14. Warownia Długorękiego | Kampania militarna w Twierdza 3 poradnik Twierdza 3
Ostatnia aktualizacja: 28 sierpnia 2019
14. Warownia Długorękiego
Warunki zwycięstwa:
- przetrwaj ataki wroga.
Warunki przegranej:
- śmierć władcy.
281
| 282
|
W tej misji musisz odpierać ataki z dwóch stron. Najpierw zajmij się ekonomią. Wybuduj chaty drwala, kilka posiadłości wokół donżonu [281], a także blisko niego postaw początkowo przynajmniej trzy posągi. Nie warto się zajmować produkcją dóbr prestiżowych i urządzaniem uczt - punkty honoru zdobędziesz dzięki posągom. Źródłem popularności będą wolne kwatery w chatach oraz odprawiane często msze. Początkowo zwiększ poziom spożycia żywności i odprawiania mszy na min. "2" poziom by szybko przybyli nowi ludzie. Wybuduj zbrojownię, koszary, warsztaty produkujące broń oraz warsztaty świecarza [282]. Gdy tylko będziesz mógł wybuduj kopalnie żelaza za donżonem.
283
| 284
|
Od frontu zamku przenieś wszystkich łuczników na wieżę oraz bramę [283]. Niestety nie ma tutaj schodów, więc nie wyślesz na mury kolejnych łuczników, dlatego dbaj o ich bezpieczeństwo. Wszystkich łuczników z pozostałej, wewnętrznej części zamku [284], w tym z donżonu i wież sprowadź na ziemię.
285
| 286
|
Skieruj ich na tylną bramę. Wszystkich łuczników znajdujących się w tym rejonie w tym tych z kamiennych murów oraz drewnianych wież skieruj na bramę [285]. Pierwszy atak nastąpi bardzo szybko [286].
287
| 288
|
Wcześniej warto wszystkich posiadanych wekierników wysłać za mury od frontu [287]. Twoi łucznicy bez problemów poradzą sobie z nadciągającymi wrogimi jednostkami. Wekierników natomiast wyślij aby zniszczyli trebuszet - następnie od razu wycofaj ich we wskazanym kierunku [288].
289
| 290
|
Niech stacjonują w tym miejscu [289]. Gdy polegną w ich miejsce w przyszłości wyślij zwiadowców. Musisz się posunąć do takiego fortelu, aby uchronić swoje mury. W tym samym czasie zostaniesz zaatakowany z drugiej strony [290]. Początkowo niewiele możesz zrobić - nie warto bronić dwóch pierwszych murów. Kiedy tylko wróg się przebije wtedy twoi łucznicy się nim zajmą. Kluczowe jest by po odparciu każdego ataku sprawdzać stan murów! Nie możesz wybudować nic nowego, masz możliwość jedynie naprawiać to co masz. W razie potrzeby zakup kamień.
291
| 292
|
Potrzebujesz dużo smoły. Wybuduj kilka smolarni [291]. W końcu wróg zacznie podchodzić do murów. Wtedy wykorzystaj smołę, która jest rozstawiona - wystarczy, że łucznik do niej strzeli, a ta się zapali [292].
293
| 294
|
Tuż za murami gromadź inne jednostki tak, aby w razie przebicia się wroga odparły jego atak [293]. Wróg będzie coraz silniejszy. Pamiętaj by wekierników (a potem umieszczonych w tym samym miejscu zwiadowców) wysyłać na trebuszety [294].
295
| 296
|
Umieszczaj nowe rowy ze smołą i gdy pojawi się większa grupka przeciwników podpalaj je - to ich natychmiast unicestwi [295]. Naucz się ustawiać je w dwóch miejscach [296]. Ponieważ ataki będą coraz liczniejsze, gdy grupka wejdzie na pierwsze rowy ze smołą podpal tylko je. Idące z tyłu inne oddziały także wejdą w ogień.
297
| 298
|
Gdy grup wroga będzie więcej wtedy podpal drugi obszar, gdzie ustawiłeś rowy ze smołą [297]. To naprawdę proste. Gdy odeprzesz wszystkie ataki ponownie rozstaw smołę. Pamiętaj by cały czas rekrutować nowe jednostki. Możesz zwiększyć podatki by zdobyć więcej złota - kupowanie broni jest szybsze niż ich produkcja. Rowy ze smołą najlepiej ustawić w rzędzie i zabudować je ukrytymi barierami. W ten sposób stworzysz ścieżkę śmierci [298].
299
| 300
|
Pamiętaj by cały czas zerkać na drugą bramę [299]. Tutaj schodami w razie potrzeby możesz podesłać łuczników bądź nawet zwiadowców. Tutaj także przy murach możesz umieścić rowy ze smołą i je w razie potrzeby zapalać. Dostarczaj posiłków i dbaj o ekonomię. Ciekawej zacznie się dziać gdy upłynie mniej więcej 3/4 czasu. Wtedy to jednostek wroga będzie jeszcze więcej, a ponadto pojawi się taran. Podstępuj dalej według schematu niszcząc większość atakujących przy pomocy płonącej smoły [300].
301
| 302
|
Gdy wróg się przebije wkrocz swoimi oddziałami walczącymi wręcz [301]. Jeśli wróg przebije się przez tylną bramę wycofaj się! Łuczników i zwiadowców umieść na murach - na dole pozostaw kilku zbrojnych, którzy nie przepuszczą wrogich jednostek dalej [302].
303
| 304
|
Pod sam koniec ataki będą bezustanne. Dlatego oprzyj się na kilku liniach obrony: dwóch zgrupowaniach dołów ze smołą [303], ostrzałowi łuczników, w końcu dużemu oddziałowi zbrojnych i zwiadowców. Całkiem możliwe, że wróg się przebije [304]. Postaraj się wtedy związać wszystkie jego jednostki, by nie maszerowały dalej.
305
| 306
|
Wykorzystuj każdą przerwę by postanowić nowe doły ze smołą i przegrupować jednostki [305]. Pamiętaj, że pod koniec ekonomia ma małe znaczenie. Wszystkie ręce na pokład do obrony! Możesz nawet zamykać jakieś interesy (np. zburz chaty drwala), aby mieć ludzi do rekrutowania nowych jednostek. Od bocznej strony ataki są o wiele słabsze więc obrona wymaga znacznie mniejszych sił [306]. Możesz nawet stanąć przed sytuacją podbramkową. Wtedy wycofaj władcę na złoża żelaza. Wystarczy nie dać się zabić i doczekać aż czas dobiegnie końca.