Przeprawa przez zalaną dzielnicę | Epizod 5 w Remember Me Remember Me poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 26 sierpnia 2019
Przeprawa przez zalaną dzielnicę
Zbadaj pobliski interaktywny ekran i wespnij się na wyższą część dachu, rozpoczynając eksplorację dzielnicy, która zalana została po zniszczeniu tamy. Skręć w prawo i po wysłuchaniu rozmowy z Edge'em podejdź do krawędzi dachu. Opuść się i zacznij przesuwać się w lewo (screen 1). Doskakuj do kolejnych krawędzi, które zaprowadzą Cię na pokazany na screenie 2 balkonik z łatką SAT (SAT Patch). Ostrożnie powróć teraz w okolice miejsca startu.
Zwróc się teraz w stronę pokazanego na dołączonym screenie lewego neonu i doskocz do niego. Przejdź nad neonem i doskocz do zlokalizowanego po prawej stronie interaktywnego fragmentu ściany. Przemieść się ku górze, po czym wykonaj skok w stronę prawego gzymsu.
Przesuwaj się tu cały czas w prawo, zatrzymując się dopiero w miejscu, w którym Nilin będzie mogła zeskoczyć na znajdujący się pod nią niewielki fragment dachu. Po udanym lądowaniu wykonaj kilka kroków do przodu i następnie odwróć się, co pozwoli ci zlokalizować przyczepionego do metalowego obiektu i pokazanego na powyższym screenie pasożyta (Scaramech).
Przejdź na drugi koniec dachu, załącz tryb celowania i wyceluj w panele słoneczne (Solar Panel). Użyj teraz akcji Force Spammer, doprowadzając do opuszczenia obu paneli. Możesz już wykonać skok w ich stronę, bezpiecznie na nich lądując.
Tuż po wylądowaniu na opuszczonych panelach Nilin zostanie zaatakowana przez grupkę mutantów (Prowler Leaper). Proponuję pomóc tu sobie specjalnymi ruchami, bo łatwo jest tu stracić równowagę i spaść. Niewielkie rozmiary obszaru walk możesz oczywiście też wykorzystać na własną korzyść, zrzucając silnymi ciosami potwory z półki i w rezultacie szybciej się z nimi rozprawiając.
Zwróć się w stronę lewej balustrady i wykonaj dłuższy skok w jej stronę. Warto dodać, że skok ten musi być perfekcyjnie wymierzony, bo łatwo można się tu pomylić i w rezultacie zginąć. Po złapaniu się jednego z tutejszych balkoników zacznij przesuwać się w lewo, doskakując do zlokalizowanych po lewej stronie krawędzi i przedostając się po kilku chwilach na nową stabilną platformę.
Sprawdź interaktywny ekran i wyrusz prosto, wykonując skok w stronę widocznego w oddali fragmentu dachu. Zatrzymaj się przy ścianie z graffiti i zacznij doskakiwać do kolejnych gzymsów. Nie przemieszczaj się jeszcze w lewo tylko wychyl się w prawo, doskakując do sprytnie ukrytej przez kamerę i pokazanej na screenie 1 krawędzi. Kontynuuj przesuwanie się w prawo, co pozwoli ci dotrzeć do wyższego fragmentu dachu z sekretem, który był pokazywany na mijanym niedawno ekranie. Podnieś mianowicie ulepszenie skupienia (Focus Boost) (screen 2).
Powróć na dół, ponownie złap się gzymsów i teraz zacznij już "poprawnie" przemieszczać się w lewo. Po dotarciu do końcowej części krawędzi odchyl się za siebie, wykonując skok w stronę lewej części ekranu. Przesuń się tu w prawo i dopiero wtedy opuść się. Możesz już dokończyć proces przemieszczania się w prawo, docierając do miejsca, w którym Nilin będzie się mogła wspiąć na nową półkę.
Wyrusz prosto i zeskocz na "arenę", na której czeka Cię bitwa z mutantami. W początkowej fazie walk wykorzystuj to, że niewidzialne mutanty (Strangler Leaper) są oświetlane przez duży neon, stanowiąc w rezultacie łatwe cele do wyprowadzania kolejnych ataków.
Sprawy niestety wkrótce skomplikują się, bo neon zostanie wyłączony, a na dachu pojawią się ponadto pozostałe odmiany mutantów (Prowler Leaper)(Skinner Leaper). Począwszy od tego momentu skupiaj się jak najczęstszym odpalaniu specjalnego ruchu Sensen DOS, który pozwoli ci na kontynuowanie procesu lokalizowania stanowiących największe zagrożenie niewidzialnych potworów.
Po pewnym czasie w okolicy zacznie ponownie działać neon, ale z racji tego, że będzie on załączał się jedynie na krótkie chwile warto polegać w dalszym ciągu na akcji Sensen DOS. Po wyeliminowaniu niewidzialnych mutantów zajmij się "zwykłymi" potworami i na sam koniec zostaw sobie Skinnera. W trakcie walk nie zapominaj oczywiście o pozostałych dostępnych specjalnych ruchach (Bomba logiczna, Furia Sensen) oraz o broni Spammer, którą warto wykorzystywać do odczepiania od ścian standardowych mutantów.
Wysłuchaj rozmowy z Edge'em i dotrzyj po rynnie na wyższą półkę. Skręć w tym miejscu w lewo, przeskakując na niższy fragment dachu. Zignoruj chwilowo tutejsze przejście i po sprawdzeniu ekranu zlokalizuj pokazaną na screenie 1 czerwoną rynnę. Wyjdź po rynnie na górę, po czym zacznij doskakiwać do lewych krawędzi. Na sam koniec podciągnij się, przedostając się do odgrodzonego obszaru z pokazaną na screenie 2 łatką SAT (SAT Patch).
Ponownie złap się murku, przejdź nad nim i ostrożnie powróć na dach z ekranem. Możesz już otworzyć tutejsze pomarańczowe drzwi, wkraczając tym samym na teren Laboratiorów Avram Hesh (Avram Hesh Laboratories).