Starfield: Jak zapisać stan gry? Starfield - poradnik, porady
Starfield oferuje różne automatyczne i manualne sejwy. W poradniku wyjaśniamy jak ręcznie zapisywać stan gry oraz w jakich momentach mogą powstawać automatyczne zapisy.
Ostatnia aktualizacja: 31 sierpnia 2023
Częste zapisywanie stanu gry może Was uchronić w Starfield przed złym wyborem czy zmarnowaniem surowców. Ta strona poradnika kompleksowo opisuje kiedy zapisywane są postępy - opisaliśmy wszystkie warianty automatycznych i ręcznych sejwów.
Automatyczne sejwy
- W Starfield gra może w wielu sytuacjach automatycznie zapisywać postępy. Odbywa się to przede wszystkim w momencie załadowania nowej mapy lub lokacji, np. po wylądowaniu na planecie czy wejściu / wyjściu z budynku.
- W menu opcji w zakładce Rozgrywka możecie też regulować dodatkowe momenty autozapisu. Są to sejwowanie podczas odpoczynku, przyśpieszenia upływu czasu, szybkiej podróży i pauzy (możecie ustalić co ile minut ma powstać nowy zapis).
- Bardzo przydatną funkcją jest też to, że postępy mogą być zapisane w momencie zakończenia sesji celem powrotu do menu głównego, pulpitu lub dashboarda konsoli. Pozwoli to Wam wznowić zmagania dokładnie w tym samym momencie, w którym je zakończyliście.
Manualne zapisywanie postępów
Ręczne sejwowanie jest niedostępne przez pierwszych kilka-kilkanaście minut gry. Zostanie ono Wam po raz pierwszy udostępnione po utworzeniu postaci w kreatorze. Gra może w dalszym ciągu tymczasowo blokować manualne zapisy np. w ważnych momentach fabularnych.
Możecie używać szybkich lub manualnych zapisów - te drugie warto tworzyć na osobnych slotach i mieć dzięki temu możliwość powrotu do różnych momentów gry. Radzimy zapisywać grę:
- przed ważnym wyborem w queście - będziecie mogli sprawdzić różne warianty i wybrać najlepszą nagrodę za zaliczenie misji;
- przed próbą perswazji - mają one losowe szanse powodzenia i w razie porażki możecie spróbować ponownie;
- przed rozpoczęciem trudniej bitwy - może to Was uchronić przed utratą dużej ilości zdrowia czy poważnym uszkodzeniem statku;
- przed włamaniem się lub kradzieżą kieszonkową - tego typu czynności mogą łatwo zostać sklasyfikowane jako przestępstwa i dodatkowo w przypadku rozbrajania zamków powstaje ryzyko zmarnowania elektronicznych wytrychów.