The Sims: Historie ze świata zwierząt - poradnik do gry
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016
Witaj w nieoficjalnym poradniku do gry "The Sims: Historie ze świata zwierząt" (oryginalny angielski tytuł tej gry to "The Sims: Pet Stories"). Jest to druga część wydawanej przez Electronic Arts nowej serii produktów, wyróżniających się przede wszystkim zawarciem pełnoprawnych wątków fabularnych. W przypadku tej produkcji w centrum zainteresowania znajdują się oczywiście tytułowe zwierzątka. Podobnie jak w "Historiach z życiach wziętych", do rozegrania są dwa scenariusze. Każdy z nich podzielony został na dwanaście różnych rozdziałów. W celu ukończenia danego rozdziału należy wykonywać ustalone przez grę czynności (czy, jak kto woli, questy). Będą się one pojawiały w formie dość dobrze przedstawionych celów. Poradnik ten będzie się właśnie w głównej mierze skupiał na dokładnym opisaniu każdego z dostępnych wyzwań. Postaram się objaśnić co należy robić w celu wypełnienia danego polecenia. Nie będą to szczególnie skomplikowane zadania, lecz niektóre z przedstawianych w grze rozwiązań mogą się okazać dla gracza zupełnie nowe, a to dlatego, że będą się one koncentrowały na wchodzeniu w interakcje ze wspomnianymi już zwierzątkami. Oczywiście wszystko postaram się przedstawić w taki sposób, żeby gracz nie musiał zastanawiać, jak powinien w danym momencie zabawy się zachować. Sprawy związane z prowadzeniem domu, zaspokajaniem potrzeb Sima, czy udawaniem się do pracy ograniczyłem do rozsądnego minimum, a to dlatego, że wszystkie te zależności miłośnikom podstawowej wersji "The Sims 2" powinny być doskonale znane. Ponadto jeszcze przed rozpoczęciem właściwej rozgrywki pojawia się możliwość przystąpienia do krótkiego samouczka, dzięki któremu można przypomnieć sobie parę podstawowych spraw na temat gry. Gorąco zachęcam do wypróbowania tej opcji, tym bardziej, iż ukończenie tutoriala zajmie jedynie kilka minut. Warto też pamiętać, iż z wykonywaniem przedstawianych zadań zazwyczaj nie trzeba się śpieszyć. Zawsze można też sobie zostawić dany problem na kolejny dzień.
Nie pozostaje mi już nic innego, jak tylko życzyć udanej gry!
Stranger
Cenne wskazówki do scenariusza Alicji:
- Najwięcej wolnego czasu powinieneś oczywiście spędzać ze zwierzakiem głównej bohaterki, tym bardziej, iż psy generalnie w tej grze wymagają większego zainteresowania ze strony właściciela od kotów. Przykładowo, opiekując się psem będziesz musiał w dość równych odstępach czasu wychodzić na spacery. Podobnych utrudnień jest zresztą więcej. W rezultacie w mniejszym stopniu skup się na głównej bohaterce, a w większym na zwierzęciu.
- Psa regularnie powinno się oczywiście szkolić. Warto byłoby pominąć w tym miejscu przyrządy ćwiczebne, gdyż będą one w całości powiązane z konkretnymi zadaniami tego scenariusza. Skup się natomiast na komendach, gdyż właściwie tylko jednej z nich pies zostanie automatycznie nauczony. Ponadto nie zapomnij o systemie ganienia i chwalenia zwierzaka. Ganić Ciapka należy między innymi za wrogość wobec innych, gryzienie sprzętów, oddawanie potrzeb na terenie mieszkania, czy głośne szczekanie. Nagradzać należy natomiast w głównej mierze za czynności o przeciwnej specyfice, czyli np. za unikanie gryzienia sprzętów, czy pozytywne nastawienie do Simów (w tym głównej bohaterki). Pojawiają się tu też jednak inne opcje. Zwierzaka możesz chwalić między innymi za spożywanie karmy, wykorzystywanie odpowiedniego materaca, czy zabawę.
- Jak zapewne zauważyłeś, Alicja przez całą grę dysponuje bardzo niewielką liczbą Simoleonów, tak więc nie radziłbym decydować się na żadne niepotrzebne wydatki. Nie będziesz musiał szukać pracy, ale ogranicz się do podstawowych potrzeb. Prawdopodobnie tylko raz będziesz musiał zdecydować się na poważniejszy wydatek, a mianowicie zamówić kuriera z dodatkowymi zapasami żywności. Jeśli chodzi o zabawki dla Ciapka, możesz zdecydować się na kilka najtańszych przedmiotów (np. gryzak). Cenniejsze obiekty otrzymasz w prezencie.
Cenne wskazówki do scenariusza Stefana:
- Ucieszy cię z pewnością informacja, że kotek podarowany przez kuzynkę głównego bohatera nie wymaga aż tak dużego zainteresowania ze strony właściciela, jak miało to miejsce w przypadku Ciapka. Zwierzę jest właściwie samowystarczalne, jeśli można byłoby to tak ująć. Z kotkiem nie musisz przede wszystkim wychodzić na spacery, gdyż problem załatwi niezbyt droga w zakupie i prosta w utrzymaniu kuweta. Tak na dobrą sprawę jedynie co parę dni musisz czyścić zwierzakowi miskę i napełniać ją jedzeniem. Pojawia się tu jednak pewien haczyk. O ile bowiem zwierzak Alicji był już na starcie do niej pozytywnie nastawiony, o tyle Pusię musisz dłużej do siebie przekonywać. Należy więc spędzać więcej czasu z tym zwierzakiem, głównie na zabawach i pieszczotach. Z racji tego, iż Stefan nie cierpi na brak gotówki, będziesz też mógł dość szybko zakupić niezbędne zabawki. Mimo wszystko, niektóre z tych obiektów otrzymasz w prezencie lub w lepszej wersji.
- Pusię będziesz mógł w bardzo zbliżony sposób ganić i chwalić, jak miało to miejsce w przypadku dalmatyńczyka Alicji. Generalnie większość czynności będzie się pokrywała. Musisz więc ganić zwierzątko za głośne miauczenie, czy niszczenie sprzętów. Pojawiają się tu też jednak nowe akcje. Kota musisz też ganić między innymi za wylegiwanie się na sprzętach domowych, ze szczególnym uwzględnieniem łóżka. To samo tyczy się wyjadania jedzenia Simów, lecz podobne akcje pojawiają się głównie w zadaniach. Zwierzaka będziesz też mógł uczyć nieco innych komend. Podobnie jak w przypadku scenariusza Alicji, tylko jedno z zadań będzie wymagało opanowania określonej sztuczki. Reszta będzie już zależała wyłącznie od Ciebie.
- Scenariusz Stefana wydaje się być zdecydowanie prostszy i bardziej relaksujący, a to dlatego, że nie będziesz musiał przejmować się brakiem gotówki. W rezultacie wszystkie potrzebne przedmioty będziesz mógł sobie już na starcie zakupić. Minusem jest to, że Stefan będzie posiadał pracę, z której nie należy rezygnować. Wiele zadań będzie się więc rozpoczynało w godzinach popołudniowych, kiedy to Stefan będzie dość mocno wyczerpany. Możesz też postarać się o awans w pracy, lecz nie będzie to konieczne do ukończenia całego scenariusza. Jedynie w kilku miejscach będziesz musiał podciągnąć umiejętność gotowania, ale nie powinno ci to zająć zbyt dużo czasu.
Autor Poradnika
Jacek Hałas
Z GRYOnline.pl współpracuje od czasów „prehistorycznych”, skupiając się na opracowywaniu poradników do gier dużych i gigantycznych, choć okazjonalnie zdarzają się i te mniejsze. Oprócz ponad 200 poradników, w swoim dorobku autorskim ma między innymi recenzje, zapowiedzi oraz teksty publicystyczne. Prywatnie jest graczem niemal wyłącznie konsolowym, najchętniej grywającym w przygodowe gry akcji (najlepiej z dużym naciskiem na ciekawą fabułę), wyścigi i horrory. Ceni również skradanki i taktyczne turówki w stylu XCOM. Gra dużo, nie tylko w pracy, ale także poza nią, polując – w granicach rozsądku i wolnego czasu – na trofea i platyny. Poza grami lubi wycieczki rowerowe, a także dobrą książkę (szczególnie autorstwa Stephena Kinga) oraz seriale (z klasyki najbardziej Gwiezdne Wrota, Rodzinę Soprano i Supernatural).
więcej
Informacje o The Sims: Historie ze świata zwierząt - poradnik do gry
Ostatnia aktualizacja : 1 sierpnia 2016
Poradnik zawiera : strony: 56, ilustracje: 600 .
Skorzystaj z funkcji komentarzy do wskazania błędów lub uzupełnienia poradnika.
Popularne strony w The Sims: Historie ze świata zwierząt - poradnik do gry
- Rozdział 2 - Specjalna przesyłka (1) | Nocna maskarada poradnik The Sims: Historie ze świata zwierząt.
- Rozdział 2 - Specjalna przesyłka (2) | Nocna maskarada poradnik The Sims: Historie ze świata zwierząt.
- Rozdział 3 - Gwidonie, poznaj Pusię (1) | Nocna maskarada poradnik The Sims: Historie ze świata zwierząt.
- Rozdział 3 - Gwidonie, poznaj Pusię (2) | Nocna maskarada poradnik The Sims: Historie ze świata zwierząt.
- Rozdział 3 - Psia randka (1) | Psie zawody poradnik The Sims: Historie ze świata zwierząt.