Starfield: Szczur trafia do kanałów - solucja, opis przejścia Starfield - poradnik, porady
Szczur trafia do kanałów to misja z dołączenia do frakcji Karmazynowa Flota w grze Starield. Ta strona solucji objaśnia jak skontaktować się z Astraeą, jak rozwiązać problem z Austinem Rakem, jak zniszczyć wrogie myśliwce oraz jak dotrzeć do stacji piratów Klucz z systemu Kryx.
Ostatnia aktualizacja: 12 września 2023
Starfield pozwoli Wam na dołączenie do Karmazynowej Floty, czyli do gwiezdnych piratów. Jest to motywem przewodnim zadania Szczur trafia do kanałów. Opis przejścia z naszego poradnika podpowiada m.in. jak skontaktować się z Naevą Morą, jak zabić lub oszczędzić Austina Rake'a, jak wygrać bitwę z wrogimi myśliwcami, jak dolecieć do stacji Klucz i poprawnie na niej zadokować, a także jak spotkać się z liderem piratów Delgado.
- Dotarcie do Astraei orbitującej wokół Europy
- Znalezienie Ragany nieopodal Enceladusa
- Powrót do Naevy i odparcie ataku myśliwców Ecliptica
- Zameldowanie się na statku OZK Vigilance
- Dotarcie do stacji Klucz
- Zadokowanie na stacji Klucz
- Rozmowy z Naevą, Vossem i Delgado
Dotarcie do Astraei orbitującej wokół Europy
- W ramach tej misji dołączycie do Karmazynowej Floty, ale musicie mieć najpierw ukończone zadanie Głęboka konspiracja - opisaliśmy je na poprzedniej stronie solucji.
- Celem podróży jest księżyc Europa obok planety Jupiter w systemie Sol. Na orbicie księżyca znajduje się statek kosmiczny Astraea i zostaniecie wywołani przez Naevę Morę. Z rozmowy dowiecie się, że testem dla Karmazynowej Floty będzie pozbycie się Austina Rake'a.
Znalezienie Ragany nieopodal Enceladusa
Kolejny cel podróży to Enceladus - księżyc Saturna z systemu Sol. Zostaniecie wywołani przez statek Ragana po znalezieniu się na orbicie księżyca i macie kilka możliwości:
- Wymuszenie pozwolenia na zadokowanie - możecie powołać się na ZK lub na Karmazynową Flotę.
- Wymuszenie na załodze zamordowania Austina Rake'a - wariant ten będzie możliwy do zrealizowania dopiero po ewentualnym zadokowaniu.
- Zaatakowanie Ragany - to najbardziej radykalny wariant, bo doszłoby do zniszczenia statku z wieloma cywilami na pokładzie.
Jeżeli otrzymaliście pozwolenie na dokowanie, to podlećcie bliżej i przenieście się na pokład statku Ragana. Załączy się rozmowa z Dmitrim i macie kilka opcji zachowania:
- Oszczędzenie Austina Rake'a - Powołajcie się na ZK. Ścigany przez Karmazynową Flotę mężczyzna zostanie usunięty z listy członków załogi i przekazany ZK, ale nie zginie.
- Zaliczenie perswazji - Udana perswazja nakłoni członków załogi do zamordowania Austina Rake'a.
- Zaatakowanie załogi Ragany - Rozpocznie się bitwa ze wszystkimi na pokładzie.
Powrót do Naevy i odparcie ataku myśliwców Ecliptica
- Zanim wykonanie skok powrotny w stronę Europy radzimy zapisać grę, bo od razu po powrocie do Astraei rozpocznie się bitwa z wrogimi myśliwcami. Upewnijcie się też z wyprzedzeniem, że macie przekierowaną moc do kluczowych systemów (osłony, silnik, główna broń).
- Po rozpoczęciu walk skupiajcie się w danym momencie na 1 myśliwcu. Ostrzeliwujcie go laserami po to żeby stracił osłonę, a stanie się wrażliwy na ataki balistyczne i rakiety. Obserwujcie wskaźnik Waszych osłon i oddalajcie się po ich utracie. Na bieżąco zużywajcie części do statków do naprawiania kadłuba.
- Naeva na szczęście nie może zginąć w tej bitwie. Wywołajcie statek Astraea po zakończeniu walk. Jeśli Austin Rake został oszczędzony, to możecie skłamać o jego losie (bez żadnych konsekwencji).
Zameldowanie się na statku OZK Vigilance
- Poznacie lokalizację bazy Karmazynowej Floty, ale nie śpieszcie się z dotarciem do niej. Gra nie pozwoli Wam zadokować w bazie piratów dopóki nie złożycie ZK raportu z postępów. Musicie powrócić na orbitę księżyca Phobos po to żeby zadokować na statku OZK Vigilance.
- Udajcie się do centrum dowodzenia i porozmawiajcie z komandorem Ikande. Odblokujecie akta na temat Naevy, Adlera i Delgado, ale ich obejrzenie jest opcjonalne.
Dotarcie do stacji Klucz
- Klucz to stacja kosmiczna Karmazynowej Floty i znajduje się ona w systemie Kryx. Jest to dość odległy system i jeżeli używacie startowego statku Frontier, to może Wam zabraknąć paliwa na jeden długi skok lub gra wyświetli komunikat o braku zbadania systemów po drodze.
- Rozwiązanie problemu jest proste - wybierajcie po drodze krótsze skoki do bliższych systemów, takich jak np. Olympus, Cheyenne czy Sagan. Będą one przy okazji odkrywane na mapie galaktyki.
Zadokowanie na stacji Klucz
- Jeżeli zachowaliście poprawną kolejność i byliście na OZK Vigilance, to możecie zadokować na Kluczu. Podlećcie do stacji na dystans mniejszy niż 500 metrów i wciśnijcie klawisz interakcji. W przypadku braku spełnienia wymagań pojawi się jedynie (bezużyteczna) opcja wywołania Klucza.
Rozmowy z Naevą, Vossem i Delgado
- Po wejściu na stację Klucz obejrzyjcie scenkę i porozmawiajcie z Naevą Morą. Wyruszcie za nią i dowiecie się o uzyskaniu dostępu do wszystkich handlarzy z Klucza. Możecie im m.in. sprzedawać kontrabandę i rzeczy pochodzące z kradzieży, jak również ulepszyć statek do ukrywania przewożonej kontrabandy - szerzej opisaliśmy to na stronie Jak ukryć kontrabandę przed skanerem?.
- Misję zakończą spotkania z Shinyą Vossem oraz Delgado - liderem Karmazynowej Floty. Oficjalnie dołączycie do frakcji piratów. Otrzymacie PD, 5800 kredytów oraz elementy wyposażenia członka Floty. Rozpocznie się też nowy quest Echa przeszłości.