1. Początek | Kampania ekonomiczna w Twierdza 3 poradnik Twierdza 3
Ostatnia aktualizacja: 28 sierpnia 2019
Ta kampania jest niejako dodatkiem, główny wątek gry czeka cię w kampanii militarnej. Jednak warto w nią zagrać, aby poznać mechanizmy ekonomiczne gry. Polecam ją także fanom wcześniejszych części Twierdzy - zaznajomią się tutaj ze zmianami jakich dokonali twórcy gry. Pomimo, że nacisk położono na aspekt ekonomiczny, w tym zestawie misji nie zabraknie aspektu militarnego.
1. Początek
Warunki zwycięstwa:
- zbierz kamień: 200;
- zbierz drewno: 1000.
Warunki przegranej:
- upływ czasu.
001
| 002
|
Zbuduj we wskazanym miejscu skład [001], a następnie bardziej na północ umieść spichlerz. Obok niego postaw pierwszy sad jabłoni [002].
003
| 004
|
Aby zdobyć kamień, musisz najpierw dostać się do niego. W tym celu twoi drwale muszą ściąć las. Zatem wybuduj przynajmniej dwie chaty drwala w pobliżu tego miejsca [003]. Kluczowe w rozgrywce jest dbanie o popularność. Im będzie większa tym szybciej będą przybywać nowi mieszkańcy (o tym przeczytasz dokładnie w odpowiednim rozdziale poradnika). Pamiętaj, aby w razie potrzeby zmniejszyć racje żywnościowe (co spowoduje pogorszenie nastrojów, ale może uratować stan spichlerza), zlikwiduj podatki bo nie potrzeba ci tu pieniędzy, a także zadbaj o nowe kwatery - niezbyt duże zapełnienie budynków dobrze wpływa na popularność [004]. Tymi trzema elementami możesz w tej misji wpływać na popularność.
005
| 006
|
W najbliższej okolicy donżonu, czyli siedziby twojego władcy, wybuduj chatę. Jako, że stawiasz ją blisko donżonu będzie to posiadłość, w której będzie mogło zamieszkać kolejnych 10 chłopów [005]. Kluczową sprawą jest zadbanie o pożywienie. Wybuduj kolejne trzy sady jabłoni [006].
007
| 008
|
Gdy otrzymasz informację o tym, że w okolicach kręcą się niedźwiedzie skieruj się swoim władcą (stoi przed donżonem [007]) w okolice chat drwali. W momencie gdy pojawi się niedźwiedź skieruj się do niego i zaatakuj go - władca bez problemów go pokona [008]. Jednak nie oczekuj bezczynnie na niedźwiedzia - działaj cały czas, bo ludzie są przez jego obecność przerażeni!
009
| 010
|
Gdy tylko drwale się przebiją [009] musisz rozpocząć pozyskanie kamienia. W tym celu wybuduj dwa kamieniołomy oraz 3-4 postoje wołów [010].
011
| 012
|
Aby zapewnić pracowników będziesz musiał zapewne postawić kolejną chatę - umieść ją blisko donżonu, a posiadłość zapewni ci kolejnych 10 robotników. Następnie wybuduj aptekę [011]. Zdobycie odpowiedniej ilości kamienia nie będzie problemem. Zadbaj natomiast o drewno. Wybuduj kolejne chaty drwala - kilka [012] zagwarantuje ci zdobycie wymaganej ilości surowca przed upłynięciem czasu. Oczywiście będzie się to wiązało z postawieniem kolejnej chaty oraz 1-2 sadów jabłoni.
013
| 014
|
Warto wybudować rynek [013] - dzięki niemu będziesz mógł z składzie czy spichlerzu handlować towarami. Możesz sprzedawać nadmiar wydobytego kamienia [014] - przypomnę, musisz pozostawić w składzie 200 sztuk, które są celem tej misji (o procencie spełnienia danego celu jesteś informowany w lewym górnym rogu ekranu gry). Możesz także za złoto kupować pożywienie np. jabłka.
015
| 016
|
Generalnie jeśli zdobędziesz wymaganą ilość kamienia warto zlikwidować kamieniołomy i postoje wołów - w tym celu użyj gumki [015]. Odzyskanych w ten sposób ludzi możesz przesunąć do produkcji żywnością bądź pozyskania drewna. Cały czas pilnuj nastrojów [016]. Warto wiedzieć, że jeśli będziesz chciał przyspieszyć grę możesz to zrobić za pomocą klawisz "+", natomiast ponownie ją zwolnisz przyciskiem "-" . Aby przejść do ogólnego widoku mapy wciśnij "spację". Gdy do składu trafi wymagana liczba surowców wykonasz misję.