Rozdział 4 - Jeden dzień z życia (2) | Psie zawody poradnik The Sims: Historie ze świata zwierząt
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016
Tomek po chwili odejdzie od stołu. Główna bohaterka otrzyma jednak od niego nowy podarunek dla Ciapka (#1). Tym razem będzie to nowy gryzak. Z Tomkiem możesz się już pożegnać, gdyż nic innego w tej chwili nie zdziałasz. Postaraj się też powstrzymać Alicję przed marnowaniem cennego czasu. Będzie ona bowiem chciała zebrać użyte w restauracji talerze. Zanim wyjdziesz z restauracji, kliknij jeszcze na postaci kierownika i wybierz opcję Zapłać rachunek w wysokości ... (#2).
Cel: Wrócić do domu (250 punktów aspiracji)
Tradycyjnie już powinieneś wyjść z restauracji i skierować się do pobliskiej budki telefonicznej. Wybierz domyślną opcję, czyli Zadzwoń po taksówkę. Jako cel podróży musisz oczywiście wybrać Dom (#1). Po dotarciu na miejsce załączy się zabawna scenka przerywnikowa. Okaże się, że Ciapek w dość dużym stopniu zdemolował mieszkanie. Będziesz więc musiał po zwierzaku posprzątać.
Cel: Posprzątać bałagan (250 punktów aspiracji)
W celu zaliczenia tego zadania będziesz musiał wykonać dwie czynności. Najpierw kliknij na widoczną na ziemi plamę i wybierz akcję Zmyj podłogę (#1). Na dywanie powinieneś natomiast zauważyć śmieci. Kliknij na nich. Tym razem musisz wybrać Posprzątaj i zaczekać aż Alicja odniesie śmieci do kuchni lub śmietnika (#2).
Cel: Przeczytać artykuł o psach (250 punktów aspiracji)
To już ostatnie zadanie tego rozdziału. Będzie ono stosunkowo krótkie, aczkolwiek pojawi się możliwość przystąpienia do odrębnego, bardzo istotnego szkolenia. Na początek będziesz musiał otworzyć okno inwentarza. Wybierz z niego zakupione w centrum handlowym czasopismo (#1). Gazetę najlepiej będzie położyć na stoliku, przy sofie. Kliknij na czasopiśmie. Wybierz Czytaj o i Techniki tresury (#2).
Nie wystrasz się, gdyż gra przystąpi do procesu ładowania nowej mapy. Będziesz mógł wziąć udział w lekcji szkoleniowej, mającej na celu nauczenie cię zasad, którymi rządzą się pokazy dla psów. Tym razem nie będziesz mógł przegrać. Skup się więc i dokładnie czytaj wyświetlane informacje, tak aby wiedzieć co trzeba będzie w przyszłości robić. Oto dokładne zestawienie akcji, których będziesz się musiał podjąć:
1) Kliknij na postaci sędziego i wybierz Zapisz się. Zaczekaj aż główna bohaterka podejdzie do sędziego (#1).
2) Kliknij na postaci sędziego raz jeszcze, tym razem wybierając opcję Zacznij pokaz zwierzaka: Ciapek.
3) Zaczekaj aż Ciapek się tu zjawi, a następnie kliknij na polu startowym (prostokąt). Musisz wybrać akcję Ustaw zwierzaka: Ciapek na pozycji startowej (#2).
4) Wybranie poprzedniej akcji podczas rozgrywania normalnych zawodów rozpoczęłoby odliczanie czasu. Bardzo ważne byłoby to żeby wszystkie przeszkody pokonać jak najszybciej. Tym razem będziesz miał jednak mnóstwo czasu na wykonywanie kolejnych czynności. Licznik i wskaźnik zdobytych punktów pojawią się po prawej stronie ekranu.
5) Biegnij do pierwszej przeszkody. Kliknij na niej i wybierz Każ zwierzakowi: Ciapek wykonać pokaz (#1). Zaczekaj aż piesek ukończy tę próbę. Skieruj się do drugiej przeszkody (huśtawka) i wybierz tę samą akcję.
6) Pozostało ci już tylko dotarcie do linii mety. Kliknij na drugim prostokącie i wybierz opcję Zakończ pokaz (#2).
Koniecznie przeczytaj dodatkowe wskazówki. Dowiesz się, że wynik końcowy będzie obliczany na podstawie:
- czasu potrzebnego do pokonania toru przeszkód
- ilości zdobytych punktów podstawowych
- ilości zdobytych punktów dodatkowych; w celu otrzymania największej ich ilości należy zregenerować wszystkie paski potrzeb Ciapka, ze szczególnym uwzględnieniem Energii (zmęczenie) oraz Higieny (czystość psa).
W celu zakończenia tej sesji treningowej (niezależnej od głównego przebiegu scenariusza) możesz wezwać taksówkę lub kliknąć na jednym z czasopism. W tym drugim przypadku wybierz opcję Wróć (#1). Po powrocie do domu główna bohaterka uzna, że jest gotowa do przystąpienia do pokazu (#2). To już koniec tego rozdziału. Koniecznie zadbaj (już teraz) o zaspokojenie części potrzeb Ciapka. Resztą pasków potrzeb powinieneś zająć się nad ranem.