Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Twierdza 3 - poradnik do gry

Twierdza 3 - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

9. Zawiązanie przymierza | Kampania militarna w Twierdza 3 poradnik Twierdza 3

Ostatnia aktualizacja: 28 sierpnia 2019

9. Zawiązanie przymierza

Warunki zwycięstwa:

- książę musi ukończyć tworzenie broni (upływ czasu);

- chroń kuźnię księcia #1;

- chroń kuźnię księcia #2;

- chroń kuźnię księcia #3.

Warunki przegranej:

- śmierć władcy.

213 - 9. Zawiązanie przymierza | Kampania militarna w Twierdza 3 - Twierdza 3 - poradnik do gry
213
214 - 9. Zawiązanie przymierza | Kampania militarna w Twierdza 3 - Twierdza 3 - poradnik do gry
214

W tej misji musisz ochronić nie tylko swój zamek, ale także trzy inne włości. Co prawda możesz utracić kontrolę nad chronionymi włościami, ale musisz je jak najszybciej odzyskać. Kluczowe miejsce to polana na rozstaju dróg [213] - tutaj powinieneś odpierać wszelkie ataki więc od razu po rozpoczęciu rozgrywki wyślij tu wszystkie jednostki. Na początek wybuduj przynajmniej dwie chaty drwala, a przy składzie trzy kamieniołomy oraz cztery postoje wołów [214]. Trochę na południe natrafisz na złoża - wybuduj kopalnię żelaza oraz postoje wołów.

215 - 9. Zawiązanie przymierza | Kampania militarna w Twierdza 3 - Twierdza 3 - poradnik do gry
215
216 - 9. Zawiązanie przymierza | Kampania militarna w Twierdza 3 - Twierdza 3 - poradnik do gry
216

W centralnym punkcie poniżej donżonu wybuduj koszary, zbrojownię oraz w miarę możliwości pierwszy warsztat - kuźnię [215]. Musisz postawić więcej budynków, ale na razie nie masz surowców. Pierwszy atak nastąpi dość szybko bo już trzeciego dnia [216]. Wyeliminuj szybko łuczników, a jeśli inne jednostki wroga nie zaatakują twoich tylko będą kroczyć do celu nie atakuj ich wręcz - wystrzelaj ich łucznikami.

217 - 9. Zawiązanie przymierza | Kampania militarna w Twierdza 3 - Twierdza 3 - poradnik do gry
217
218 - 9. Zawiązanie przymierza | Kampania militarna w Twierdza 3 - Twierdza 3 - poradnik do gry
218

W rogu planszy co rusz będzie się pojawiać nowa grupka wrogów. Jeśli jakaś prześlizgnie się do jednej z włości i ją przejmie wysyłaj w celu odbicia grupę wekierników [217]. W przypadku włości położonej najbliżej miejsca, gdzie pojawiają się wrogie jednostki najlepiej w tym miejscu [218] wybudować mur, a nawet dwa, jeden za drugim. Nie zapominaj o budowaniu nowych chat - posiadłości.

219 - 9. Zawiązanie przymierza | Kampania militarna w Twierdza 3 - Twierdza 3 - poradnik do gry
219
220 - 9. Zawiązanie przymierza | Kampania militarna w Twierdza 3 - Twierdza 3 - poradnik do gry
220

Przy spichlerzu wybuduj budynki odpowiedzialne za żywność. W okolicy składu postaw budynki odpowiedzialne za wytwarzanie prestiżowych dóbr: chatę myśliwego oraz pasiekę - będziesz mógł wyprawiać uczty by mieć punkty honoru potrzebne do rekrutacji wekierników. Jeśli tylko możesz buduj warsztaty - musisz mieć po dwa każdego rodzaju. Po kilku dniach nastąpi drugi atak - tym razem zapewne z zachodu [219]. Gdy tylko będziesz mógł wybuduj podwójny mur w tym miejscu [220] - w ten sposób jednostki wroga będą musiały przejść przez wskazaną na początku polanę. Nadmiar kamienia traktuj jako surowiec i sprzedawaj.

221 - 9. Zawiązanie przymierza | Kampania militarna w Twierdza 3 - Twierdza 3 - poradnik do gry
221
222 - 9. Zawiązanie przymierza | Kampania militarna w Twierdza 3 - Twierdza 3 - poradnik do gry
222

Po 15. dniu na północy (w miejscu skąd wyszli banici, który do ciebie dołączyli) pojawi się duża grupa wilków - wykończ ich jak najszybciej [221]! Nie ma co ukrywać, że ataki wroga będą coraz liczniejsze. Zabuduj murem dojście do dwóch włości na wschodzie. Dbaj o ekonomię na północy, w tym o produkcję broni, postaw kolejną kopalnię żelaza, jednocześnie wysyłaj wszystkie rekrutowane jednostki na wskazaną polanę. Gdy wrogowie pojawią się na zachodzie najprawdopodobniej skierują się drogą przez polanę [222]. Jeśli nie i przypuszczą atak na mur będziesz miał dużo czasu by się przygotować się na północy albo zaatakować od południa.

223 - 9. Zawiązanie przymierza | Kampania militarna w Twierdza 3 - Twierdza 3 - poradnik do gry
223
224 - 9. Zawiązanie przymierza | Kampania militarna w Twierdza 3 - Twierdza 3 - poradnik do gry
224

Przewaga wroga jest spora i czasami będziesz się musiał nieco wycofać. Wtedy eliminuj także katapulty które wyjadą z parku oblężniczego [223]. Jednak generalnie staraj się bronić pozycji na polanie [224].

225 - 9. Zawiązanie przymierza | Kampania militarna w Twierdza 3 - Twierdza 3 - poradnik do gry
225
226 - 9. Zawiązanie przymierza | Kampania militarna w Twierdza 3 - Twierdza 3 - poradnik do gry
226

Musisz się starać nadrabiać nowymi rekrutami wyeliminowane jednostki tak, aby linię obrony stanowiło ponad 20 łuczników oraz ponad 20 wekierników, knechtów oraz sam władca [225], dopóki ten będzie miał wystarczająco dużo punktów życia. Gdy czas będzie dobiegał końca możesz go wycofać do donżonu. Gdy znajdziesz się w sytuacji podbramkowej nie ryzykuj porażki - wszak nie musisz pozbyć się najeżdżających jednostek, masz się tylko przed nimi obronić. W ostatniej fazie możesz się wycofać i we wszystkich dolinach wybudować podwójne mury [226] oczekując na upływ czasu.