Starfield: Lokalizacje wszystkich stoczni Starfield - poradnik, porady
Stocznie w Starfield to lokacje z technikami usług okrętowych. Na tej stronie poradnika jest lista miejsc do kupowania, budowania, naprawiania oraz ulepszania posiadanych statków kosmicznych.
Ostatnia aktualizacja: 8 września 2023
Unikalną kategorią NPC-ów w grze Starfield są technicy usług okrętowych. W naszym poradniku zestawiliśmy wszystkie główne stocznie, w których możecie serwisować Wasze statki kosmiczne, a także je modyfikować i budować w oparciu o kreator statków.
- Technik usług okrętowych - główne usługi oferowane w stoczniach
- Nowa Atlantyda - system Jemison
- Klucz - system Kryx
- Legowisko - system Wolf
- Cydonia - system Sol
- Neon - system Volii
- Akila - system Cheyenne
- Hopetown - system Valo
- Paradiso - system Porrima
- Czerwona Mila - system Porrima
Technik usług okrętowych - główne usługi oferowane w stoczniach
- W świecie gry Starfield są stocznie zajmujące się obsługą statków kosmicznych, przy czym ich lokalizowanie może okazać się problematyczne. W dalszej części strony znajdziecie zestawienie wszystkich stoczni m.in. z głównych miast i stacji. Pozwoli to Wam do nich łatwo powracać.
- W stoczniach pracują technicy usług okrętowych. Mogą oni być właśnie tak nazwani lub posiadać unikalne imię i nazwisko. Niezależnie od technika musicie rozpocząć rozmowę i wybrać opcję zachowania.
- Najważniejsze usługi to naprawa statku (odpłatna), przeglądanie posiadanych statków (ulepszanie ich lub włączenie kreatora statków) oraz kupowanie nowych statków. Tego typu czynności nie możecie wykonać bez odwiedzenia stoczni, tzn. bezpośrednio z pokładu Waszego statku.
- Oferty różnych techników usług okrętowych w dużym stopniu pokrywają się, ale nie są identyczne. Niektóre stocznie mogą posiadać więcej przedmiotów w ofercie oraz oferować np. unikalne modyfikacje statków (zwróćcie uwagę m.in. na stację Klucz).
Nowa Atlantyda - system Jemison
- Do stoczni tej najprościej jest dotrzeć, bo Nowa Atlantyda to miasto odwiedzane już na samym początku gry. Technik usług okrętowych stoi w widocznym miejscu na lądowisku.
- W przypadku tej stoczni jest dodatkowo szansa, że będzie więcej komponentów w ofercie.
Klucz - system Kryx
- Dla przypomnienia stacja kosmiczna Klucz to siedziba Karmazynowej Floty. Musicie najpierw doprowadzić do nawiązania kontaktu z frakcją gwiezdnych piratów - wszystkie wymagane czynności do zadokowania na stacji opisaliśmy na stronie Jak dołączyć do Karmazynowej Floty?.
- W lokacji tej technikiem jest Jasmine Durand. To bardzo ważna postać, bo od Jasmine jako jedynej możecie zakupić sprzęt do ukrywania kontrabandy - zakłócacz skanerów i osłanianą ładownię. Przygotowanie statku do przemytu nielegalnych towarów omówiliśmy na stronie Jak ukryć kontrabandę przed skanerem?.
Legowisko - system Wolf
- Musicie zadokować na stacji kosmicznej. Technika spotkacie niedługo po wejściu do środka.
- W przypadku tej stoczni jest dodatkowo szansa, że będzie więcej komponentów w ofercie.
Cydonia - system Sol
- Po wylądowaniu na Marsie nie wchodźcie do bazy, tylko poszukajcie budynku usług okrętowych na lewo od niej - pokazuje go obrazek.
- Technik powinien stać obok budynku. Jeśli go nie ma w tym miejscu to zmieńcie porę dnia, bo powodem jego nieobecności może np. burza piaskowa.
Neon - system Volii
- Wylądujcie w mieście Neon City na planecie Volii Alfa. Budynek usług okrętowych jest obok lądowiska i możecie do niego zajrzeć przed wyruszeniem do głównej części metropolii.
- Jeśli w środku nie spotkacie technika, to skorzystajcie z opcji zmiany pory dnia i spróbujcie ponownie.
Akila - system Cheyenne
- Zdecydujcie się na wylądowanie w mieście. W drodze od lądowiska do głównej części miasteczka jest budynek usług okrętowych. Przebywa w nim technik.
Hopetown - system Valo
- Po wylądowaniu w mieście pozostańcie na terenie lądowiska. Technik z założonym hełmem stoi na jego obrzeżach obok jednego z kiosków (powyższy obrazek).
Paradiso - system Porrima
- Musicie wylądować w mieście na planecie Porrima II. Pozostańcie na rozległym lądowisku i znajdźcie na nim kiosk. Technik powinien stać w niewielkiej odległości od niego (obrazek).
Czerwona Mila - system Porrima
- Czerwona Mila to nazwa dla placówki na planecie Porrima III, w której uprawiany jest hazard.
- Po udanym lądowaniu musicie skorzystać z 2 śluz i wejść do bazy. Na wprost od wejścia jest stanowisko usług okrętowych. Wejdźcie do pomieszczenia, w którym zamiast bezimiennego technika przebywa Lon Anderssen.