Pojedynek z bossem - Madame | Epizod 4 w Remember Me Remember Me poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 26 sierpnia 2019
Pojedynek z bossem: Madame
Pojedynek z Madame proponuję rozpocząć od zapoznania się z jego podstawowymi regułami. Nie przejmuj się przede wszystkim brakującymi elementami podłoża, bo jego fragmenty będą "dorysowywały się" w miarę przemieszczania się po polu bitwy. Nie oznacza to oczywiście, że arena ma nielimitowane rozmiary, ale jest na tyle duża, że nie musisz martwić się o brak miejsca do prowadzenia działań.
Druga kwestia to obecność wirtualnych pomocników Madame, którymi początkowo będą strażnicy więzienni (Prison Enforcer). Na przeciwników tych musisz oczywiście uważać, ALE ich eliminacja nie jest wymagana i nie przybliży Cię do odniesienia zwycięstwa w tej bitwie.
Sama Madame również oczywiście stanowi zagrożenie, przy czym nie zacznie od razu korzystać ze wszystkich dostępnych ataków. Najbardziej powinieneś uważać na wypuszczane przez nią serie pocisków (screen 1) oraz na eksplodujące fragmenty podłoża (screen 2). W obu przypadkach najlepszym rozwiązaniem jest pozostawanie w ciągłym ruchu i wykonywanie bardzo dużej ilości uników.
W celu rozpoczęcia zadawania Madame obrażeń musisz najpierw sprowadzić ją na ziemię. Także i tu możesz zdecydować jak chcesz się zachować. Prostszym sposobem na "uziemienie" przeciwniczki jest użycie ataku Junk Bolt (screen 1), choć sprawdzi się również specjalny ruch Sensen DOS (screen 2).
Za każdym razem gdy Madame wyląduje na arenie podbiegaj do niej, rozpoczynając wyprowadzanie standardowych ciosów lub tych gwarantowanych przez furię Sensen. Staraj się zadać kobiecie możliwie jak największe obrażenia, mając oczywiście na celu skrócenie czasu trwania pojedynku. Odskakuj też w ostatniej chwili żeby nie otrzymać obrażeń w wyniku "eksplozji" Madame.
Powtarzaj opisane wyżej czynności, czyli odpędzaj się na przemian od ataków Madame i jej pomocników i staraj się szukać okazji do zadawania jej obrażeń. Pierwsza część pojedynku dobiegnie końca w momencie wyczerpania połowy paska zdrowia Madame i zostanie to zobrazowane krótką cut-scenką.
W drugiej części pojedynku musisz się liczyć z kilkoma dodatkowymi utrudnieniami. Jednym z nich jest pojawianie się na arenie nowych wirtualnych pomocników Madame, a mianowice latających robotów strażniczych (AV-48S Seraphim). Warto w tym miejscu przypomnieć, że dysponujesz opcją przeciągania robotów na swoją stronę i dokonuje się tego dzięki wykorzystywaniu specjalnej akcji Rdzewiej w szczątkach (Rust In Pieces).
Jeśli chodzi o samą Madame, najpoważniejsze utrudnienie daje o sobie znać w momencie sprowadzenia jej na ziemię, albowiem na planszy pojawiają się jej klony. Teoretycznie mógłbyś próbować atakować po kolei klony (standardowe ciosy lub broń Spammer - screen 1), ale wiązałoby się to z ryzykiem niewytypowania na czas prawdziwej Madame i utratą części zdrowia. O wiele lepszym pomysłem jest odpalanie w takich momentach ataku Sensen DOS, dzięki czemu klony wskażą ci "prawdziwą" Madame (screen 2).
Po tym jak zidentyfikujesz Madame zajmij się oczywiście jej atakowaniem i tak jak wcześniej próbuj wyprowadzać najlepsze dostępne ataki. W przerwach pomiędzy osłabianiem Madame nie zapominaj też o atakowaniu wirtualnych przeciwników ruchami schładzającymi, tak by przy następnej okazji dysponować w pełni naładowaną akcją Sensen DOS.
Powtarzaj wszystkie opisane powyżej czynności do momentu pozbawienia Madame drugiej połowy jej paska zdrowia. Podbiegnij do Madame i wciśnij klawisz/przycisk interakcji (akcja Terminate). Tradycyjnie już do zaliczenia jest scenka QTE i prawidłowa kolejność to: atak pięścią (lewy przycisk myszy), atak nogą (prawy przycisk myszy), interakcja (klawisz E).
Przystąp do rytmicznego wciskania SPACJI (lub przycisku na padzie odpowiedzialnego za skok) i na sam koniec doprowadź do przeciążenia czipu Madame (akcja Overload). Nagrody za odniesienie zwycięstwa to 1000 punktów doświadczenia oraz nowa funkcja broni Spammer - Force Spammer. Działanie tego ulepszenia polega na możliwości przesuwania wybranych interaktywnych obiektów z otoczenia.