Dotarcie do rotundy | Epizod 5 w Remember Me Remember Me poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 26 sierpnia 2019
Dotarcie do rotundy
Tuż po rozpoczęciu tego epizodu i wysłuchaniu pierwszej rozmowy z Edge'em odwróć się, odnajdując interaktywne drzwi. Rozpocznij eksplorację bocznych korytarzy. W okolicy do odnalezienia są dwa pasożyty (Scaramech) i pokazane one zostały na powyższych screenach. Po zlikwidowaniu obu pasożytów powróć do punktu startu i wybierz się prosto.
Zatrzymaj się po dotarciu do zalanej części ścieżki, czyli w miejscu, w którym znajdują się wyładowania. Nie próbuj oczywiście wchodzić do wody, bo byłoby to równoznaczne ze śmiercią Nilin. Zamiast tego załącz tryb namierzania i wyceluj w pobliski billboard.
Musisz użyć w tym miejscu odblokowanej w końcówce poprzedniego epizodu akcji Force Spammer, czyli wcisnąć i przytrzymać lewy przycisk myszy (lub odpowiedni przycisk na padzie), doprowadzając do tymczasowego podniesienia billboardu. Nie puszczaj przycisku myszy do momentu aż ustawisz się na pokazanej na screenie bezpiecznej platformie. Możesz już nabrać rozpędu i wykonać pojedynczy skok, opuszczając to niebezpieczne miejsce.
Podążaj liniowymi korytarzami, otwierając napotkane po drodze drzwi i natrafiając na interaktywny ekran. Ustaw się przy zasłonie (Shutter) blokującej dalszego przejścia. Po raz kolejny użyj tu ulepszenia Force Spammer, przyczyniając się do podniesienia zasłony i przechodząc pod nią.
Zachowaj czujność, bo tuż po wkroczeniu do nowego obszaru zaatakują Cię mutanty (Prowler Leaper) (Skinner Leaper). Podobnie jak w innych tego typu starciach w pierwszej kolejności zainteresuj się słabszymi mutantami (warto walczyć z nimi w sklepie, a nie w wąskiej alejce) i dopiero po ich zlikwidowaniu zajmij się atakowaniem Skinnera. W trakcie tej bitwy warto oczywiście pomagać sobie specjalnymi ruchami, tym bardziej że z racji na niewielki obszar walk dość łatwo można odnieść obrażenia.
Po zakończonych walkach wyjdź ze sklepu i dokończ eksplorację tutejszej uliczki, odnajdując pokazaną na screenie 1 interaktywną półkę, na którą można się wspiąć. Kontynuuj tutejszą wspinaczkę, przedostając się na pokazane na screenie 2 niewielkie rusztowanie z ulepszeniem skupienia (Focus Boost).
Możesz już powrócić na dół i wejść do sklepu, z którego wybiegły zlikwidowane niedawno mutanty. Wdrap się tu na półkę i zacznij doskakiwać do wyżej położonych interaktywnych krawędzi. Po dotarciu do słabo oświetlonego korytarza wysłuchaj komentarza Edge'a i udaj się prosto.
Po dotarciu do pierwszego rozwidlenia skręć w lewo. Podejdź do znajdującego się na samym końcu tego korytarza wentylatora i uaktywnij tryb celowania, dążąc do namierzania i zneutralizowania pokazanego na dołączonym screenie pasożyta (Scaramech). Powróć do rozwidlenia i wybierz niezbadaną jeszcze odnogę, docierając do niewielkiego pomieszczenia z drabinką.
Po skorzystaniu z drabiny zainteresuj się tutejszym punktem medycznym (SAT Hatch) i otwórz następnie pobliskie drzwi. Podejdź do zamkniętej zasłony, wyceluj w kłódkę (Padlock) i użyj ataku Junk Bolt (prawy przycisk myszy) do jej zniszczenia. Możesz już skorzystać z akcji Force Spammer, doprowadzając do podniesienia zasłony.