Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Twierdza 3 - poradnik do gry

Twierdza 3 - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

8. Święto | Kampania ekonomiczna w Twierdza 3 poradnik Twierdza 3

Ostatnia aktualizacja: 28 sierpnia 2019

8. Święto

Warunki zwycięstwa:

- zbierz chleb: 800;

- zbierz ubrania: 160;

- zbierz prestiż: 8000;

- zbierz miód: 200.

Warunki przegranej:

- upływ czasu (100 dni).

095 - 8. Święto | Kampania ekonomiczna w Twierdza 3 - Twierdza 3 - poradnik do gry
095
096 - 8. Święto | Kampania ekonomiczna w Twierdza 3 - Twierdza 3 - poradnik do gry
096

Oto ostatnia misja kampanii ekonomicznej. W centralnym punkcie przy ruinach postaw skład oraz spichlerz [095] - wokół tego miejsca będzie kręcić się ekonomia zamku. Na zachód postaw trzy sady jabłoni - twoje pierwsze źródło pożywienia. Wybuduj trzy chaty drwala na wschodzie tuż przy lesie. Tym razem wokół donżonu masz całkiem sporo miejsca na chaty, ale oczywiście stawiaj je rozsądnie [096] tak, aby zostawić miejsce na kolejne, które będą potrzebne.

097 - 8. Święto | Kampania ekonomiczna w Twierdza 3 - Twierdza 3 - poradnik do gry
097
098 - 8. Święto | Kampania ekonomiczna w Twierdza 3 - Twierdza 3 - poradnik do gry
098

Na zachodzie przy moście możesz postawić koszary oraz zbrojownie [097]. W zbrojowni znajdziesz po dwie sztuki zbroi oraz miecza, czyli bez stawiania warsztatów możesz zrekrutować dwóch zbrojnych. Potrzebujesz do tego złota, wolnych chłopów oraz honoru - jeśli chodzi o to ostatnie po prostu tuż przy donżonie postaw jeden z posągów. Jednak zanim będziesz mógł ich zrekrutować twój władca musi skierować się do lasu na wschodzie! Jest tam legowisko wilków [098]. Warto dodać, że nie musisz marnować czasu na nowe jednostki - sam władca sobie poradzi.

099 - 8. Święto | Kampania ekonomiczna w Twierdza 3 - Twierdza 3 - poradnik do gry
099
100 - 8. Święto | Kampania ekonomiczna w Twierdza 3 - Twierdza 3 - poradnik do gry
100

Najpierw wyeliminuj wilki które czają się w lesie. Następnie skieruj się dalej na wschód by zlikwidować legowisko [099]. Potem zawróć władcą i zacznij niszczyć ruiny - z tym także sam sobie świetnie poradzi [100]. Na zachodzie od składu znajduje się miejsce, gdzie możesz postawić kamieniołom oraz dwa postoje wołów. Kamień będzie ci potrzeby tylko do budowy kościoła, ale jego sprzedaż to dobry sposób na zarobek, a złoto się przyda.

101 - 8. Święto | Kampania ekonomiczna w Twierdza 3 - Twierdza 3 - poradnik do gry
101
102 - 8. Święto | Kampania ekonomiczna w Twierdza 3 - Twierdza 3 - poradnik do gry
102

Gdy władca będzie się rozprawiał z ruinami rozpocznij produkcję chleba: postaw trzy uprawy pszenicy, młyn oraz (docelowo) trzy piekarnie [101]. W miarę możliwości gdy pojawi się drewno wybuduj także po jeden-dwie chlewnie i serowiarnie - w ten sposób pożywienie ludu będzie urozmaicone. Oczywiście ustaw racje żywnościowe do poziomu 1/2. Władcą skieruj się za most do posiadłości obok - jeśli masz zbrojnych skieruj tam również ich. Gdy dotrzesz do flagi i moment odczekasz przejmiesz to terytorium [102]. Powróć wszystkimi ludźmi do siebie, jeśli posiadałeś zbrojnych zwolnij ich ze służby, zburz zbrojownie oraz koszary.

103 - 8. Święto | Kampania ekonomiczna w Twierdza 3 - Twierdza 3 - poradnik do gry
103
104 - 8. Święto | Kampania ekonomiczna w Twierdza 3 - Twierdza 3 - poradnik do gry
104

Postaw rynek, apteka także by się przydała. Aby polepszyć efektywność pracy postaw dwa narzędzia kar. Wybuduj przynajmniej dwa warsztaty świecarza. Zgromadzone kamienie sprzedaj pozostawiając sobie do dyspozycji 100 sztuk - za zdobyte z tego pieniądze wybuduj kościół [103]. Na panelu popularności włącz odprawianie mszy - to przyniesie ci nieco popularności. Teraz rozpocznij produkcję chleba na jeszcze większą skalę budując kilka kolejnych upraw pszenicy, drugi młyn oraz kilka piekarni [104].

105 - 8. Święto | Kampania ekonomiczna w Twierdza 3 - Twierdza 3 - poradnik do gry
105
106 - 8. Święto | Kampania ekonomiczna w Twierdza 3 - Twierdza 3 - poradnik do gry
106

W ten sposób z czasem spichlerz się wypełni - pamiętaj by lud miał dostęp także do innych rodzajów pożywienia. Warto przypomnieć, że czasowo możesz wyłączać możliwość zjadania chleba w spichlerzu tak, żeby potrzebna liczba została szybciej zgromadzona. Kluczowy w tym momencie staje się honor oraz zdobycie odpowiedniej ilości miodu i ubrań. Wybuduj na początek po jednym budynku każdego rodzaju z tych prestiżowych, czyli warzywnik, owczarnię, warsztat krawiecki, pasiekę oraz winnicę. Potem zacznij stawiać kolejne, w szczególności owczarnię, warsztat krawiecki i pasiekę [105]. Nie obawiaj się, że czas upływa, a ty nie masz w ogóle albo masz niewiele punktów prestiżu. Nie warto organizować małych uczt tzn. takich, na których nie pojawią się wszystkie dobra prestiżowe! Lepiej poczekać na to aż wszystkie rodzaje znajdą się w donżonie czyli ubrania, warzywa, wino oraz miód. Piąte, czyli dziczyznę po prostu zakup. Dopiero wtedy wyprawiaj ucztę [106].

107 - 8. Święto | Kampania ekonomiczna w Twierdza 3 - Twierdza 3 - poradnik do gry
107
108 - 8. Święto | Kampania ekonomiczna w Twierdza 3 - Twierdza 3 - poradnik do gry
108

Jeśli zawsze będziesz wyprawiać kompletne uczty, aby osiągnąć cel, czyli 8000 punktów prestiżu, potrzebujesz zdobyć po 100 sztuk każdego dobra prestiżowego. Prócz tego z dóbr prestiżowych musisz posiadać 160 ubrań oraz 200 miodu. Dlatego też przy rozbudowie miasta nie zapominaj, że budynków związanych z tymi dobrami musisz wybudować więcej - winnic oraz warzywników nie potrzeba aż tyle. Z drugiej strony podczas rozbudowy miasta, w tym także poprzez budowanie nowych chat [107], zadbaj o dodatkowe źródło pożywienia w tym przede wszystkim o nowe dostawy chleba. Jeśli masz pieniądze wokół donżonu możesz wybudować kilka posągów [108].

109 - 8. Święto | Kampania ekonomiczna w Twierdza 3 - Twierdza 3 - poradnik do gry
109
110 - 8. Święto | Kampania ekonomiczna w Twierdza 3 - Twierdza 3 - poradnik do gry
110

To jedna z niewielu misji, gdzie masz naprawdę dużo miejsca [109]. Jeśli będziesz wyprawiał uczty z pięciu dóbr bardzo łatwo osiągniesz cel [110].