3. Nawałnice | Kampania ekonomiczna w Twierdza 3 poradnik Twierdza 3
Ostatnia aktualizacja: 28 sierpnia 2019
3. Nawałnice
Warunki zwycięstwa:
- osiągnięty poziom populacji: 100;
- osiągnięty poziom zakwaterowania: 100
- zbierz jabłka: 300;
- zbierz ser: 300.
Warunki przegranej:
- brak.
037
| 038
|
To bardzo mały obszar który składa się z dwóch terenów podzielonych przez przesmyk na wybrzeżu przy skałach. Możesz na jednym z terenów zająć się produkcją żywności, a na drugim stawianiem mieszkań. Jednak nie jest to konieczne do zwycięstwa - zmieścisz się na jednym z tych obszarów i osiągniesz cel bez rozrzucenia budynków po całej mapie.
Skład i spichlerz postaw daleko na północy na krańcu mapy tuż przy lesie [037]. Na starcie wyburz stojącą chatę i wybuduj przynajmniej trzy chaty drwala w centrum mapy [038]. Nie chodzi o to, że potrzebujesz dużo drewna - po prostu musisz wyciąć wszelkie drzewa na tym niewielkim terenie.
039
| 040
|
Obok zbudowanych chat drwali postaw przynajmniej jedną serowarnię oraz chlewnię [039] - zapewne będziesz musiał chwilę zaczekać na drewno. Kolejny krok to nowe budynki mieszkalne. Tutaj nie ma miejsca na luźne zarządzanie dostępną przestrzenią - każdy skrawek jest na wagę złota, więc wszystko stawiaj blisko siebie. Chaty umieść oczywiście przy donżonie - dwie lub trzy na początek [040].
041
| 042
|
Możesz zmniejszyć racje żywnościowe, ale utrzymaj dużo wolnych miejsc mieszkalnych - chodzi o podtrzymanie wysokiej popularności, a nie warto w tej chwili zmniejszać podatków, gdyż pieniądze będą potrzebne by wybudować kościół. Koniecznie na złożach kamienia musisz postawić dwa-trzy kamieniołomy - nie zapomnij o kilku postojach wołów [041]. Na terenach pomiędzy składem, a kamieniołomami wybuduj serowarnie - tyle, ile się tylko da [042].
043
| 044
|
Dzięki podatkom oraz kamieniołomom po pewnym czasie będziesz mógł wybudować kościół. Dopóki to nie nastąpi możesz postawić pierwsze dwa-trzy warsztaty świecarza - będą potrzebne. Kościół postaw w przesmyku na południe od donżonu [043] - to oszczędność miejsca. Dzięki produkcji świec będziesz mógł wyprawiać msze co pozytywnie wpłynie na twoją reputację [044]. Dalej wybuduj jeszcze rynek.
045
| 046
|
Drwale powinni już się uwinąć z większością drzew - te niewysokie nie przeszkadzają w stawianiu budynków, więc je zlekceważ. Zlikwiduj prawie wszystkie chaty drwala - pozostaw tylko jedną. Na północy wszystkie drzewa są już wycięte - maksymalnie ściśle obok siebie wybuduj sady jabłoni oraz serowarnie [045]. Wcześniej wybudowane kamieniołomy wypełniły już skład kamieniami. Sprzedaj cały wydobyty kamień, zlikwiduj kamieniołomy i postoje wołów. W tym miejscu przy donżonie postaw kolejne chaty, a dalej sady jabłoni [046].
047
| 048
|
Wokół donżonu wybuduj chaty [047]. Wybuduj ich tyle, aby liczba łóżek przekroczyła 100 [048].
049
| 050
|
Resztę dostępnego terenu zabuduj sadami jabłoni oraz serowarniami. Wykorzystaj KAŻDY dostępny skrawek terenu. Zapewne wielu chłopów będzie bez pracy [049]. W wolnych miejscach, które na pewno pozostały pomiędzy budynkami postaw warsztaty świecarza [050]. Zwiększ częstotliwość mszy na tyle, na ile to możliwe. To przyniesie wzrost popularności, a więc szybszą migracje nowych ludzi do osady.
051
| 052
|
Jeśli brakuje ci danego rodzaju pożywienia do wypełnienia misji możesz zablokować jego spożywanie w spichlerzu [051]. Warto także wykorzystać zdobyte złoto i zakupić inne rodzaje żywności jednocześnie czasowo blokując spożywanie jabłek i sera. Gdy zdobędziesz odpowiednią ilość pożywienia, wybudujesz chaty dla 100 mieszkańców oraz sprawisz, że przynajmniej tyle osób zamieszka w twojej osadzie wtedy wzejdzie słońce [052] - misja została wykonana.