5. Straż tylna | Kampania militarna w Twierdza 3 poradnik Twierdza 3
Ostatnia aktualizacja: 28 sierpnia 2019
5. Straż tylna
Warunki zwycięstwa:
- przetrwaj ataki wroga;
- wyeliminuj wszystkie jednostki wroga.
Warunki przegranej:
- śmierć władcy.
155
| 156
|
To trudna misja, w której potrzeba także wiele szczęścia. Musisz szybko uporać się z początkową ekonomią. Skład postaw blisko murów, a spichlerz po drugiej stronie terenu zamku [155]. Wybuduj dwa-trzy pierwsze budynki dla zapewnienia pożywienia, a przy lesie zbuduj przynajmniej trzy chaty drwala [156] (ale w przyszłości dobrze by było dostawić jedną bądź nawet dwie dodatkowe).
157
| 158
|
Przy składzie zbuduj koszary, a obok zbrojownię [157]. W okolicach spichlerza zbuduj rynek (tak, aby nie przeszkadzał). Dosyć szybko pojawi się mała grupka wrogich jednostek - wyeliminuj ją za pomocą grupki kmieci oraz władcy [158]. Pamiętaj, że w przypadku kmieci najlepiej pozwolić im oddać rzut włócznią, następnie ich wycofać by zdążyli przygotować kolejną włócznię i ponownie zaatakować. Straty są wtedy minimalne! Po tym władcę wyślij na tyły w okolicę spichlerza.
159
| 160
|
Nie zapomnij postawić kolejnych posiadłości tak, by zabezpieczyć napływ nowych obywateli. Kluczowe jest jednak zabezpieczenie dostaw kamienia - wybuduj dwa kamieniołomy na złożach w górnej części zamku [159]. Oczywiście jako już wytrawnemu graczowi nie muszę ci przypominać o postojach wołów - ponieważ skład jest bardzo blisko wystarczą trzy. Jak najszybciej rozpocznij budowę warsztatów łuczarza i warsztatu włócznika! Wróg nie będzie ustępował. Początkowo kryj się swoimi jednostkami za murami i nagle atakuj zbliżające się jednostki wroga [160].
161
| 162
|
Gdy tylko zdobędziesz trochę kamienia wybuduj bramę, kamienny mur oraz schody do niego. Aby zbudować te ostatnie będziesz musiał zmienić kamerę tak, aby patrzeć na mur od strony zamku [161]. Z lasu wyjdzie dwa niedźwiedzie - władca sam sobie z nimi poradzi [162]. Po pokonaniu ich pozostaw go tam w razie wystąpienia kolejnych tego typu niespodzianek.
163
| 164
|
Gdy ustabilizujesz ekonomię musisz skupić się na broniach oraz nowych rekrutach - to jest kluczowe. Gdy masz możliwość zbuduj kolejne warsztaty. Rekrutuj nowe jednostki - początkowo przede wszystkim łuczników. Umieść wszystkie jednostki na murach - kmieci także z nich cisną we wroga włóczniami. Dzięki zdobytemu kamieniowi możesz wybudować kilka murów w przełęczy - w ten sposób kupisz trochę czasu [163]. Wtedy też bezpiecznie będziesz mógł zacząć wydobywać żelazo - wybuduj przynajmniej dwie kopalnie żelaza oraz postoje wołów. Postaw wieżę [164] i umieszczaj na niej wszystkich posiadanych łuczników.
165
| 166
|
Wybudowanie muru wzdłuż [165] zabezpieczy drogę twoim ludziom do złóż żelaza. Na przedpolu umieść natomiast ukryte kolce - tyle ile się tylko da, a sporo jednostek na nich polegnie [166].
167
| 168
|
Resztę załatwią łucznicy [167]. Po odparciu ataku ponownie zabuduj przełęcz kilkoma murami. Dobrze by było abyś postawił kościół, jednak z pewnością cię nie stać. Postaw przynajmniej dwa warsztaty świecarza, a następnie drakońsko zwiększ podatki o poziomu "7", czyli "diaboliczne". Gdy tylko uzbierasz ponad 500 złota natychmiast je zmniejsz, wybuduj kościół [168] i na panelu popularności włącz odprawianie mszy.
169
| 170
|
Rekrutuj nowe jednostki, cały czas gdy tylko masz możliwość. Stawiaj nowe warsztaty, posiadłości oraz w razie potrzeby budynki odpowiedzialne za wytwarzanie jedzenia. Kontroluj całą ekonomię zamku podczas przerw w najazdach wroga [169]. Możesz wybudować mur tak by połączyć jeden z tych stanowiących barierę z tym właściwym z bramą i wieżą [170]. Wtedy twoi łucznicy będą mogli przemieścić się na niego i już stąd cisnąc w jednostki wroga.
171
| 172
|
Pomiędzy kolejnymi murami możesz dodatkowo postawić ukryte kolce co wraz z ostrzałem łuczników szybciej wyeliminuje jednostki wroga [171]. Po każdej fali naprawiaj uszkodzone mury i stawiaj kolejne [172].
173
| 174
|
Ostatnia fala będzie najliczniejsza [173] - nawet jeśli czas upłynie będziesz musiał zniszczyć wszystkie jednostki wroga, które znalazły się na mapie. Pomiędzy poszczególnymi murami postaw ukryte kolce [174].
175
| 176
|
Wróg będzie się przebijał przez kolejne warstwy muru, ale łucznicy będą już działać [175]. Pamiętaj, by cały czas rekrutować kolejne jednostki i w razie gdyby obrona została przerwana umieścić je na ostatniej linii murów i wieży. Taka linia obrony powinna sobie poradzić [176]. Na murach mus być przynajmniej 30-40 łuczników.