Przeprawa przez pierwszą część slumsów | Epizod 3 w Remember Me Remember Me poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 26 sierpnia 2019
Przeprawa przez pierwszą część slumsów
Wysłuchaj nowej rozmowy z Edge'em i rozpocznij eksplorację slumsów, docierając po kilku chwilach na opuszczone targowisko. Warto dokładnie zbadać tę lokację, a konkretnie jedną z bocznych alejek zlokalizowanych po prawej stronie, gdyż pozwoli ci to wejść w posiadanie łatki SAT (SAT Patch) (powyższy screen).
Dopiero po zdobyciu wspomnianego wyżej sekretu ustaw się przy zamkniętej bramie wyjściowej z targowiska. Przytrzymaj klawisz/przycisk namierzania i skorzystaj ze zdobytego w poprzednim epizodzie urządzenia Spammer (lewy przycisk myszy) celem odblokowania sobie dalszego przejścia.
Podejdź do ściany znajdującej się na wprost od otwartych niedawno drzwi, na której zauważysz pierwszego pasożyta (Scaramech). Pasożyty traktowane są przez grę jako znajdźki (sekrety), albowiem w każdym epizodzie do zlokalizowana jest określona ich liczba (w aktualnie rozgrywanym jest ich 10). Załącz ponownie tryb celowania (powyższy screen) i zacznij używać urządzenia Spammer do oddawania kolejnych strzałów w stronę pasożyta. Istota ta wkrótce zginie i zostaniesz za to nagrodzony 200 punktami doświadczenia.
Skręć w prawo i ruszaj dalej. Zatrzymaj się po skorzystaniu z drugich w kolejności schodów. Obróć się w stronę zlokalizowanego po prawej stronie nieczynnego sklepu i podejdź do jedynie częściowo domkniętej rolety. Do odnalezienia jest tu nowa pamięć Mnesist (Mnesist Memory).
[Nowy wpis w dzienniku: Neo-Paris History (Historia Neo-Paryża) - The Leapers Appear (Pojawienie się mutantów)]
Możesz już wznowić przemarsz przez slumsy. Sprawdź mijany po drodze ekran i skorzystaj z kolejnych schodów, wpadając na pierwszą grupkę wyrzutków (Prowler Leaper). Gra tuż po rozpoczęciu bitwy z mutantami odblokuje trzecie combo, które może składać się z maksymalnie sześciu ruchów. Co ciekawe, poprawne wykonanie wszystkich sześciu akcji wiąże się z premią w postaci 20 punktów doświadczenia. Nie musisz jednak już teraz ustawiać tej nowej kombinacji, szczególnie jeśli nie dysponujesz jeszcze wystarczającą liczbą ruchów. Z wyrzutkami możesz się rozprawić polegając na wcześniej ustawionych combosach.
Po wygranej bitwie zajmij się odnalezieniem sekretu, który był pokazywany na mijanym niedawno ekranie. Sprawdź mianowicie obszar na prawo od schodów. W pokazanym na dołączonym screenie miejscu znajduje się druga łatka SAT (SAT Patch). Powróć teraz na główną ścieżkę i w dobrze poznany już sposób użyj Spammera do otwarcia drzwi.
Kontynuuj przemarsz wąskimi uliczkami slumsów. Zatrzymaj się w miejscu, w którym przed sobą zauważysz dużą kałużę z wyładowaniami. Załącz tryb namierzania i skorzystaj ze Spammera, celując w widoczny w oddali przełącznik otwierający drzwi. Możesz już przejść przez prawy sklep z zepsutymi robotami.
Idź dalej, zatrzymując się przy większych prawych schodach. Przejdź na pokazany na screenie 1 lewy balkonik. Obróć się w prawo i zbadaj widoczny w oddali prawy budynek, odnajdując pokazany na screenie 2 interaktywny przełącznik, w który musisz wycelować ze Spammera. Tuż po otwarciu włazu zacznij ostrzeliwać nowego pasożyta (Scaramech). Jeżeli nie zdążysz z zabiciem pasożyta za pierwszym razem to możesz oczywiście ponownie otworzyć właz.
Dopiero teraz skorzystaj ze schodów prowadzących do "dzielnicy rozrywki". Podążaj prosto, skręcając na sam koniec w lewo i wkraczając na niewielki dziedziniec. Do stoczenia jest tu nowa bitwa, w której wezmą udział dwa rodzaje potworów (Prowler Leaper)(Skinner Leaper). Przystąp do atakowania słabszych mutantów (Prowlerów), unikając jednocześnie ataków silniejszego potwora (Skinnera). Zgodnie z sugestią gry warto pomagać sobie Spammerem, wysyłając pociski w stronę tych stworów, które będą przyczepiały się do ścian i sprowadzając je tym samym na ziemię (w przeciwnym wypadku Prowler może odbić się od ściany i zadać Nilin obrażenia).
Atakuj słabsze odmiany mutantów, pamiętając o wyprowadzaniu kombinacji uwzględniających ruchy regeneracji. Jeśli chcesz możesz też odpalić furię Sensen, ale w mojej ocenie nie będzie to raczej konieczne i najlepiej ją zostawić sobie na Skinnera. Silniejszego mutanta możesz też oczywiście pozbyć się w standardowy sposób, polegając na ruchach mocy (jak zapewne pamiętasz zwykłe ciosy potwór ten potrafi blokować).
Po zakończonych walkach zlokalizuj interaktywny ekran oraz dwie zasłony, które możesz opuścić dzięki wykorzystaniu Spammera. Wykonanie tej akcji doprowadzi do "odsłonięcia" interaktywnych krawędzi, tak więc rozpocznij wspinaczkę, kierując się ku górze i następnie w lewo. Wciśnij klawisz/przycisk skoku żeby przejść nad wiszącym neonem.
Odchyl się do tyłu i doskocz do znajdującej się za główną bohaterką nowej interaktywnej krawędzi. Kieruj się tu w prawo, doskakując po drodze do wyższej krawędzi. Przesuń się raz jeszcze w prawo, wykonując skok w stronę metalowej konstrukcji.
Proponuję zająć się teraz dotarciem do dwóch dość dobrze ukrytych sekretów. Zacznij przesuwać się w lewo i następnie opuść się, chwytając się pokazanej na screenie 1 krawędzi. Odchyl się za siebie i doskocz do lewego gzymsu. Tu musisz przesuwać się w prawo, doskakując do kolejnych gzymsów i docierając docelowo do obszaru pokazanego na screenie 2.
Eksplorację tej okolicy rozpocznij od zlokalizowania pokazanego na dołączonym screenie interaktywnego włazu, w który możesz wycelować z pomocą Spammera. Tuż po otwarciu włazu ostrzelaj nowego pasożyta (Scaramech).
Udaj się teraz w prawo, docierając do pokazanego na screenie miejsca, w którym pozostawiono kolejną łatkę SAT (SAT Patch).
Musisz teraz powrócić do metalowej krawędzi zlokalizowanej nad dzielnicą rozrywki. Możesz tego dokonać korzystając z rynny i ponownie chwytając się kolejnych gzymsów lub powracając na arenę, na któreś walczyłeś wcześniej z mutantami i powtarzając wszystkie poprzednie kroki. Niezależnie od wybranego wariantu zachowania tym razem musisz opuścić się, tak by Nilin mogła złapać się pokazanej na screenie balustrady.