16. Powrót do domu | Kampania militarna w Twierdza 3 poradnik Twierdza 3
Ostatnia aktualizacja: 28 sierpnia 2019
16. Powrót do domu
Warunki zwycięstwa:
- przejmij zamek Wilka.
Warunki przegranej:
- utrata wszystkich posiadanych jednostek.
333
| 334
|
W tej misji masz ograniczoną liczbę jednostek [333], ale jest ona wystarczająca. Nie atakuj od frontu, nie masz tutaj większych szans. Skieruj swoje jednostki w tą stronę - zaatakujesz z boku [334].
335
| 336
|
Wyślij niewielka grupę uzbrojonych chłopów - mają oni za zadanie aktywować płonące bale przy wieży, a także rowy ze smołą [335]. Następnie resztą uzbrojonych chłopów, saperów oraz taranem skieruj się na wzniesienie. Mają oni posłużyć jedynie odciągnięciu uwagi. W tym samym czasie powoli podchodź wszystkimi łucznikami i zestrzeliwuj łuczników wroga na murach - jeden po drugim (ci powinni być zajęci twoim "mięsem armatnim") [336].
337
| 338
|
Wystrzelaj łuczników jeden po drugim [337]. Po chwili na placu boju pozostanie już tylko taran - to dobrze, skieruj go w stronę murów. Tymczasem niech twoi łucznicy podchodzą coraz bliżej, a za nimi na wzniesienie niech wjadą katapulty [338].
339
| 340
|
Zadaniem tarana jest osłanianie katapult. Tymi zlikwiduj stanowiska wypuszczania płonących bali, a następnie ogień skieruj w kierunku wieży [339]. Resztę jednostek trzymaj z tyłu, a łucznicy niech wystrzelają łuczników na wieży oraz na murach. Trzymanie katapult w pewnej odległości uchroni je od unicestwienia przez stojących dalej łuczników wroga [340].
341
| 342
|
Katapultami ostrzelaj wieżę i mury do niej przylegające [341]. Pamiętaj, że gdyby katapulty za szybko zostały zniszczone łuczników możesz wyeliminować także kmieciami, a przez mur przebijesz się dzięki wekiernikom. Uważaj na rowy ze smołą - odczekaj aż się wypalą [342].
343
| 344
|
Wekierników możesz skierować na mury - dostaną się tam schodami (niech wyeliminują resztą łuczników) [343]. Resztą jednostek skieruj się w stronę donżonu [344].
345
| 346
|
Unikaj walki, odciągaj jednostki od podjętej już przez nie walki. Celem jest donżon, gdzie nie brakuje przeciwników [345]. Najlepiej zastosować fortel: jedną-dwie jednostki skierować do walki z ochroną, a resztą obok prześlizgnąć się do władcy by go szybko zabić [346].