Starfield: Jak wygrać mini-grę z próby perswazji? Starfield - poradnik, porady
Perswazja pozwala w Starfield na przekonanie rozmówców do swoich racji. Z poradnika dowiecie się jak odblokować umiejętność, jak zaliczać próby perswazji i czy można powtórzyć minigrę po zawaleniu perswazji.
Ostatnia aktualizacja: 31 sierpnia 2023
Perswazja może być bardzo pomocna w rozmowach z NPC-ami z gry Starfield. Na tej stronie poradnika wyjaśniamy jak nauczyć się techniki perswazji i jak ją dalej rozwijać, jak przygotować się do rozmowy, jak poprawnie zaliczyć próbę perswazji oraz czy można ponowić nieudaną rozmowę / mini-grę.
- Odblokowanie umiejętności Perswazja
- Opcja dialogowa perswazji i przygotowania przed próbą
- Wygrana lub przegrana w minigrze
Odblokowanie umiejętności Perswazja
- Na potrzeby zaawansowanych rozmów musicie odblokować co najmniej 1 poziom umiejętności Perswazja. Mogliście go trzymać wybierając odpowiednią przeszłość w kreatorze postaci. W przeciwnym razie zużyjcie 1 punkt umiejętności.
- Perswazję warto też dalej rozwijać. Musicie zaliczać wyzwania z poprawnych użyć perswazji oraz wydawać kolejne punkty rozwoju. Uzyskanie najwyższej 4 rangi spowoduje zwiększenie szans udanej perswazji nawet o 50%. To bardzo pomocne, bo początkowo wiele prób może kończyć się porażką.
Opcja dialogowa perswazji i przygotowania przed próbą
- Nie możecie używać perswazji w każdej rozmowie. Na liście opcji dialogowych musi pojawić się związana z perswazją - przykładową pokazuje obrazek. Zazwyczaj ma to miejsce w ważnych rozmowach (np. konfrontacja z grupą przeciwników w queście) czy podczas rekrutowania członków załogi (okazja do obniżenia opłaty za wynajęcie ich usług).
- Jeżeli gra na to pozwala to polecamy zamknąć okno rozmowy i zapisać grę. Dopiero wtedy zagadajcie ponownie do NPC-a i wybierzcie perswazję. Jeśli nie ma takiej opcji, to sejw utwórzcie np. przed podejściem do rozmówcy.
- Możecie też tymczasowo zwiększać szanse udanej perswazji. Jest to możliwe dzięki różnym przedmiotom zużywalnym. W przykładzie z obrazka wino Chandra Cabernet Sauvignon może zwiększyć szanse udanej perswazji o 12% przez kolejnych 5 minut.
Nie zużywajcie przedmiotów jednorazowych na "pospolite" próby perswazji. Używajcie ich, gdy do przekonania rozmówcy trzeba uzbierać więcej punktów albo gdy jest to wyjątkowo ważna rozmowa questowa.
Wygrana lub przegrana w minigrze
Mini-gra z próby perswazji polega na zebraniu wymaganej liczby punktów (6 punktów w przykładzie z obrazka) w ramach ograniczonej liczbie tur (maksymalnie 3 tury w naszym przykładzie).
Ważne są kolory dla opcji dialogowych:
- zielony kolor oznacza niższe ryzyko zawalenia wypowiedzi i możecie zdobyć 1-2 punkty;
- żółty kolor oznacza średnie ryzyko zawalenia wypowiedzi i możecie zdobyć 3-4 punkty;
- czerwony kolor oznacza większe ryzyko zawalenia wypowiedzi i możecie zdobyć 5-6 punktów.
Polecamy zaczynać od żółtych lub czerwonych dialogów po to żeby już w pierwszej-drugiej turze zdobyć dużą część wymaganych punktów. Jeśli do zaliczenia minigry pozostaną Wam maksymalnie 2 punkty, to będziecie mogli wybrać jedną z zielonych wypowiedzi.
Dodatkowa uwaga - Nie musicie wykorzystywać wszystkich tur. Zaryzykowanie z czerwonymi lub żółtymi odpowiedziami może zaliczyć mini-grę już w turze 1 lub 2.
- Udana próba perswazji nagradzana jest punktami doświadczenia. Możecie też zyskać dodatkowe profity, np. zaliczyć quest po swojej myśli, uzyskać prawo wstępu czy uniknąć bezpośredniej walki.
- Nieudanej próby perswazji nie można powtórzyć i jeśli była to np. konfrontacja z piratami to może dojść do walki. W najlepszym przypadku nic dodatkowego nie zyskacie. Jeśli bardzo chcecie wygrać daną mini-grę, to wczytajcie stan gry sprzed rozmowy.