Kuźnia Pracownik pobiera ze składu żelazo i wytwarza wekiery, które zanosi do zbrojowni. Wymagania: złoto (100), drewno (50) | |
Warsztat miecznika Z żelaza pobieranego ze składu wytwarza się w tym warsztacie miecze. Te następnie trafiają do zbrojowni. Wymagania: złoto (100), drewno (50) | |
Warsztat zbrojmistrza Z drewna pobranego ze składu wytwarza się tutaj piki, które trafiają następnie do zbrojowni. Wymagania: złoto (200), drewno (50) | |
Warsztat płatnerski Ze składu płatnerz pobiera żelazo i wytwarza z niego zbroje, które zanosi do zbrojowni. Wymagania: złoto (100), drewno (50) | |
Park oblężniczy To miejsce gdzie wytwarzane są wszystkie maszyny oblężnicze w tym katapulty czy taran. To bardzo kosztowny budynek, ale możesz go postawić poza terenem swojej włości. Wymagania: złoto (500) |