Starfield: Splątanie - solucja, opis przejścia Starfield - poradnik, porady
Splątanie to misja z odnalezienia artefaktu z planety Freya III z gry Starfield. Z naszej solucji dowiecie się jak podróżować między 2 światami, jak wyłączyć wszystkie blokady, jak zdobyć artefakt i czy można uratować oba wszechświaty.
Ostatnia aktualizacja: 5 października 2023
Splątanie to tytuł jednej z głównych misji z dalszej części kampanii gry Starfield. Opis przejścia z naszego poradnika objaśnia jak zbadać źródło sygnału ratunkowego na Freya III, jak dotrzeć do laboratorium, jak używać zakłóceń do podróżowania między światami, jak wyłączyć blokady oraz jak dokonać wyboru świata do ocalenia (świat Rafaela lub świat dyrektorki Patel).
- Zbadanie źródła sygnału ratunkowego
- Podążanie za Ethanem
- Spotkania z Rafaelem i dyrektorką Patel
- Dotarcie do laboratorium i zbadanie zakłócenia
- Znalezienie jednostki sterującej sondą i przekalibrowanie zakłócenia
- Powrót do dyrektorki Patel i zdobycie zapasów
- Wyłączenie blokady w Sektorze technicznym
- Wyłączenie blokady w Sektorze akceleratora
- Wyłączenie blokady w Sektorze magazynowym
- Dotarcie do laboratorium
- Wyłączenie 7 blokad zasilania w naszym lub alternatywnym świecie
- Wyłączenie sondy i wzięcie artefaktu
- Spotkanie z Rafaelem lub dyrektorką Patel
Zbadanie źródła sygnału ratunkowego
- Zadanie możecie rozpocząć podczas zaliczania głównego questu Ostatnie mignięcia - po dotarciu do planety Freya III z systemu Freya zostaniecie zmuszeni do odpowiedzenia na sygnał ratunkowy z satelity.
- Stacja badawcza Nishina wysyła sygnał SOS - wylądujcie obok niej na planecie. Musicie dotrzeć do bazy w górach (szukajcie prawidłowej ścieżki lub używajcie plecaka odrzutowego). Skorzystajcie z interkomu. Ethan Hughes wpuści Was do środka.
Podążanie za Ethanem
Wejdźcie do środka i po kolejnej rozmowie wyruszcie za Ethanem. Zaczniecie losowo przeskakiwać pomiędzy 2 wszechświatami i doświadczycie tej samej stacji badawczej w 2 różnych wersjach:
- "Nasz" wszechświat to stacja badawcza sprzed katastrofy.
- Alternatywny wszechświat to zrujnowana i zarośnięta stacja badawcza po katastrofie i panoszą się po niej potwory.
Spotkania z Rafaelem i dyrektorką Patel
Początkowo nie możecie panować nad przeskokami - będą one następowały automatycznie co pewien czas. Spotkacie te 2 ważne postacie powiązane z tym questem:
- Rafael przebywa w alternatywnym świecie i jest jedynym ocalałym w placówce po katastrofie.
- Dyrektorka Patel prowadzi tę placówkę w naszym wszechświecie jeszcze przed pożarem. Spotkacie się z nią w biurze dyrektora stacji. O artefakcie porozmawiacie też od razu z Marią.
Dotarcie do laboratorium i zbadanie zakłócenia
- Wyruszcie za Marią. Po przeskoku do alternatywnego wszechświata pogadacie ponownie z Rafaelem. Otrzymacie od niego kartę dostępu i od razu posłuży do otwarcia drzwi. Po jednym z kolejnych skoków pogadajcie z Ethanem.
- W naszym wszechświecie dotrzecie do laboratorium Marii, w którym musicie zbadać zakłócenie z obrazka. Ustawcie się w nim.
Znalezienie jednostki sterującej sondą i przekalibrowanie zakłócenia
- Przeniesiecie się do alternatywnego wszechświata i w pomieszczeniu jest nieużywana jednostka sterująca sondą z obrazka.
- Od tej pory możecie używać kolejnych zakłóceń do podróżowania między wszechświatami na życzenie. Zakłócenia są w różnych częściach stacji. Wykorzystujcie to, że np. zablokowane przejście ze świata 1 może być odblokowane w świecie 2. Z każdym zakłóceniem możecie wejść w interakcję dowolną ilość razy.
Powrót do dyrektorki Patel i zdobycie zapasów
- Po powrocie do naszego świata pogadajcie z Marią i powróćcie do dyrektorki Patel. Możecie opcjonalnie odebrać zapasy medyczne od doktor Tatiany Barakovej - znajdziecie ją na dolnym poziomie.
Wyłączenie blokady w Sektorze technicznym
- Musicie teraz eksplorować kolejne części stacji i podróżować dzięki zakłóceniom pomiędzy wszechświatami. Na taki krok decydujcie się za każdym razem, gdy natraficie na zamknięte lub zawalone przejście. Zakłócenie powinno być gdzieś w okolicy.
- W alternatywnym świecie do odnalezienia jest karta dostępu do laboratorium - pokazuje ją obrazek. Użyjcie jej od razu na okolicznych drzwiach i następnie po raz drugi w naszym świecie.
- Podczas przeprawy oprócz potworów z alternatywnego świata musicie uważać na roboty i działka z naszego wszechświata. Najlepiej niszczyć je z dużej odległości zanim rozpoczną ostrzał lub wyruszą w stronę bohatera.
- Komputer z celu misji jest nieaktywny w alternatywnym świecie. Użyjcie zakłócenia, by przenieść się do naszego świata. Pozwoli to aktywować pierwszy komputer (obrazek) i wyłączyć blokadę.
Wyłączenie blokady w Sektorze akceleratora
- W dalszym ciągu polegajcie na zakłóceniach do przeskakiwania pomiędzy światami. W alternatywnym świecie możecie napotkać pierwszą z kilku królowych potworów - to silniejsze potwory z okolic 40 poziomu, które możecie pokonać lub im uciec.
- W alternatywnym świecie jest druga karta dostępu z dołączonego obrazka. Może ona posłużyć do otwarcia drzwi Utility Closet w naszym świecie. W małym schowku jest nowe zakłócenie.
- Dotrzyjcie do drugiego komputera, powróćcie do naszego świata i zdejmijcie blokadę. To jeszcze nie wszystko. Musicie dotrzeć do wejścia do Accelerator Control i trzeciego komputera (uwaga na silniejsze roboty i wieżyczki) żeby sabotować blokadę.
Wyłączenie blokady w Sektorze magazynowym
- Droga do celu podróży prowadzi m.in. przez jaskinie z alternatywnego świata. Wybierzcie w nich górną ścieżkę z dołączonego obrazka.
- Do ostatniego komputera tradycyjnie musicie dotrzeć w naszym świecie. Wejdźcie w interakcję z nim żeby wyłączyć blokadę.
Dotarcie do laboratorium
- Niedaleko ostatniego komputera są schody prowadzące do zamkniętych drzwi. Po przeniesieniu się do alternatynwego świata będą one otwarte (obrazek).
- Kolejne zakłócenie pozwoli Wam ominąć zamknięte drzwi High Energy Research Lab.
Wyłączenie 7 blokad zasilania w naszym lub alternatywnym świecie
W większej sali laboratorium otrzymacie nowy cel misji. Dotyczy on użycia 7 przełączników (przykładowy na obrazku), przy czym możecie go zaliczyć na 2 sposoby:
- Wyłączenie blokad w alternatywnym wszechświecie - Spowoduje to, że świat po katastrofie pozostanie na stałe, tak więc znikną dyrektorka Patel i inni NPC-e sprzed katastrofy. W realizacji celu misji będą Wam przeszkadzały potwory.
- Użycie zakłócenia i wyłączenie blokad w naszym wszechświecie - Spowoduje to, że świat przed katastrofą pozostanie na stałe, tak więc zniknie Rafael z wersji po katastrofie. W realizacji celu misji przeszkadzają działka i roboty.
Wyłączenie sondy i wzięcie artefaktu
- Po wciśnięciu wszystkich 7 przełączników musicie potwierdzić, że wybrana przez Was wersja wszechświata ma pozostać (druga przestanie istnieć). Zabierzcie artefakt Lambda.
Spotkanie z Rafaelem lub dyrektorką Patel
- Jeśli przetrwał alternatywny świat, to musicie spotkać się z Rafaelem (używajcie skanera, by łatwiej do niego dotrzeć). Rafael dodatkowo może dołączyć do Waszej załogi.
- Jeśli przetrwał nasz świat, to musicie spotkać się z dyrektorką Patel.
W obu przypadkach quest zakończy się. Otrzymacie kredyty i materiały do craftingu.