Dotarcie do rotundy świętego Michała | Epizod 2 w Remember Me Remember Me poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 26 sierpnia 2019
Dotarcie do rotundy świętego Michała
Po wysłuchaniu rozmów z Olgą Sedovą oraz Edge'em rozpocznij eksplorację dzielnicy świętego Michała. Kieruj się w stronę placu świętego Michała, ignorując napotykane postacie niezależne oraz mijane sklepy, bo nie zdobędziesz chwilowo żadnych interaktywnych przedmiotów. Dopiero po dotarciu na wspomniany plac wybierz boczne schody prowadzące do miejsca, w którym jedna z osób wygłasza przemówienia. Zbadaj obszar na prawo od schodów, dzięki czemu zlokalizujesz pamięcią Mnesist (Mnesist Memory) (powyższy screen).
[Nowy wpis w dzienniku: Neo-Paris History (Historia Neo-Paryża) - Regulation of Firearms (Przepisy dotyczące użycia broni palnej)]
Powróć na plac i dokończ jego eksplorację, wybierając ścieżkę prowadzącą do rotundy. Przejdź tu przez kilka liniowych korytarzy, docierając docelowo na większy dziedziniec, na którym czeka Cię pierwsze spotkanie z żołnierzami S.A.B.R.E., czyli z lokalnymi stróżami prawa.
Do zlikwidowania jest grupa ochroniarzy (Enforcer). Już po rozpoczęciu walk zadbaj przede wszystkim o regularne wykonywanie uskoków, tak by unikać uderzeń pałkami tonfa. Staraj się też odpalać jak najczęściej ruchy mocy (Power Pressens), bo będą one zadawały przeciwnikom o wiele większe obrażenia od zwykłych ciosów.
Jak zapewne zauważyłeś przy ciężko rannych przeciwnikach wyświetla się niekiedy informacja o przeciążeniu ich czipów (Overload), sugerując tym samym możliwość pozbycia się ich w efektowny sposób. Jeśli chcesz szybko i bezproblemowo dobić osłabionego oponenta, to podbiegnij do niego i wciśnij klawisz/przycisk interakcji, pozwalając Nilin na wykonanie egzekucji. Kontynuuj prowadzenie walk do momentu wyeliminowania sił porządkowych.
[Nowy wpis w dzienniku: Enemy Information (Informacje na temat przeciwników) - Enforcer]
Zbadaj cały dziedziniec, odnajdując ekran z podpowiedzią na temat okolicznej znajdźki oraz krawędź, której Nilin może się złapać. Doskocz do kolejnego gzymsu i przemieść się w lewo, wykonując skok w stronę sąsiedniej krawędzi. Nie śpiesz się z kontynuowaniem wspinaczki, tylko zeskocz do znajdującego się pod Tobą i pokazanego na screenie 1 niewielkiego obszaru pomiędzy budynkami. Podejdź do kartonów i podnieś pokazaną na screenie 2 łatkę SAT (SAT Patch).
Przeskocz nad murkiem, dzięki czemu powrócisz na dziedziniec, na którym stoczyłeś bitwę ze stróżami prawa. Musisz teraz powtórzyć pierwszą część wspinaczki, tak by powtórnie dotrzeć do górnych gzymsów. Nie zeskakuj ponownie do odgrodzonego obszaru, tylko odchyl się za siebie i doskocz do czerwonej rynny, po której musisz się zacząć wspinać.
Po dotarciu do górnej części rynny doskocz do zlokalizowanej po lewej stronie niewielkiej krawędzi. Ponownie doprowadź do tego żeby Nilin odchyliła się za siebie. Wciśnij klawisz/przycisk skoku w celu dotarcia na dach jednego z tutejszych budynków. Wespnij się na ten dach i od razu skieruj się do pobliskiej drabinki. Zainteresuj się punktem medycznym (SAT Hatch) i przeskocz przez balustradę, dzięki czemu wylądujesz na nowej "arenie".
Tuż po rozpoczęciu nowej bitwy ze stróżami prawa (Enforcer) otrzymasz dostęp do pierwszego specjalnego ruchu, a mianowicie furii Sensen (Sensen Fury). Wywołaj zgodnie z żądaniem gry okno specjalnych akcji, podświetl tryb furii i go uaktywnij. W trybie furii nie musisz martwić się o wyprowadzanie określonych combosów, a jedynie wciskać przyciski odpowiedzialne za uderzenia pięścią lub nogą. Postaraj się zranić lub zlikwidować możliwie jak najwięcej przeciwników, albowiem używanie furii jest limitowane. Co więcej, po jej zakończeniu musi się ona zregenerować (domyślnie trwa to 60 sekund, ale wkrótce poznasz metodę na skrócenie czasu oczekiwania).
Po tym jak Nilin powróci do "normalnego stanu" wznów korzystanie z dwóch dwóch dostępnych aktualnie kombinacji ruchów, nie zapominając też oczywiście o częstym stosowaniu uników oraz dobijaniu tych strażników, których czipy uległy przeciążeniu (podpis Overload).
Wraz z pojawieniem się jednej z kolejnych grup wrogich najemników otrzymasz informację o odblokowaniu przez grę nowej kategorii ataków, a mianowicie ruchów schładzania (Cooldown Pressens). Ruchy z tej grupy pozwalają na przyśpieszenie procesu regeneracji furii Sensen oraz innych specjalnych ataków, które odblokowane zostaną w dalszej części gry. To bardzo przydatna sprawa, bo furia domyślnie na regenerację potrzebuje aż jednej minuty. Na początek gra obdaruje Cię jednym ruchem schładzania i dobrze byłoby go "wmontować" do jednej z dostępnych aktualnie kombinacji ruchów (przykład na screenie).
Rozpocznij atakowanie okolicznych stróżów prawa, starając się regularnie korzystać z kombinacji, w skład której wchodzi właśnie ruch skracający czas oczekiwania na regenerację furii. Za każdym razem gdy zauważysz, że furia Sensen uległa całkowitej regeneracji załącz ją, ułatwiając sobie w ten sposób odniesienie zwycięstwa. Wyprowadzaj ataki do momentu pokonania wszystkich żołnierzy S.A.B.R.E., dbając oczywiście przez cały czas o stan zdrowia Nilin (ruchy regeneracji).
Po wygranej bitwie od razu podejdź do czerwonej rynny, rozpoczynając kolejną wspinaczkę. Zatrzymaj się w pokazanej na screenie pozycji, czyli tuż przy billboardzie, na którym regularnie zmieniają się obrazy. Zaczekaj na zniknięcie "fali" i zacznij szybko przemieszczać się w prawo. Bardzo ważne jest to żeby mieć przytrzymany lewy przycisk myszy (lub odpowiedni przycisk na padzie używany do przyśpieszenia procesu przemieszczania się po krawędziach), bo tylko w taki sposób zdążysz bezpiecznie dotrzeć do nowego gzymsu. Na szczęście nawet jeśli zostaniesz uderzony to Nilin nie zginie, a jedynie zostanie zmuszona do powtórzenia ostatnich czynności.
Przesuń się w stronę otwartej okiennicy i wciśnij klawisz/przycisk interakcji by przedostać się do wnętrza jednego z tutejszych apartamentów. Do odnalezienia są tu punkt medycznym (SAT Hatch) oraz wyjście na balkon. Rozpocznij eksplorację nowych dachów, decydując się na wykonanie skoku po zbliżeniu się do krawędzi dachu.
Przesuń się maksymalnie w lewo, doskakując do zlokalizowanego po lewej stronie gzymsu. Kontynuuj przemieszczanie się w lewo, zatrzymując się dopiero w miejscu, w którym możesz bezpiecznie wylądować na nowym dachu. Zlokalizuj tu miejsce, w którym można wspiąć się na wyższą partię dachu. Obróć się w lewo, nabierz rozpędu i wykonaj nieco dłuższy skok.
Przed Tobą kolejna scena, w trakcie której należy szybko przemieszczać się po krawędziach (tym razem pomyłka oznacza śmierć). Zaczekaj na zniknięcie wyładowań nad Nilin, doskocz do górnej krawędzi i przesuń się w prawo (powyższy screen). Wykonaj skok dokładnie w momencie, w którym znikną wyładowania po prawej stronie. Szybko wyrusz teraz w prawo, doskakując na koniec do białej rury.
Radzę pozostać w tym miejscu i doskoczyć do zlokalizowanego po prawej stronie gzymsu. Przesuń się maksymalnie w prawo i wykonaj skok w stronę pokazanego na dołączonym screenie niewielkiego balkoniku, na którym do odnalezienia jest pamięć Mnesist (Mnesist Memory).
[Nowy wpis w dzienniku: Neo-Paris Landmarks (Punkty orientacyjne Neo-Paryża) - Saint-Michel Comfortress (Osiedle mieszkaniowe świętego Michała)]
Złap się górnego gzymsu i udaj się w lewo, tak by powrócić do białej pionowej rury. Możesz już zjechać po rurze na sam dół. Po znalezieniu się w obszarze z nowymi postaciami niezależnymi udaj się od razu w stronę wejścia do rotundy.