Rozdział 5 - Najgorsze zdjęcia świata (1) | Nocna maskarada poradnik The Sims: Historie ze świata zwierząt
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016
Nie muszę chyba mówić, że rozdział ten oficjalnie powinien rozpocząć się w godzinach popołudniowych. Będziesz się musiał bardzo sprężać z wykonywaniem wszystkich czynności, szczególnie pod wieczór. Będzie to jednak ważne wyłącznie wtedy, gdy następnego dnia musiałbyś iść do pracy. W przeciwnym wypadku mógłbyś sobie pozwolić na pozostanie w restauracji nawet do pierwszej-drugiej nad ranem. Przed udaniem się do restauracji radziłbym ponadto zaspokoić paski pęcherza i higieny. O głód z oczywistych względów nie będziesz się musiał martwić.
Cel: Bawić się z Pusią (250 punktów aspiracji)
W pierwszej kolejności będziesz oczywiście musiał zlokalizować kotka. Podejdź do Pusi. Kliknij na zwierzaku. Wybierz grupę Baw się (#1), a następnie jedną z możliwych akcji. Wybór konkretnej czynności oczywiście nie odegra żadnej roli. Będziesz natomiast musiał zaczekać aż główny bohater wykona pożądaną akcję (#2). Sama zabawa potrwa też co najmniej pół godziny czasu gry.
Cel: Nauczyć Pusię turlania się (250 punktów aspiracji)
Stefan uzna teraz, że dobrze będzie nauczyć Pusię jakiejś zupełnie nowej sztuczki (#1). Najprawdopodobniej nie uczyłeś wcześniej zwierzaka żadnych komend, tak więc zadanie to nie zostanie pominięte, czy zaliczone w sposób automatyczny. Na początek będziesz oczywiście musiał ponownie odnaleźć zwierzaka (najlepiej więc nie wychodzić z pomieszczenia, w którym bawiłeś się z Pusią). Kliknij na kotku. Wybieraj akcje Ucz komend i Przeturlaj się (#2).
Ostrzegam, gdyż proces nauczania jest dość żmudny. Upłynie ponad godzina czasu gry zanim uda ci się nauczyć Pusię wymaganej sztuczki. Początkowo kotek będzie jedynie wpatrywał się w swojego nowego właściciela (#1), który będzie próbował wykonywać odpowiednie gesty. Z czasem jednak Pusia zacznie poprawnie wykonywać tę komendę (#2). Jeśli chcesz obserwować aktualny postęp, przyjrzyj się zielonemu paskowi widocznemu nad Pusią. Na ekranie powinna się też pojawić stosowna informacja, mówiąca o tym, że kotek poznał nową sztuczkę.
Cel: Przegonić psa (250 punktów aspiracji)
Proponowałbym wyjść teraz przed dom. Pojawi się tu bowiem pies, który jednocześnie zbliży się do Pusi (#1). Jak się zapewne domyślasz, będziesz musiał przegonić czworonoga, tak aby Pusi nic złego się nie stało. Kliknij więc na psiaku i wybierz akcję Przepędź (#1).
Operację tę będziesz jeszcze musiał co najmniej kilka razy powtórzyć (#1), a to dlatego, że zwierzaki będą się goniły przed Twoim domem. Na szczęście Pusia nie zostanie zaatakowana. Po chwili zjawi się też Ela. Okaże się więc, iż jest to jej pies. Główny bohater automatycznie zacznie rozmawiać z Elą (#2). Nie będziesz mógł tej rozmowy przerwać, tak więc uzbrój się w cierpliwość. Nie przejmuj się też tym, że na ekranie nie zostaną wyświetlone kwestie dialogowe. Może się zdarzyć tak, że rozmowa zakończy się dopiero wtedy, gdy na dworze się ściemni (19:00).
Cel: Zaprosić Elę na randkę (250 punktów aspiracji)
Może się zdarzyć tak, że Ela wejdzie od razu do Twojej posiadłości. Będziesz musiał na niej kliknąć. Rozwiń menu, klikając na Więcej. Wybierz teraz Zapytaj i Umówisz się ze mną? (#1). Ela oczywiście zgodzi się na tę propozycję (#2). W pierwszej kolejności będzie jednak musiała wrócić ze spaceru z psem. Oznacza to, iż będziesz miał trochę czasu na przygotowanie się do randki. Warto zaspokoić kilka podstawowych potrzeb, jak Zabawa, Pęcherz, czy Higiena. Możesz też zmienić strój, lecz nie będzie to wymagane.
Cel: Zaprosić Elę do restauracji Francuskie Specjały (250 punktów aspiracji)
Po raz pierwszy podczas rozgrywania tego scenariusza będziesz musiał zaprosić innego Sima do wspólnej wyprawy. Radziłbym więc dokładnie zapoznać się z opisem działania. Kliknij oczywiście na jednym z telefonów. Wybierz Zadzwoń i Transport (#1). Teraz będziesz musiał oczywiście wybrać drugi wariant, czyli Zaproś Sima na parcelę publiczną (#2).