Starfield: Z tej Ziemi - solucja, opis przejścia Starfield - poradnik, porady
W głównym queście Z tej Ziemi z gry Starfield odwiedzicie siedzibę NASA. Solucja z naszego poradnika opisuje jak zbadać stację Nova Galactic, jak dotrzeć do prototypu napędu, jak przywracać zasilanie, jak zdobyć artefakt i jaki jest wybór ze spotkania z Emisariuszem.
Ostatnia aktualizacja: 5 października 2023
W ramach rozgrywania misji fabularnej Z tej Ziemi w grze Starield musicie złożyć wizytę na Księżycu oraz na Ziemi. Opis przejścia z tej strony poradnika objaśnia jak przeszukać stację badawczą Nova Galactic, jak otworzyć wieżę startową NASA, jak przywracać zasilanie do przełączników, jak zdobyć informacje o prototypie napędu grawitronowego, jak odblokować dostęp do artefaktu, jak uciec z bazy NASA i czego dotyczy wybór z rozmowy z Łowcą i Emisariuszem.
- Dotarcie na stację badawczą Nova Galactic
- Zbadanie stacji badawczej i odtworzenie nagrania na dachu
- Dotarcie do NASA i dostanie się do wieży startowej
- Zdobycie informacji o NASA
- Zdobycie informacji o prototypie napędu grawitronowego
- Uwolnienie i zabranie artefaktu
- Opuszczenie NASA i ważny wybór podczas spotkania z Emisariuszem
Dotarcie na stację badawczą Nova Galactic
- Na potrzeby tego questu musicie wyruszyć na Księżyc orbitujący wokół starej Ziemi - trzeba odwiedzić układ Sol, dolecieć do księżyca Luna i wylądować w miejscu gdzie jest znacznik stacji Nova Galactic.
- Po dotarciu do stacji znajdźcie śluzę - możecie ją otworzyć mając klucz do bazy otrzymany od Astran w poprzedniej misji W ich ślady.
Zbadanie stacji badawczej i odtworzenie nagrania na dachu
- Wewnątrz stacji musicie znaleźć komputer badawczy Nova Galactic. Odczytajcie drugą wiadomość na temat Projektu Prism.
- Wyjdźcie z bazy i pomóżcie sobie plecakiem odrzutowym, by dotrzeć do podstawy wieży na dachu. W miejscu z obrazka możecie odtworzyć nowe nagranie. Otrzymacie kod dostępu NASA.
Dotarcie do NASA i dostanie się do wieży startowej
- Możecie opuścić Księżyc. Musicie wykonać przelot do zniszczonej Ziemi i jako punkt lądowania wybrać więżę startową NASA.
- Dotrzyjcie do wieży. Celem jest winda na jednym z wyższych poziomów - możecie używać plecaka odrzutowego lub odnajdywać kolejne balkoniki i schody.
- Przycisk windy nie działa i potrzebuje dostawy zasilania. Idźcie za kablami do zamkniętych drzwi z obrazka - możecie je otworzyć z pomocą zdobytego wcześniej kodu dostępu.
- W środku musicie umieścić ogniwo zasilające w gnieździe zasilającym. Ogniwo znajdziecie obok gniazda i w razie potrzeby pomóżcie sobie skanerem. Winda zawiezie Was do placówki startowej NASA.
Zdobycie informacji o NASA
- Dotrzyjcie do komputera badawczego NASA. Przejrzyjcie wszystkie zapisane na nim dzienniki, a dowiecie się o marsjańskiej próbce.
- Zajmijcie się eksploracją dalszej części placówki. Dotrzecie do toalet, w których znajduje się osobiste nagranie Judith z obrazka.
Zdobycie informacji o prototypie napędu grawitronowego
- Zlokalizujcie schody na niższy poziom. Po drodze znajdziecie kilka przełączników bez zasilania - musicie znaleźć w okolicy przycisk włączenia zasilania lub poszukać ogniwa zasilającego i przejść z nim do gniazda.
- Uważajcie na aktywne wieżyczki i roboty - polecamy dostosować uzbrojenie, które lepiej sprawdza się przy niszczeniu maszyn. Docelowo dotrzyjcie do nowego komputera NASA i odczytajcie z niego dzienniki.
- Kolejny cel dotyczy dowiedzenia się więcej o efektach ubocznych napędu. Dotrzyjcie do dużego szybu z obrazka. Począwszy od tego miejsca możecie latać w lokacjach z zerową grawitacją.
- Oznaczony przez grę terminal jest w zamkniętym pomieszczeniu. Możecie użyć cyfrycha do otwarcia zamkniętych drzwi lub poszukać przy schodach zwłok naukowca z kluczem - pokazuje je obrazek. Możecie od razu użyć klucza do otwarcia pobliskich drzwi.
- Zbadajcie ostatni komputer NASA i odczytajcie zapisane dzienniki.
Uwolnienie i zabranie artefaktu
- W pomieszczeniu z ostatnim komputerem jest duży czerwony przycisk - wciśnięcie go przywróci grawitację w placówce NASA.
- Powróćcie do poprzedniej sali. Nie możecie swobodnie latać, tak więc korzystajcie ze schodów, by docierać na coraz wyższe balkoniki. Celem podróży jest artefakt PSI z obrazka - podjedzie on do Was po dostatecznym zbliżeniu się do niego.
Opuszczenie NASA i ważny wybór podczas spotkania z Emisariuszem
- W razie potrzeby aktywujcie skaner żeby szybciej znaleźć wyjście z wieży startowej NASA. Nie śpieszcie się z dotarciem do niej, bo po drodze zaatakuje Was kilku Astran - używajcie dobrych broni, bo są dość silnymi przeciwnikami z okolicy 30 poziomu. W danym momencie skupiajcie się na atakowaniu 1 wroga.
- Po znalezieniu się na zewnątrz Emisariusz i Łowca będą czekać niedaleko wieży. W trakcie rozmowy możecie poprzeć jednego z nich lub uznać, że obaj są w błędzie. Niepoparty rozmówca pojawi się jako przeciwnik w finale gry, a więc jeśli nie wybierzecie żadnego z nich to do wyeliminowania będzie później 2 Astran.
Jeśli nie zaliczyliście jeszcze głównego questu Ostatnie mignięcia, to musicie się nim zająć. Dopiero wtedy opisywane zadanie zniknie z dziennika.