17. Ostatnia bitwa | Kampania militarna w Twierdza 3 poradnik Twierdza 3
Ostatnia aktualizacja: 28 sierpnia 2019
17. Ostatnia bitwa
Warunki zwycięstwa:
- pokonanie wszystkich jednostek wroga.
Warunki przegranej:
- śmierć władcy;
- upływ czasu.
347
| 348
|
W pierwszej fazie twoim celem jest obrona zamku. Pokonaj jednostki wroga znajdujące się pod murami i wycofaj się władcą i innymi jednostkami na teren zamku [347]. Niestety fortyfikacje zewnętrzne są rozległe i bardzo trudno byłoby je uchronić przed zniszczeniem [348]. Oczywiście może próbować rozstawiać na wieżach łuczników i kuszników aby ochraniać mury zewnętrzne jednak możesz się wycofać już na samym początku.
349
| 350
|
Zajmij się najpierw ekonomią. Wybuduj chaty drwala, kamieniołomy wraz z postojami wołów, kopalnie żelaza wraz z postojami wołów, kilka budynków służących wytwarzaniu żywności, wokół donżonu kilka posiadłości oraz na początek jeden-dwa posągi. Ściągnij wszystkie jednostki w okolice kościoła - nikt nie może zostać w niższych częściach zamku. Na wąskim przesmyku prowadzącym do zamku wewnętrznego postaw królewską wieżę i wybuduj pomiędzy nią, a skałami kamienne mury. Wybuduj schody i umieść na wieży wszystkich posiadanych kuszników i łuczników. Tuż za tą osłoną niech stacjonują wszystkie pozostałe jednostki [349] nie licząc władcy, którego wycofaj do donżonu. Następnie usuń bramę i mury wokół niej [350] jednocześnie pozostaw zewnętrzny krąg bram, wież i murów, wróg będzie się musiał trochę wysilić zanim dotrze pod ostrzał twoich łuczników.
351
| 352
|
Masz bardzo dużo zapasów jedzenie. Aby szybciej przybywali nowi ludzie zwiększ spożycie nawet na poziom "6". Jednocześnie potrzebujesz złota, więc podnieś podatki. Wybuduj zbrojownie oraz koszary i zacznij rekrutować nowe jednostki. W miarę możliwości wybuduj warsztaty produkujące broń oraz warsztaty świecarza. Możesz postawić jedną bądź dwie wieże inżynieryjne, a na nich umieść miotacze bel siana [351]. Musisz systematycznie nimi strzelać za mury tak, by jednostki wroga nie zakradły się w ciemności pod twoje mury [352].
353
| 354
|
Na murach możesz zamocować płonące bale [353]. Pierwsze jednostki wroga pojawią się po chwili po zapadnięciu zmroku [354].
355
| 356
|
Nie stawiaj budynków wytwarzających dobra prestiżowe. W donżonie jest po 10 sztuk każdego dobra - urządź ucztę, a uzyskasz aż 800 punktów honoru [355]. Aby zdobyć więcej wybuduj więcej posągów. Pamiętaj, że jeśli wróg się przebije przez mur stacjonujący z tyłu zbrojni oraz pozostałe jednostki mają służyć jako druga linia obrony [356]. Gdy odeprzesz atak odbuduj mur.
357
| 358
|
Jest jeszcze jedna rzecz którą możesz sobie pomóc - rowy ze smołą [357]. Zakup smołę i umieść je pod murami swojego zamku. Aby zyskać trochę pieniędzy sprzedaj piwo oraz chmiel - lepiej skupić się na produkcji świec i częstszym odprawianiu mszy w kościele. Aby zwiększyć wytrzymałość swoich jednostek wybuduj kilka budynków rozrywkowych tak, aby twoja popularność rosła o 10 punktów, a wytrzymałość jednostek o 50% [358].
359
| 360
|
No więc rekrutuj nowe jednostki, łucznikami i kusznikami załatwiaj lwią część walki z królewskiej wieży, w razie potrzeby wykorzystuj płonące bale oraz doły ze smołą [359], a ostatnią linią obrony niech będą jednostki walczące wręcz. Koniecznie zacznij rekrutować rycerzy. Wybuduj także stajnie, najlepiej dwie bądź trzy. Musisz szykować się do ataku na obóz wroga. Bo w końcu wyjdzie słońce [360].
361
| 362
|
Pomimo wschodu słońca wróg może jeszcze próbować atakować, ale teraz masz go jak na dłoni [361]. Potem ataki ustaną. Teraz czas na drugą część misji, ofensywną. Przez cały czas rekrutuj rycerzy, zbrojnych, kuszników i łuczników. Pamiętaj, aby w razie potrzeby podnosić podatki i kupować bronie. W końcu zlikwiduj fragment muru i wyprowadź swoją armię w kierunku wroga [362].
363
| 364
|
Możesz posunąć się do małej sztuczki. Przy granicy swojej włości postaw królewską wieżę, a przy niej mur i schody [363]. Umieść na wieży wszystkich łuczników i kuszników, a porządnie zdziesiątkują armię wroga [364].
365
| 366
|
Następnie uderz wszystkimi jednostkami na obóz. Powinieneś mieć znaczną przewagę nad armią wroga, więc nie baw się w subtelności [365]. Jeśli przewaga nie jest duża, a czasu nie pozostało za wiele (nie zdążysz zrekrutować nowych jednostek) musisz podchodzić powoli eliminując po kolei wrogów łucznikami i kusznikami. Zwyciężysz gdy wyeliminujesz wszystkie jednostki wroga [366]. Gratuluję!