12. W pułapce! | Kampania militarna w Twierdza 3 poradnik Twierdza 3
Ostatnia aktualizacja: 28 sierpnia 2019
12. W pułapce!
Warunki zwycięstwa:
- przebrnij przez oblężenie i podążaj do Lady Katarzyny.
Warunki przegranej:
- śmierć władcy;
- nieudane przebrnięcie przez oblężenie (upływ czasu).
257
| 258
|
Masz niewiele czasu, więc działaj! Posiadasz dużo surowców w tym ogromne ilości piwa oraz świec - na panelu popularności uruchom spożycie piwa oraz odprawianie mszy na poziomie "3", co da ci sporo popularności. Przy donżonie postaw 4-5 posiadłości, wybuduj po dwa rodzaje warsztatów, dwie chaty drwala, jedną kopalnię żelaza oraz kamieniołom, postaw rynek, a także przynajmniej dwie stajnie. Kluczowe są także budynki produkujące dobra prestiżowe, postaw na początek po jednym z nich każdego rodzaju [257]. Następnie wszystkie jednostki stacjonujące w obrębie zamku wyprowadź poza mury [258].
259
| 260
|
W tej misji musisz dobrze balansować popularnością. Dobrym sposobem na pozyskanie funduszy jest czasowe wprowadzenie drakońskich podatków [259]. Gdy przy ognisku stoi kilku chłopów podnieś podatki na maksymalny poziom. Silny negatywny efekt będzie łagodzony przez msze oraz piwo w karczmie, więc w krótkim czasie możesz uzyskać sporo złota. Dosyć szybko zostaniesz zaatakowany. Warto pokusić się o atak wyprzedzający - uderz na zbliżające się jednostki wroga [260].
261
| 262
|
W donżonie jest trochę dóbr prestiżowych - wypraw ucztę by mieć więcej punktów honoru. Zacznij rekrutować rycerzy. Wekiernikami i pikinierami udaj się na wzniesienie by zlikwidować stacjonujące tam wrogie jednostki [261]. Postaraj się podbiec do łuczników jak najszybciej - podziel swoje jednostki na kilka grup by uderzyć we wszystkie grupki wroga [262].
263
| 264
|
Powróć tymi jednostkami do doliny. Z terenu zamku powinni tutaj maszerować rycerze. Zadbaj o konie dla nich (kliknij na rycerzy, a następnie ikonkę konia na panelu na dole). Kolejne wrogie jednostki będą nadchodzić - atakuj je na wyjściu z przełęczy [263]. Rekrutuj kolejne jednostki: wekierników, rycerzy oraz kuszników. W tym celu musisz zakupić kusze oraz wekiery. Wyprawiaj uczty, aby mieć punkty honoru. Odpowiednio manewruj podatkami (czasowo je zwiększaj) by zyskać nieco więcej złota. Możesz sprzedać wydobyty kamień oraz część wydobytego żelaza. Jeśli możesz wybuduj więcej warsztatów. Poza murami zamku możesz postawić dodatkowe budynki służące produkcji jedzenia, a także stajnie [264].
265
| 266
|
Gdy uwiniesz się z przeciwnikami na wejściu do wąwozu zajmij się grupką łuczników na górze [265]. Następnie powróć do wejścia do wąwozu. Pamiętaj by co chwilę zerkać do zamku i nadzorować wszystko: produkuj i kupuj broń, rekrutuj nowe jednostki, wyprawiaj uczty [266] etc.
267
| 268
|
Teraz wyeliminuj łuczników z drugiej strony - najlepiej użyć do tego rycerzy na koniach [267]. Zgromadź grupę ponad 20 rycerzy oraz tyle samo wekierników i przy wsparciu ok. 20 łuczników i kuszników wkraczaj do wąwozu po kolei eliminując wrogie jednostki [268].
269
| 270
|
Oczywiście cały czas dbaj o "świeżą krew" w swojej armii [269]. Aby przegrupować jednostki warto na chwilę się wycofać. Wszystko zależy od tego jakie są straty i ile masz jeszcze czasu. Ale generalnie brnij w głąb [270].
271
| 272
|
W końcu dotrzesz do końca. Na tyłach miej gdzieś swojego władcę. Gdy będzie gorąco możesz próbować na siłę się przebić. Ale jeśli będziesz w stanie wyeliminować wszystkich wrogów [271] (i będziesz miał na to czas) spokojnie ich wykończ, a potem dotrzyj władcą do granicy mapy [272].