8. Sułtan | Kampania militarna w Twierdza 3 poradnik Twierdza 3
Ostatnia aktualizacja: 28 sierpnia 2019
8. Sułtan
Warunki zwycięstwa:
- przejmij donżon wroga i uratuj rodzinę sułtana.
Warunki przegranej:
- śmierć wszystkich posiadanych jednostek.
197
| 198
|
Masz do dyspozycji ograniczone jednostki: grupę uzbrojonych chłopów, łuczników oraz knechtów. Dodatkowo jest trochę plutejów, cztery katapulty oraz jeden taran. Najpierw musisz zająć się posterunkiem przylegających do podejścia do głównej bramy. Łucznikami skieruj się na skraj mapy i zbliż się do klatek z psami bojowymi - wystrzelają psy i nie będą one już stanowić zagrożenia [197]. Następnie kilkoma uzbrojonymi chłopami skieruj się we wskazanym kierunku [198] - musisz ich poświęcić, aby wykryli i zneutralizowali ukryte kolce.
199
| 200
|
Wyślij tą samą drogą łuczników - są szybcy więc strzelające z wieży mangonele ich nie trafią, a przy murze będą bezpieczni poza ich zasięgiem. Szybko wystrzelaj kilku łuczników na kamiennym murze [199]. Mangonele nie pozwalają ci zbliżyć się balistami - zostałyby zniszczone. Dlatego wyślij tam knechtów, aby przebili się przez mur [200]. Wyeliminuj mangonele na wieży.
201
| 202
|
Musisz teraz wyeliminować małą grupkę łuczników na wieży. Na schody [201] skieruj grupkę uzbrojonych chłopów (jako osłonę), a tuż za nimi wszystkich łuczników. Gdy ich wystrzelasz natychmiast uciekaj ze schodów, gdyż jesteś tutaj w zasięgu łuczników z drugiej wieży. Teraz możesz bezpiecznie sprowadzić katapulty tak, aby zniszczyć mury z płonącymi balami zamontowanymi na nich [202].
203
| 204
|
Czas wyeliminować łuczników z drugiej wieży - musisz do nich podejść od tej strony [203]. Wykorzystaj wszystkie pluteje i ustaw je w rzędzie (ikonka na panelu na dole interfejsu [204]).
205
| 206
|
Zbliżaj się powoli plutejami krok po kroku, za nimi niech podążają wszyscy łucznicy [205]. Gdy dojdziesz do skał łucznicy znajdą się w zasięgu [206] - eliminuj ich po kolei.
207
| 208
|
Teren na dole jest czysty. Zgromadź tutaj wszystkie swoje dostępne jednostki. Podziel je na trzy grupy: pierwsza to wszyscy uzbrojeni chłopi, druga to taran oraz wszyscy knechci, a trzecia to znany ci już duet pluteje + ochraniane przez nie łucznicy. W obwodzie pozostaw katapulty. Wszystkich uzbrojonych chłopów wyślij jako kamikadze w kierunku bramy - celem jest aktywowanie wszystkich płonących bali [207] tak, by potem nie zagroziły reszcie atakującego wojska. Następnie łucznikami ochranianymi przez pluteje podchodź powoli pod górę eliminują łuczników wroga na murach [208].
209
| 210
|
Jednocześnie powoli poruszaj się w górę taranem z otaczającymi go kmieciami (jako ochrona) [209]. Łucznicy powinni oczyścić mury. Skieruj tarana na bramę. Możesz co prawda ściągnąć tutaj katapulty, ale nie jest to konieczne. Musisz uważać na płonące bale, gdyż w pewnym momencie mogą się odtworzyć, dlatego też trzymaj wszystkie jednostki pod samą bramą podczas pracy tarana [210] - ewentualnie katapultami zniszcz mury z płonącymi balami.
211
| 212
|
Gdy brama runie sprawa jest praktycznie zakończona. Na pewno zostało ci trochę łuczników i knechtów. Skieruj ich w kierunku donżonu by wyeliminować ostatnie jednostki obrony [211]. Następnie zbliż się do flagi by przejąć donżon [212].