Starfield: Wszystko, co można kupić za pieniądze - solucja, opis przejścia Starfield - poradnik, porady
Wszystko, co można kupić za pieniądze to główny quest w Starfield z wizyty w Neon. Solucja z naszego poradnika opisuje gdzie znaleźć kontrahenta, jak zaliczyć negocjacje i zdobyć artefakt, jak dotrzeć do biura w Slayton Aerospace i jak zaliczyć konfrontację ze Slaytonem.
Ostatnia aktualizacja: 14 września 2023
Wszystko, co można kupić za pieniądze to tytuł questu głównego wątku fabularnego w grze Starfield. Z opisu przejścia możecie dowiedzieć się m.in. jak dotrzeć do budynku Strouda-Eklunda w mieście Neon, jak sprawdzić ochronę Astral Lounge i kontrahenta, gdzie przebywa kontrahent i jak rozegrać negocjacje o artefakt, jak odblokować windę w budynku Slayton Aerospace, jak dotrzeć do biura Slaytona i jak zaliczyć konfrontację z nim oraz jak opuścić Neon.
- Odwiedzenie siedziby Strouda-Eklunda w mieście Neon
- Sprawdzenie ochrony w Astral Lounge
- Sprawdzenie kontrahenta
- Odnalezienie kontrahenta w Astral Lounge
- Negocjacje w sprawie artefaktu
- Konfrontacja z agentem Slaytona
- Użycie windy w siedzibie firmy Slayton Aerospace
- Wydostanie się z budynku
- Wdrapanie się na wieżę handlową
- Konfrontacja z Nicolausem Slaytonem
- Powrót na statek i odlecenie z miasta Neon
Odwiedzenie siedziby Strouda-Eklunda w mieście Neon
- Po odblokowaniu questu spotkajcie się z Walterem Stroudem w Loży. Musicie wyruszyć wraz z nim do miasta Neon - znajduje się ono na planecie Volii Alfa w systemie Volii.
- Znacznik doprowadzi Was do windy i z listy pięter wybierzcie firmę Stroud-Eklund. Przywita Was Ilsa Eklund. Otrzymacie 2 nowe cele misji i możecie zająć się nimi w dowolnej kolejności.
Sprawdzenie ochrony w Astral Lounge
- Jeden ze znaczników prowadzi do lokalu Astral Lounge. Osoba, z którą musicie porozmawiać, to barman Boone Morgan.
- Wypytajcie się Boone'a o stan ochrony i możliwości opłacenia ochrony dla VIP-ów. Macie wybór - możecie zapłacić 4500 kredytów, użyć perswazji i obniżyć zapłatę do 1000 kredytów lub odmówić. Mając ochronę po swojej stronie łatwiej zaliczycie konfrontację w Astral Lounge w dalszej części misji.
- Otrzymacie też cel ze zbadania sterowania drzwiami. Udajcie się na balkon VIP-ów i zlokalizujcie komputer. Możecie go zhakować (najniższy poziom zabezpieczeń), by włączyć zdalne sterowanie drzwiami. Jest to opcjonalne, ale przyda się później podczas negocjacji.
Sprawdzenie kontrahenta
- Udajcie się do sklepu Newill's Goods w mieście Neon i porozmawiajcie z Jamesem Newillem w sprawie spotkania z Walterem Stroudem.
- Możecie zrezygnować z jego usług (nie zdobędziecie dodatkowych informacji o kontrahencie), zapłacić 2500 kredytów lub użyć perswazji żeby uzyskać wskazówkę o kontenerze za darmo.
- Możecie otrzymać namiary na kontener noclegowy kontrahenta - po dotarciu na miejsce musicie rozbroić zamek (najniższy poziom zabezpieczeń). W kontenerze użyjcie komputera, by przejrzeć 3 części prywatnej korespondencji.
Odnalezienie kontrahenta w Astral Lounge
- Po zaliczeniu obu celów misji powróćcie do Waltera Strouda w siedzibie Stround-Eklund.
- Udajcie się razem z Walterem do Astral Lounge. Musicie znaleźć kontrahenta w głównej sali Astral Lounge - to Musgrove stojący przy ścianie obok dużej walizki (obrazek). Wybierzcie pierwszą odpowiedź jako prawidłowe hasło.
Negocjacje w sprawie artefaktu
Negocjacje odbędą się w pomieszczeniu sekcji VIP-ów. Na dostępne wybory mogą wpłynąć czynności z wcześniejszej części questu.
- Możecie zdalnie zamknąć drzwi jeśli wcześniej włamaliście się do komputera. Musgrove znajdziecie się w potrzasku.
- Możecie skorzystać ze wsparcia ochrony VIP-ów jeśli wcześniej zakupiliście tę usługę od Boone'a. Sprawi to, że nie dojdzie do walk z ochroną.
- Możecie złapać artefakt lub zagrozić zaatakowaniem Musgrove'a. Nie doprowadzicie do właściwej walki, a jedynie dostatecznie wystraszycie kontrahenta.
- Alternatywnie możecie też odpowiednio poprowadzić rozmowę (druga opcja, druga opcja, pierwsza opcja) i odrzucić żądanie podwójnej stawki za artefakt. Musgrove zgodzi się na początkową kwotę.
Każdy z tych wariantów pozwoli Wam pozyskać artefakt Nu.
Konfrontacja z agentem Slaytona
Przy próbie opuszczena loży VIP-ów zatrzyma Was agent Slaytona i zażąda przekazania artefaktu będącego własnością jego pracodawcy. Dostępne opcje to:
- Zaliczenie próby perswazji - Uda się Wam w pokojowy sposób rozwiązać sytuację.
- Danie ochronie lokalu sygnału do ataku - Jest to dostępne tylko jeśli wykupiliście dodatkową ochronę.
- Zaatakowanie agenta - Rozpocznie się pojedynek z nim i jeżeli opłaciliście ochronę to nie zaatakuje Was.
Użycie windy w siedzibie firmy Slayton Aerospace
Porozmawiajcie z Walterem i Issą. Od Issy dowicie się, że Slayton zablokował port w Neon i musicie się z nim uporać. Wyjdźcie z Astral Lounge, dotrzyjcie do windy i przenieście się do Slayton Aerospace.
Musicie uzyskać dostęp do windy w lobby i jest to możliwe na kilka sposobów. 2 główne sposoby zaczynają się od rozmowy z Ryleigh w lobby. Możecie:
- Zaliczyć próbę perswazji - Przekonacie kobietę, że jesteście umówieni na spotkanie ze Slaytonem.
- Atak - Znajdziecie się na celowniku wszystkich okolicznych strażników.
Alternatywne sposoby to:
- Włamanie się do bocznego pomieszczenia - Musicie rozbroić zamek 3 poziomu, by otworzyć drzwi. W nowym pomieszczeniu jest terminal sterowania windą z obrazka. Do niego też trzeba się włamać (zamek 2 poziomu).
- Użycie kradzieży kieszonkowej - Kartę dostępu ma przy sobie Ryleigh.
Niezależnie od wybranego wariantu użyjcie windy. Slayton zatrzyma niestety windę przed dotarciem na właściwe piętro.
Wydostanie się z budynku
- Przed Wami sekcja, w której warto skradać się, aczkolwiek nie jest to obowiązkowe. Plan zakłada podążanie zgodnie z instrukcjami Ilsy po to żeby dotrzeć do wyjścia z budynku.
- Komendy Ilsy są bardzo dokładne - może nakazywać Wam np. korzystanie z tuneli wentylacyjnych lub zatrzymywanie aż wartownicy/roboty wyruszą w inne strony. W razie doprowadzenia do walk możecie wszystkich pokonać lub szybko przebiec dalej. Dotrzyjcie do wyjścia z dołączonego obrazka.
Jeśli posiadacie umiejętność Skradanie, to korzystajcie ze wskaźnika wykrycia. Pasek nie może w 100% zapełnić się na pomarańczowo.
Wdrapanie się na wieżę handlową
- Na zewnątrz przebywają kolejni strażnicy i unikanie ich może być problematyczne. Walki z nimi nie powinny być trudne.
- Szukajcie schodów i balkoników prowadzących na wyższe poziomy. Docelowo musicie dotrzeć na jeden z dachów i ostatni balkonik doprowadzi Was do wejścia do wieży prowadzącego do biura Slaytona.
Konfrontacja z Nicolausem Slaytonem
Konfrontacja załączy się po ominięciu nieaktywnego szybu windy. Ma ona 2 główne warianty:
- Zaatakowanie Slaytona i jego ludzi - Do rozegrania będzie dość trudna bitwa. Rozważcie wycofanie się do szybu żeby nie być jednocześnie atakowanym z wielu stron. Slayton jest na 20 poziomie i pokonanie go jest najtrudniejsze.
- Nakłonienie Slaytona do odstąpienia do walki - Nie musicie zaliczać żadnego testu perswazji. Możecie go łatwo namówić do porozumienia się ze Stroudem.
Jeśli wybraliście wariant pokojowy, to musicie podjąć decyzję o losach pojmanego Musgrove'a. Znajdziecie go w sąsiednim pokoju. Główne warianty to:
- uwolnienie Musgrove'a - Slayton nie będzie się temu sprzeciwiał;
- aresztowanie Musgrove'a;
- zabicie Musgrove'a.
Niezależnie od wybranego wariantu Slayton pozwoli Wam odejść i odlecieć statkiem z miasta Neon.
Powrót na statek i odlecenie z miasta Neon
- Dotrzyjcie do windy żeby opuścić budynek. Nie możecie użyć szybkiej podróży na mapie galaktyki i musicie osobiście powrócić na lądowisko i wejść do swojego statku.
- Zapiszcie grę przed zajęciem miejsca w kokpicie. Tuż po tym jak rozpocznie się kolejny quest Astranie czeka Was potencjalna trudna konfrontacja w kosmosie. Za ukończenie misji otrzymacie PD, 10000 kredytów oraz rzadki karabin (Fiscal Quarter).