Starfield: Puste gniazdo - solucja, opis przejścia Starfield - poradnik, porady
Puste gniazdo to kolejne zadanie fabularne, w którym podróżować będziecie z nowymi towarzyszami – Sam Coe i Cora Coe. Nasz poradnik do Starfield zawiera pełną solucję, która tłumaczy jak rozwiązać sprawę rodzinną rodziny Coe oraz jak zdobyć kolejny artefakt Chi.
Ostatnia aktualizacja: 6 września 2023
Puste gniazdo to misja główna, którą przyjdzie Wam wykonywać z Samem oraz Corą Coe. W trakcie tego zadania będziecie musieli rozwiązać spór rodzinny Coe oraz udać się do tytułowego gniazda w celu odszukania artefaktu Chi. W naszym poradniku do Starfield dowiecie się jak tego wszystkiego dokonać.
- Rozmowa z Sam Coe i podróż do miasta Akila
- Wizyta w mieście Akila
- Konflikt w posiadłości rodziny Coe
- Podróż do pustego gniazda i spotkanie z Shaw
- Walka z gangiem Shaw i/lub Ashta
- Powrót do Loży i zakończenie zadania
Rozmowa z Sam Coe i podróż do miasta Akila
- W Loży na Nowej Atlantydzie spotkacie człowieka o imieniu Sam Coe. Porozmawiajcie z nim oraz z Corą, aby pchnąć zadanie fabularne do przodu.
- Po zakończeniu rozmowy, udajcie się do miasta Akila, które znajduje się w układzie Cheyenne.
Wizyta w mieście Akila
- Po wylądowaniu na planecie Akila, Sam Coe stanie się członkiem Waszej załogi. Podejdźcie do głównej bramy miasta.
- Zostaniecie tam zatrzymani przez strażników. Powiedzą Wam, żebyście porozmawiali z NPC o nazwisku Marshal Daniel Blake. Znajdziecie go przed wejściem do Galbanku.
Aby przejść dalej do wykonywania zadania Puste gniazdo, musicie najpierw uporać się z przestępcami w zadaniu Coś poszło nie tak. Aby dowiedzieć się, jak je ukończyć i móc dalej zajmować się głównym zadaniem przejdźcie na osobną stronę w naszym poradniku.
- Po wykonaniu zadania Coś poszło nie tak, możecie przystąpić do dalszego działania na rzecz ukończenia misji głównej. W tym celu wejdźcie do Galbanku i poszukajcie map w szafkach na dolnym piętrze.
- Zamiast mapy, w jednej z szafek będzie przedmiot Notatka dla Sama. Podnieście ją (opcjonalnie możecie ją przeczytać). Dowiecie się z niej, że niejaki Jacob wiedział, że Sam będzie chciał kiedyś wraz ze swoimi przyjaciółmi wykraść swoje dziedzictwo.
- Możecie przekonać Sama, aby dowiedzieć się kim jest Jacob, jednak nie jest to wymagane. Udajcie się teraz do nowego znacznika, który wskaże Wam drogę do posiadłości rodziny Coe.
Konflikt w posiadłości rodziny Coe
Po dotarciu we wskazane miejsce, będziecie uczestnikiem sprzeczki pomiędzy Jacobem a Samem. Po chwili stanie się możliwym rozmowa z Jacobem. Waszym celem będzie odzyskanie map. Możecie to zrobić na trzy różne sposoby:
- Przekonać za pomocą perswazji Jacoba do dobrowolnego oddania map. Jest to najlepsze rozwiązanie, jednak bez dobrze rozwiniętej cechy Perswazja, może to być trudne zadanie.
- Pozwolić Samowi na rozmowę z Jacobem w celu odwrócenia jego uwagi. Wtedy możecie się zakraść do pokoju, w którym przechowywane są mapy i wykraść je.
- Przyprowadzić Corę do posiadłości rodziny Coe. Wtedy musicie wrócić niedaleko miejsca dokowania Waszego statku, porozmawiać z Corą i zaprowadzić ją do Jacoba. Mimo, że jest to najłatwiejszy sposób, Samowi nie spodoba się ta decyzja. Ponadto Cora zostanie wtedy w domu.
Podróż do pustego gniazda i spotkanie z Shaw
- Po zdobyciu mapy, udajcie się do pustego gniazda, podążajcie za nowym, niebieskim znacznikiem.
- Na miejscu napotkacie gang Shaw, który składa się z kilku żołnierzy oraz wieżyczek strażniczych. Możecie rozpocząć z nimi walkę lub przekraść się do pustego gniazda. Jeśli posiadacie zdolność hakowania wieżyczek, warto z niej skorzystać, gdyż to one sprawią najwięcej problemów przy ewentualnym konflikcie.
- W pustym gnieździe napotkacie kolejnych członków gangu Shaw. Możecie ich zabić lub udać się na sam dół, aby ukraść artefakt Chi.
- Po zdobyciu artefaktu, udajcie się na powierzchnię. Nieoczekiwanie, po chwili zostaniecie "przywitani" przez samą Shaw, przywódczynię gangu.
- Możecie zapłacić jej 4000 kredytów, aby uniknąć rozlewu krwi. Użycie perswazji również wchodzi w grę, jednak, jeśli Wam się to nie powiedzie, będziecie musieli walczyć z przeważającymi siłami wroga. Istnieje również opcja zaatakowania Shaw i jej gangu.
Walka z gangiem Shaw i/lub Ashta
Jeśli udało Wam się przekupić gang lub przekonać go, żeby nie walczyć pomoże on Wam w walce z kilkoma Ashta, czyli kosmicznymi zwierzętami, zamieszkującymi tę planetę.
W przypadku, gdy postanowiliście walczyć z gangiem, najwięcej problemów sprawią wieżyczki (chyba, że je uprzednio zhakowaliście) oraz przywódczyni Shaw. Schowajcie się za wzgórzami lub skrzyniami, których pełno w tej lokacji i eliminujcie zagrożenia po kolei. Jeśli członkowie gangu są blisko siebie, użyjcie granatów lub min.
Po chwili niezależnie od tego, jak uporaliście się z gangiem, zostaniecie zaatakowani przez kilka Ashta. Walka z nimi jest na szczęście opcjonalna, jednak jeśli chcecie zabić te stworzenia, dobrym pomysłem będzie walka na wzniesieniu. Możecie również skorzystać z odrzutowego plecaka, aby strzelać w nie z wysoka.
Powrót do Loży i zakończenie zadania
Po wszystkim musicie wrócić do Loży w Nowej Atlantydzie, umieścić zebrany artefakt na stole oraz porozmawiać z Samem. Możecie wtedy też zdecydować, czy chcecie mieć go na stałe w drużynie. Za ukończenie tego zadania otrzymacie PD, 11400 kredytów, 30 sztuk amunicji typu Kaliber 6,86 MM oraz broń Zwiadow. Udoskonalon. Grzechotnik.