Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Twierdza 3 - poradnik do gry

Twierdza 3 - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

1. Początek | Kampania ekonomiczna w Twierdza 3 poradnik Twierdza 3

Ostatnia aktualizacja: 28 sierpnia 2019

Ta kampania jest niejako dodatkiem, główny wątek gry czeka cię w kampanii militarnej. Jednak warto w nią zagrać, aby poznać mechanizmy ekonomiczne gry. Polecam ją także fanom wcześniejszych części Twierdzy - zaznajomią się tutaj ze zmianami jakich dokonali twórcy gry. Pomimo, że nacisk położono na aspekt ekonomiczny, w tym zestawie misji nie zabraknie aspektu militarnego.

1. Początek

Warunki zwycięstwa:

- zbierz kamień: 200;

- zbierz drewno: 1000.

Warunki przegranej:

- upływ czasu.

001 - 1. Początek | Kampania ekonomiczna w Twierdza 3 - Twierdza 3 - poradnik do gry
001
002 - 1. Początek | Kampania ekonomiczna w Twierdza 3 - Twierdza 3 - poradnik do gry
002

Zbuduj we wskazanym miejscu skład [001], a następnie bardziej na północ umieść spichlerz. Obok niego postaw pierwszy sad jabłoni [002].

003 - 1. Początek | Kampania ekonomiczna w Twierdza 3 - Twierdza 3 - poradnik do gry
003
004 - 1. Początek | Kampania ekonomiczna w Twierdza 3 - Twierdza 3 - poradnik do gry
004

Aby zdobyć kamień, musisz najpierw dostać się do niego. W tym celu twoi drwale muszą ściąć las. Zatem wybuduj przynajmniej dwie chaty drwala w pobliżu tego miejsca [003]. Kluczowe w rozgrywce jest dbanie o popularność. Im będzie większa tym szybciej będą przybywać nowi mieszkańcy (o tym przeczytasz dokładnie w odpowiednim rozdziale poradnika). Pamiętaj, aby w razie potrzeby zmniejszyć racje żywnościowe (co spowoduje pogorszenie nastrojów, ale może uratować stan spichlerza), zlikwiduj podatki bo nie potrzeba ci tu pieniędzy, a także zadbaj o nowe kwatery - niezbyt duże zapełnienie budynków dobrze wpływa na popularność [004]. Tymi trzema elementami możesz w tej misji wpływać na popularność.

005 - 1. Początek | Kampania ekonomiczna w Twierdza 3 - Twierdza 3 - poradnik do gry
005
006 - 1. Początek | Kampania ekonomiczna w Twierdza 3 - Twierdza 3 - poradnik do gry
006

W najbliższej okolicy donżonu, czyli siedziby twojego władcy, wybuduj chatę. Jako, że stawiasz ją blisko donżonu będzie to posiadłość, w której będzie mogło zamieszkać kolejnych 10 chłopów [005]. Kluczową sprawą jest zadbanie o pożywienie. Wybuduj kolejne trzy sady jabłoni [006].

007 - 1. Początek | Kampania ekonomiczna w Twierdza 3 - Twierdza 3 - poradnik do gry
007
008 - 1. Początek | Kampania ekonomiczna w Twierdza 3 - Twierdza 3 - poradnik do gry
008

Gdy otrzymasz informację o tym, że w okolicach kręcą się niedźwiedzie skieruj się swoim władcą (stoi przed donżonem [007]) w okolice chat drwali. W momencie gdy pojawi się niedźwiedź skieruj się do niego i zaatakuj go - władca bez problemów go pokona [008]. Jednak nie oczekuj bezczynnie na niedźwiedzia - działaj cały czas, bo ludzie są przez jego obecność przerażeni!

009 - 1. Początek | Kampania ekonomiczna w Twierdza 3 - Twierdza 3 - poradnik do gry
009
010 - 1. Początek | Kampania ekonomiczna w Twierdza 3 - Twierdza 3 - poradnik do gry
010

Gdy tylko drwale się przebiją [009] musisz rozpocząć pozyskanie kamienia. W tym celu wybuduj dwa kamieniołomy oraz 3-4 postoje wołów [010].

011 - 1. Początek | Kampania ekonomiczna w Twierdza 3 - Twierdza 3 - poradnik do gry
011
012 - 1. Początek | Kampania ekonomiczna w Twierdza 3 - Twierdza 3 - poradnik do gry
012

Aby zapewnić pracowników będziesz musiał zapewne postawić kolejną chatę - umieść ją blisko donżonu, a posiadłość zapewni ci kolejnych 10 robotników. Następnie wybuduj aptekę [011]. Zdobycie odpowiedniej ilości kamienia nie będzie problemem. Zadbaj natomiast o drewno. Wybuduj kolejne chaty drwala - kilka [012] zagwarantuje ci zdobycie wymaganej ilości surowca przed upłynięciem czasu. Oczywiście będzie się to wiązało z postawieniem kolejnej chaty oraz 1-2 sadów jabłoni.

013 - 1. Początek | Kampania ekonomiczna w Twierdza 3 - Twierdza 3 - poradnik do gry
013
014 - 1. Początek | Kampania ekonomiczna w Twierdza 3 - Twierdza 3 - poradnik do gry
014

Warto wybudować rynek [013] - dzięki niemu będziesz mógł z składzie czy spichlerzu handlować towarami. Możesz sprzedawać nadmiar wydobytego kamienia [014] - przypomnę, musisz pozostawić w składzie 200 sztuk, które są celem tej misji (o procencie spełnienia danego celu jesteś informowany w lewym górnym rogu ekranu gry). Możesz także za złoto kupować pożywienie np. jabłka.

015 - 1. Początek | Kampania ekonomiczna w Twierdza 3 - Twierdza 3 - poradnik do gry
015
016 - 1. Początek | Kampania ekonomiczna w Twierdza 3 - Twierdza 3 - poradnik do gry
016

Generalnie jeśli zdobędziesz wymaganą ilość kamienia warto zlikwidować kamieniołomy i postoje wołów - w tym celu użyj gumki [015]. Odzyskanych w ten sposób ludzi możesz przesunąć do produkcji żywnością bądź pozyskania drewna. Cały czas pilnuj nastrojów [016]. Warto wiedzieć, że jeśli będziesz chciał przyspieszyć grę możesz to zrobić za pomocą klawisz "+", natomiast ponownie ją zwolnisz przyciskiem "-" . Aby przejść do ogólnego widoku mapy wciśnij "spację". Gdy do składu trafi wymagana liczba surowców wykonasz misję.