6. Miasto-widmo | Kampania ekonomiczna w Twierdza 3 poradnik Twierdza 3
Ostatnia aktualizacja: 28 sierpnia 2019
6. Miasto-widmo
Warunki zwycięstwa:
- zbierz chleb: 320;
- usuń wszystkie pozostałości ruin z miasta;
- zbierz drewno: 800;
- zbierz smołę: 64.
Warunki przegranej:
- śmierć władcy;
- upływ czasu.
075
| 076
|
Postaw skład w centrum miasta, a na północy obok rynku wybuduj spichlerz. Bardzo ważnym budynkiem jest apteka, którą musisz postawić na początku misji [075]. Zmniejsz racje żywnościowe do 1/2 i staraj się cały czas kontrolować popularność poprzez podatki oraz nowe miejsca noclegowe. Stawianie kościoła się nie opłaca, a karczmy nie możesz zbudować. Tradycyjnie przystąp do postawienia chat drwala, bo jak zawsze drewno to podstawa, szczególnie w tej misji. Postaw również trzy sady jabłoni - na początek wystarczą [076].
077
| 078
|
Na zachód od donżonu na wzniesieniu zmieścisz jedną chatę [077]. Kolejne w przyszłości buduj na północ oraz na wschód od niego. Drewno jest juz gromadzone. Ruinami zajmie sie władca - nie rekrutuj nowych jednostek. W wolnych chwilach wysyłaj go do kolejnych pozostałości, aby je zniszczył [078].
079
| 080
|
Zburz koszary - są ci niepotrzebne. W składzie masz sporo żelaza, ale nie możesz go sprzedać. Możesz natomiast wybudować kuźnię - jej wyroby trafią do zbrojowni i to je będziesz mógł sprzedawać. Na południu na moczarach wybuduj kilka smolarni [079]. Zburz mur wokoło miasta - jest ci niepotrzebny [080].
081
| 082
|
A teraz najważniejsze: rozpocznij produkcję chleba. Zapewne będziesz musiał postawić kolejne chaty (także po to, by utrzymać popularność na wysokim poziomie). Następnie postaw kilka upraw pszenicy, dwa młyny oraz kilka piekarni [081]. Pamiętaj, że głównym źródłem pożywienia mają być jabłka dlatego dostaw kilka sadów jabłoni i czasowo w spichlerzu blokuj możliwość spożywania chleba [082].
083
| 084
|
W momencie gdy w składzie znajdzie się wymagana liczba smoły pozostaw tylko jedną smolarnię, a resztę zburz. W ten sposób odzyskanych ludzi przeznacz do produkcji chleba bądź pozyskania drewna (wybuduj kolejne chaty drwala, w końcu drewna musisz pozyskać naprawdę dużo) [083]. Być może pojawią się niedźwiedzie - natychmiast wyślij do nich władcę, spokojnie sobie z nimi poradzi [084].
085
| 086
|
Zdobycie chleba nie powinno być problemem. Jednak musisz tutaj zebrać sporo drewna, więc zapewne ten element zostanie ci na samym końcu do wypełnienia. Wybuduj dodatkowe chaty drwali [085]. Generalnie droga do sukcesu w tej misji nie jest skomplikowana i nie wymaga zbyt rozbudowanej ekonomii [086]. Pamiętaj tylko o kontrolowaniu popularności oraz rozprawieniu się z niedźwiedziami.