Starfield: Wysoka cena - solucja, opis przejścia Starfield - poradnik, porady
Wysoka cena to quest z ataku Astran na Lożę oraz Oko w grze Starfield. Solucja z naszego poradnika opisuje ważny wybór z Loży oraz to jakie może mieć negatywne konsekwencje. Dowiecie się też czy można pokonać Łowcę i jak uciec elitarnemu żołnierzowi Astran.
Ostatnia aktualizacja: 4 października 2023
Wysoka cena to misja z ważnym wyborem w grze Starfield. Z tej strony opisu przejścia możecie dowiedzieć się jak różnią się 2 główne warianty, czy można pokonać Łowcę nasłanego przez Astran, czy można ocalić wszystkich przed śmiercią, jak zachować się w konfrontacji ze statkiem Scorpius i jak zbudować sferę armiralną.
Na stronie są spojlery na temat ważnego wyboru fabularnego. Wiąże się on z możliwością utraty na stałe jednego z głównych towarzyszy.
- Ważny wybór w Loży
- Wariant 1 - Uratowanie sojuszników na stacji Oko
- Wariant 2 - Obrona Loży
- Zbudowanie sfery armiralnej
- Powrót do Loży
- Odebranie dobytku towarzysza
Ważny wybór w Loży
Zacznijcie od porozmawiania z Noel w Loży. Dowiecie się o ataku Astran na stację Oko i o tym, że ich Łowca zamierza odzyskać zgromadzone przez Was artefakty.
Przed Wami ważny wybór, który wpłynie na to kto zginie w tym queście. Są 2 główne warianty:
- Wyruszenie na ratunek stacji Oko - Uda się Wam uratować wszystkich sojuszników ze Stacji, ale w Loży zginie ten z towarzyszy, który jest na drugim miejscu pod względem rozwinięcia relacji.
- Obrona Loży przed Łowcą - Uda się Wam wydostać wszystkich członków Konstelacji z Loży, ale na stacji Oko zginie ten z towarzyszy, z którym macie aktualnie najbliższe relacje.
Nie ma niestety opcji uratowania obu sojuszników i nie możecie też z wyprzedzeniem sprawdzić którzy towarzysze są zagrożeni. Gra pozwoli Wam jedynie odzyskać ekwipunek tego z towarzyszy, który zginie.
W misji tej musicie działać w pojedynkę. Opcja przyłączenia do siebie aktywnego towarzysza stanie się ponownie dostępna po jej ukończeniu.
Wariant 1 - Uratowanie sojuszników na stacji Oko
- Na potrzeby tego wariantu nie czekajcie w Loży, tylko udajcie się do wyjścia z budynku. Obrońcy z Loży zabarykadują za Wami drzwi.
- Z mapy galaktyki wybierzcie stację Oko - podlećcie do niej żeby na niej zadokować.
- Na stacji nie spotkacie żadnych Astran. Waszym zadaniem jest jedynie sprawdzenie stanu zdrowia wszystkich sojuszników odbywając z nimi krótkie rozmowy.
- Po zaliczeniu wszystkich rozmów opuśćcie stację i wyruszcie z powrotem do Loży. Po dotarciu na miejsce ustalicie, że miał już miejsce atak.
- Znajdziecie jednego z martwych towarzyszy (w przykładzie z naszego obrazka był to Sam) i nie ma możliwości przywrócenia go do życia.
- Musicie też sprawdzić stan zdrowia innych sojuszników - to Matteo, robot Vasco i Walter.
- Od Waltera dowiecie się o sekretnym przejściu, które jest pod schodami. Skorzystajcie z niego żeby dotrzeć do przejścia do Studni.
- W Studni spotkacie Noel, której udało się zabrać artefakty. Pojawi się też Łowca - to niezniszczalny przeciwnik na obecnym stadium gry. Łowcy nie możecie zabić, ani nie działają na niego ofensywne moce Astran.
- Jedyna wariant to ucieczka i skorzystajcie z drzwi zlokalizowanych obok miejsca, w którym stała Noel.
- Po dotarciu do głównej części Studni Łowca zacznie pojawiać się w miejscach publicznych i atakować drużynę. Nie walczcie z nim i biegnijcie do windy, dzięki której opuścicie Studnię.
- Po wyjściu do głównej części miasta pobiegnijcie do statku drużyny. Zajmijcie miejsce w kokpicie i odlećcie z Nowej Atlantydy.
- Po znalezieniu się na orbicie pojawi się statek Astran - Scorpius. Wybór opcji dialogowej nie odgrywa tu roli. Nawet jeśli wybierzecie opcję walki w kosmosie to nie dojdzie do niej. Astranie pozwolą Wam póki co zachować artefakty.
- Polećcie na stację Oko żeby spotkać się z Vladimirem i resztą towarzyszy.
- Dalsza część tego questu jest identyczna dla obu wariantów - przejdźcie do podpunktu Zbudowanie sfery armiralnej.
Wariant 2 - Obrona Loży
- Na potrzeby tego wariantu pozostańcie w Loży i nie wychodźcie z niej.
- Czekajcie na dalszy rozwój wydarzeń. Otrzymacie cel dotarcia do Waltera na górnym balkoniku. Pojawi się Łowca - to niezniszczalny przeciwnik na obecnym stadium gry. Łowcy nie możecie zabić, ani nie działają na niego ofensywne moce Astran.
- Jako że nie możecie wyeliminować Łowcy najlepiej ustawić się gdzieś na dole za zasłoną i czekać na kolejny cel misji.
- Otrzymacie cel ze skorzystania z sekretnego przejścia, które jest pod schodami (obrazek). Rozpocznijcie ucieczkę przed Łowcą. Podróżujcie korytarzami, aż dotrzecie do przejścia do Studni.
- Musicie dalej uciekać. Po dotarciu do głównej części Studni Łowca zacznie pojawiać się w miejscach publicznych i atakować drużynę. Nie walczcie z nim i biegnijcie do windy, dzięki której opuścicie Studnię.
- Po wyjściu do głównej części miasta pobiegnijcie do statku drużyny. Zajmijcie miejsce w kokpicie i odlećcie z Nowej Atlantydy.
- Po znalezieniu się na orbicie pojawi się statek Astran - Scorpius. Wybór opcji dialogowej nie odgrywa tu roli. Nawet jeśli wybierzecie opcję walki w kosmosie to nie dojdzie do niej. Astranie pozwolą Wam póki co zachować artefakty.
Polećcie na stację Oko, na której bronili się pozostali sojusznicy:
- Znajdziecie jednego z martwych towarzyszy (w przykładzie z naszego obrazka była to Sara) i nie ma możliwości przywrócenia go do życia.
- Musicie też sprawdzić stan zdrowia innych sojuszników.
Porozmawiajcie po wszystkim z Noel. Dalsza część tego questu jest identyczna dla obu wariantów - przejdźcie do podpunktu Zbudowanie sfery armiralnej.
Zbudowanie sfery armiralnej
- Ten cel misji otrzymacie niezależnie jak zachowaliście się w poprzedniej części questu. Sfera armiralna posłuży do przechowywania artefaktów po tym jak Loża przestała być bezpiecznym miejscem dla nich.
- Macie 2 warianty - sferę armiralną możecie zbudować na statku lub w dowolnej placówce (musicie mieć jakąś utworzoną w świecie gry). W przypadku statku znajdźcie nową konsolę obok kokpitu (obrazek). W przypadku placówki znajdziecie ją w kategorii przedmiotów questowych możliwych do zbudowania.
- Sfera armiralna ma charakter mobilny i możecie też przechowywać artefakty w inwentarzu. Musicie liczyć się z tym, że obecnośc artefaktów będzie ściągała na Was uwagę Astran. Od tej pory liczcie się z tym, że obcy mogą pojawiać się też podczas swobodnego podróżowania w galaktyce, nie tylko podczas zaliczania powiązanych z nimi misji. Bądźcie zawsze gotowki do walki lub do ucieczki (np. skok statkiem do innego systemu).
Powrót do Loży
- Jako cel podróży wybierzcie Nową Atlantydę. Nie możecie od razu użyć szybkiej podróży, by znaleźć się przy wejściu do Loży. Musicie przejść przez zaatakowane miasto - skorzystajcie z kolejki żeby przenieść się do dzielnicy MAST.
- W Loży porozmawiajcie z Matteo, by otrzymać nowy ślad i zakończyć opisywany quest. Otrzymacie PD, 13300 kredytów oraz element wyposażenia Konstelacji. Gra odblokuje też ponownie wszystkich towarzyszy do wspólnych podróży.
Odebranie dobytku towarzysza
- W Loży odblokuje się opcjonalna aktywność z odebrania przedmiotów, które zmarły towarzysz miał w inwentarzu. Wybierzcie ponownie przejście pod schodami i dotrzyjcie do dużej skrzyni z obrazka.