Starfield: Prześwietlenie - solucja, opis przejścia Starfield - poradnik, porady
Prześwietlenie to misja frakcji Ryujin Industries. Z tej strony solucji do Starfield dowiecie się jak zinfiltrować wieżowiec Ryujin, jak skradać się i unikać wykrycia w wieżowcu oraz jak dotrzeć z programem Nyxa do komputera Ularu Chen.
Ostatnia aktualizacja: 12 września 2023
Prześwietlenie to misja z gry Starfield, które może Wam sprawić kłopoty, bo zawiera dużą porcję skradania się. Opis przejścia z naszego poradnika objaśnia jak odebrać program od Nyxa, jak dotrzeć do wejścia na dachu wieżowca, jak pomyślnie skradać się w budynku Ryujin Industries, jak wgrać program Rover i jak odczytać wyniki śledztwa.
- Odblokowanie questu Ryujin i spotkanie z Daltonem Fiennesem
- Spotkanie się z Nyxem w Madame Sauvage's Place
- Przedostanie się do wieżowca Ryujin
- Infiltracja wieżowca
- Zainstalowanie programu Nyxa
- Wydostanie się z wieżowca
- Spotkanie z Nyxem w jego mieszkaniu
- Rozmowa z Daltonem
Odblokowanie questu Ryujin i spotkanie z Daltonem Fiennesem
- Tę misję wykonywaną dla frakcji Ryujin Industries odblokujecie po ukończeniu zadania Ściśle tajne - opisaliśmy je na poprzedniej stronie solucji.
- Dalton Fiennes to postać, z którą musicie spotkać się w wieżowcu Ryujin. Poznacie plan infiltracji wieżowca i dowiecie się o konieczności spotkania z Nyxem. Od Daltona otrzymacie specjalną broń do pacyfikowania celów bez zabijania ich - Novablast Disruptor. Warto już z wyprzedzeniem ustawić ją jako jedną z aktywnych broni.
Spotkanie się z Nyxem w Madame Sauvage's Place
W Neon łatwo można się zgubić, ale do lokalu oznaczonego neonem Madame Sauvage's Place doprowadzi Was niebieski znacznik. Wejdźcie do środka.
Nyx powinien siedzieć przy jednym ze stolików i możecie uzyskać jego pomoc na 3 główne sposoby:
- Zapłacenie Nyxowi - pełna suma to 2500 kredytów.
- Użycie perswazji - udana próba perswazji (6 punktów) może obniżyć wysokość zapłaty do zaledwie 1000 kredytów.
- Wyświadczenie przysługi Nyxowi - haker poprosi Was o włamanie się do dodatkowego komputera podczas infiltracji wieżowca.
Niezależnie od wybranego wariantu otrzymacie tabliczkę z programem Rover napisanym przez Nyxa.
Przedostanie się do wieżowca Ryujin
- Wyjdźcie z baru. Musicie teraz dotrzeć do górnego wejścia do wieżowca po to żeby rozpocząć jego infiltrację. Ponownie radzimy pomagać sobie wskazaniami skanera i niebieską ikoną celu misji.
- Udajcie się na górę. Dotrzycie do przycisku i wciśnięcie go sprowadzi wiszący kontener (powyższy obrazek). Wykonajcie 2 skoki - do kontenera i na odległą półkę. Dotrzecie po chwili do kratki wentylacyjnej i bohater zostanie przeniesiony do wnętrza wieżowca.
Infiltracja wieżowca
- Musicie zinfiltrować budynek swojej frakcji jako nieproszony gość. Oznacza to, że wykrycie bohatera oznacza próbę aresztowania lub atak ze strony strażników / robotów. Możecie wtedy użyć ogłuszającej broni od Daltona, użyć dowolnej broni do zabijania postaci lub uciec.
- Postarajcie się mieć co najmniej rangę 1 umiejętności Skradanie, która może wyświetlać na ekranie informację o stanie wykrycia (przykład na obrazku). Nie możecie doprowadzić żeby pasek zmienił się na całkowicie pomarańczowy.
- Możecie też zaopatrzyć się w kamuflaż, który czyni bohatera częściowo niewidzialnym będąc w bezruchu. Jego pozyskanie i używanie opisaliśmy na stronie Jak odblokować kamuflaż?.
- Radzimy mieć wyciągnięty skaner ręczny. Na ziemi mogą się wtedy pojawiać strzałki, które symbolizują optymalną trasę podróży przez wieżowiec.
- Nie śpieszcie się i czekajcie aż strażnicy i roboty zwrócą się w inne strony. Dopiero wtedy przekradajcie się za ich plecami. Nie atakujcie nikogo jeśli nadal jesteście w ukryciu. Całą część w wieżowcu można zaliczyć bez jakiejkolwiek walki.
- Przeprawa przez wieżowiec wiąże się z przejściem przez kilka szybów wentylacyjnych. Doskakujcie do nich lub pomagajcie sobie plecakiem odrzutowym.
- W dalszej części przeprawy musicie też skradać się nad przeciwnikami (obrazek 2) - przeskoczcie na okrągły balkonik i następnie podróżujcie wąską górną ścieżką.
Zainstalowanie programu Nyxa
Na terenie wieżowca musicie włamać się co najmniej do 1 komputera:
- Jeśli zapłaciliście Nyxowi za program, to obowiązkowe jest jedynie zhakowanie programu na komputerze Ularu Chen.
- Jeśli obiecaliście wyświadczyć przysługę Nyxowi, to musicie też zainstalować program na komputerze Camden Cho.
W obu przypadkach wybierzcie program Rover z ekranu komputera. Gra może też opcjonalnie pozwolić zhakować komputer, ale nie jest to wymagane do zaliczenia misji.
Wydostanie się z wieżowca
- Nie musicie na szczęście ponownie skradać się przez wszystkie sale z przeciwnikami. Po zhakowaniu komputera Ularu Chen znajdźcie interaktywny właz w suficie (powyższy obrazek) - przesuńcie go i dotrzyjcie tunelem wentylacyjnym do wyjścia z wieżowca.
Spotkanie z Nyxem w jego mieszkaniu
- Na dachu wieżowca są skrzynie z lootem i warto go pozbierać. Na dół możecie powrócić np. dzięki plecakom odrzutowym (aktywujcie je tuż przed zderzeniem z ziemią) czy po prostu zeskakując ostrożnie na niższe półki i docierając do windy towarowej.
- Niebieski znacznik doprowadzi Was do mieszkania Nyxa i odbierze od Was tabliczkę z programem Rover. Zaczekajcie na wyniki analizy. Dowiecie się, że prawdopodobnym kretem jest Imogen Salzo i otrzymacie zaszyfrowaną tabliczkę.
Rozmowa z Daltonem
- Możecie już powrócić do głównego wejścia do wieżowca Ryujin Industries i bez żadnego dodatkowego skradania się przenieść do biur kierownictwa.
- Przekażcie tabliczkę Daltonowi i zaczekajcie aż ją przeanalizuje. Dalton będzie chciał przesłuchać Imogene i stanie się to częścią kolejnego zadania Winowajcy. Za aktualną misję otrzymacie PD, 10000 kredytów i 2 cyfrychy.