Starfield: Praca dla żołnierza - solucja, opis przejścia Starfield - poradnik, porady
Praca dla żołnierza to pierwsza misja zaliczana jako członek frakcji ZK Gwardia z gry Starfield. Z solucji z naszego poradnika dowiecie się jak dotrzeć do placówki na Tau Ceti II, jak aktywować system ochrony, jak pokonać bestię terrarmorf i jak zdobyć próbkę tkanek.
Ostatnia aktualizacja: 5 września 2023
Po tym jak zostaniecie w grze Starfield zrekrutowani do frakcji ZK Gwardia otrzymacie próbne zadanie Praca dla żołnierza. Z opisu przejścia w naszym poradniku możecie dowiedzieć się jak dotrzeć do bazy na Tau Ceti 2, jak ustawić prawidłową częstotliwość systemu ochrony, jak sprytnie zabić bestię terramorf i jak poprawnie dostarczyć jej próbkę tkanek.
- Rozpoczęcie questu
- Nawiązanie kontaktu z osadnikami na Tau Ceti II
- Przywrócenie połączenia z systemem ochrony
- Nastrojenie śledzenia trzody na 183.5
- Zabicie terrormorfa
- Zebranie próbki tkanek terrormorfa
- Powrót do Komandora Tuali
Rozpoczęcie questu
- Zadanie to rozpoczniecie po przyjęciu do frakcji ZK Gwardia, tzn. po zaliczeniu questu Supra Et Ultra i złożeniu przysięgi.
- Powróćcie do lądowiska w mieście Nowa Atlantyda. Przebywa tam szef załogi Herath i porozmawiajcie z nim w sprawie pierwszego pełnoprawnego zadania dla Gwardii.
Nawiązanie kontaktu z osadnikami na Tau Ceti II
- Powróćcie do swojego statku i zaplanujcie przelot do systemu Tau Ceti. Wybierzcie z niego planetę Tau Ceti II i opcję wylądowania w centrum produkcyjnym (Tau Gormet Production Center) na jej powierzchni.
- Dotrzyjcie do opuszczonej placówki. Otrzymacie cel misji zbadania źródła krzyku - podążajcie za niebieskim znacznikiem celu misji. Odnajdziecie kobietę o imieniu Hadrian, która powie bohaterom o ataku potwora terrormorf. Będziecie musieli pomóc w jego zabiciu.
Przywrócenie połączenia z systemem ochrony
- Dotrzyjcie do wybranego stanowiska komputerowego, załączcie ja i wybierzcie opcję sprawdzenia stanu połączenia (pierwsza opcja z listy). Podejmijcie następnie próbę zresetowania połączenia. Musicie zaczekać aż Hadrian przeanalizuje nieprawidłowo działający system.
Nastrojenie śledzenia trzody na 183.5
- Ponownie musicie użyć komputera. Wybierzcie z niego najpierw status systemu i następnie nastrojenie częstotliwości nadajnika (Tracker Frequency Tuner). Z listy dostępnych częstotliwości wybierzcie trzecią - 183.5 (powyższy obrazek).
- Po chwili system zrestartuje się, ale złą wiadomością jest pojawienie się terrormorfa.
Zabicie terrormorfa
- Potwora teoretycznie można zabić w bezpośredniej walce. Terrormorf jest na 10 poziomie doświadczenia, przy czym to wytrzymała i niebezpieczna bestia. Lepszym pomysłem jest zajęcie się pobocznym celem misji z przywrócenia zasilania dla 3 tzw. Korytarzy Śmierci.
- Po wyjściu z budynku pomagajcie sobie sprintem i używaniem plecaka odrzutowego, by szybciej docierać w wyższe miejsca. W prawym górnym rogu może też pojawiać się informacja o odległości od potwora. Pilnujcie się po tym jak terrormorf zbliży się na mniej niż 20 metrów.
- Docierajcie do przełączników zasilania i przykładowy pokazuje obrazek. Są one oznaczone na ekranie niebieskimi ikonami (musicie mieć ustawiony quest jako aktywny). Nie każda akcja od razu będzie udana - gra może Was wysłać do innego przełącznika.
- Po zaliczeniu opcjonalnego celu misji ustawiajcie się w miejscach oświetlanych przez reflektory i czekajcie na przybycie bossa. Zaatakują i ostrzelają go wtedy lokalne systemy obronne. Pozwoli to Wam znacznie łatwiej przetrwać i wygrać ten pojedynek.
Zebranie próbki tkanek terrormorfa
- Znajdźcie miejsce, w którym są zwłoki terrormorfa i zbadajcie je. Potwór pozostawi po sobie kilka składników do craftingu i unikalny obiekt to próbka tkanek terrormorfa.
- Powróćcie do Hadrian i przekażcie je próbkę. Pójdźcie za nią do stanowiska badawczego i rozpocznijcie kolejną rozmowę. Otrzymacie od niej identyfikator Genetag i 1800 kredytów. Odzyskacie też próbkę tkanek.
Powrót do Komandora Tuali
- Na sam koniec musicie powrócić do komandora Tuali, czyli do siedziby MAST w Nowej Atlantydzie. Poproście go o pozwolenie na dostarczenie próbki na Marsa.
- Rozpoczniecie kolejny quest frakcji Gwardia - Na pomoc diabłom. Oprócz tego otrzymacie PD, elementy wyposażenia Gwardii (skafander, hełm, plecak) oraz 7300 kredytów.