Starfield: Jedność - solucja, opis przejścia Starfield - poradnik, porady
Jedność to główny quest z gry Starfield. Solucja z tej strony poradnika objaśnia m.in. jak zaliczyć zagadkę z glifem na planecie Hyla II i jak otworzyć drzwi w Spoczynku Pielgrzyma na Indum II.
Ostatnia aktualizacja: 4 października 2023
Jedną z misji głównego wątku fabularnego gry Starfield jest Jedność. Na tej stronie poradnika jest jej opis przejścia, w którym wyjaśniamy jak dowiedzieć się o Spoczynku Pielgrzyma na planecie Indum II, jak otworzyć drzwi dzięki odpowiedziom na pytania z komputera, jak dotrzeć do Żądła skorpiona na planecie Hyla II i jak zaliczyć zagadkę z glifem i konstelacją skorpiona.
- Rozmowa z Opiekunem Aquilusem
- Spotkanie z więźniem Va 'Runn i członkiem Domu Oświęcenia
- Dotarcie do Spoczynku Pielgrzyma
- Poszukanie wskazówek na temat Jedności
- Znalezienie Żądła skorpiona na Hyli II
- Zagadka z glifem
- Udanie się do ostatniej gwiazdy konstelacji skorpiona
Rozmowa z Opiekunem Aquilusem
- Quest ten rozpocznie się niezależnie od ważnego wyboru z głównego zadania Wysoka cena.
- Opiekun Aquilus przebywa w dzielnicy Mast w Nowej Atlantydzie. Po pierwszej rozmowie wejdźcie do kościoła Sanctum Universum. Pogadacie z Aquilusem po raz drugi.
Spotkanie z więźniem Va 'Runn i członkiem Domu Oświęcenia
Dwa nowe tropy prowadzą do:
- Więzienia w biurze ochrony ZK - Znajduje się ono niedaleko lądowiska. Musicie pogadać z kobietą o imieniu Mir 'Za z jednej z cel.
- Domu Oświecenia - Musicie najpierw dotrzeć jedną z wind do Studni. Pogadajcie z Andym Singhem.
Po obu spotkaniach powróćcie do Opiekuna Aquilusa. Wyczerpcie wszystkie tematy rozmowy, a ustalicie się, że planetą ze wskazówek jest Indum.
Dotarcie do Spoczynku Pielgrzyma
- Musicie wykonać przelot to systemu Indum i wylądować w lokacji Spoczynek Pielgrzyma na powierzchni planety Indum II.
- Po wylądowaniu warto pomóc sobie skanerem. Spoczynek Pielgrzyma jest oddalony o około 400 metrów od lądowiska.
Poszukanie wskazówek na temat Jedności
Nie musicie przeszukiwać całego Spoczynku Pielgrzyma. Wejdźcie do małego budynku.
Zbadajcie komputer pielgrzyma z obrazka - jest on obok zamkniętych drzwi. Musicie udzielić prawidłowych odpowiedzi - są to:
- druga (jak otworzyć drzwi);
- czwarta (czym jest Jedność);
- pierwsza (ludzie są szaleństwem);
- druga (ja);
- trzecia (współczucie).
- W razie pomyłki "quiz" zostanie wstrzymany. Możecie podchodzić do niego dowolną ilość razy i zawsze zadawane są te same pytania.
- W nowo odblokowanym pomieszczeniu jest dziennik z ostatnimi zapiskiem pielgrzyma (obrazek).
Znalezienie Żądła skorpiona na Hyli II
- Musicie wykonać przelot do systemu Hyla. Jeśli jeszcze nie badaliście tego oddalonego systemu, to wybierzcie najpierw krótsze skoki np. do układów Lunara i Copernicus. Zdecydujcie się wylądować w pradawnych ruinach na powierzchni planety Hyla II.
- Ruiny są na małej wyspie. Otaczająca woda jest skażona i pojawia się ryzyko infekcji. Możecie zwiększyć odporność zakładając odpowiedni strój lub po wyjściu z wody zażyć np. antybiotyki. W pobliżu ruin są też obce kreatury - nie powinny one zaatakować Was jeśli nie sami nie sprowokujecie konfrontacji.
Zagadka z glifem
- W ruinach znajduje się glif przypominający hologram - pokazuje go obrazek.
- Glif posiada 4 interaktywne przyciski i możecie dzięki nim przemieszczać słupem światła.
- Przyciski działają jak krzyżak - dostępne są ruchy w górę, w lewo, w prawo oraz w dół.
- Waszym zadaniem jest nakierowanie słupa światła na "żądło" na gwiazdoborze na posadzce - zaznaczyliśmy to miejsce na obrazku. Powinno to doprowadzić do zaktualizowania celu misji.
Udanie się do ostatniej gwiazdy konstelacji skorpiona
- Możecie już opuścić tę planetę. Celem podróży jest planeta Oborum III z układu Oborum Prime.
- Po dotarciu na orbitę od razu spotkacie statek kosmiczny Scorpius i rozpocznie się kolejna główna misja W ich ślady.