8 maja 2004 roku - Paryż | Onimusha 3 Demon Siege poradnik Onimusha 3: Demon Siege
Ostatnia aktualizacja: 20 września 2019
Na początek cutscenka z żołnierzami z elitarnego oddziału i Philippe, przyjacielem drugiego naszego bohatera Jacques'a Blanc prezentuje rozpaczliwą obronę przed nacierającymi potworami Genma. W krytycznym momencie z odsieczą przybywa na motocyklu zawezwany Blanc. Przejmujemy na króciutką chwilkę kontrolę nad "Leonem Zawodowcem" i odsyłamy na łono Abrahama kilku drani z samurajskimi mieczami. Niestety, zaczyna brakować amunicji, Jacques (zapomnijmy o Leonie, bo popadniemy w rozdwojenie jaźni!) podtrzymując rannego przyjaciela, próbuje wycofać się z pola walki. Sytuacja jest kiepska i nagle nienaturalnym światłem rozbłyska sąsiednia brama!
Przyjaciela nie zostawia się w biedzie. NIGDY!
| Teraz punkt zapisu gry znacząco zmienia zakres oferowanych możliwości.
|
Następuje cutscenka prezentująca pojawienie się w wąskiej uliczce przeniesionego portalem Samanosuke. Samuraj z trudem staje na nogach, nie kojarząc w ogóle, gdzie się znalazł. Obok - save. Dokonując zapisu stanu gry zauważamy, że znacząco wzrosły nasze możliwości wykorzystania tego miejsca. Ale po kolei.
Ekran doskonalenia broni i pancerza. Zdobyte "dusze" zamieniamy tu na wymierne korzyści.
| Ekran dostępu do treningu.
|
Lewa ilustracja to ekran ulepszania broni i pancerza. Tu wszystkie punkty z pozyskanych dusz, zostały przeliczone w relacji 1: 1 i w ten sposób zamienione na realne usprawnienie ekwipunku. Prawa ilustracja to ekran dostępu do misji treningowych. Uczestnictwo w nich znacząco podnosi poziom doświadczenia oraz przydaje innych korzyści, jak chociażby nagrody po ukończeniu kolejnych poziomów treningu. Jak widzicie część misji treningowych jest niedostępna, gdyż zostaną one odblokowane dopiero po osiągnięciu odpowiednich parametrów. Przejmujemy kontrolę nad Samanosuke i wychodzimy przez bramę na ulicę - tu kolejna cutscenka.
Pomoc przyszła z niespodziewanego kierunku, tylko... kim jest ten samuraj?! |
De ja vu? Gdzie ja to wcześniej widziałem? |
W momencie, gdy stan amunicji wskazuje zero, pojawia się wsparcie. Samanosuke likwiduje przeciwników, po czym cutscenka kończy się otwarciem portalu, w którym niknie Jacques i Philippe. Przejmujemy kontrolę nad Samanosuke. Po wycięciu pojawiających się wrogów i ujrzeniu jednego z nich na szczycie Łuku Triumfalnego wchodzimy do przejścia podziemnego. Tam odbywamy zajęcia z wf-u z mieczem w roli głównej i opuszczamy mało przyjazne podziemie. Jesteśmy pod Łukiem Triumfalnym!
Przejścia podziemne na całym świecie są takie same - do d... | Po wyjściu z podziemia rozglądaj się dobrze, do wzięcia są bowiem przedmioty z trzech szkatuł, w tym mapa.
|
Na powierzchni jest niewiele weselej, ale po pokonaniu wrogów obejdźmy lokację i pozbierajmy przedmioty. Będzie to między innymi mapa Łuku Triumfalnego z przyległościami,oraz salve, medykament przywracający zdrowie. Na prawo znajdujemy zamknięte niebieskie drzwi, prowadzące do obserwatorium na szczycie Łuku Triumfalnego. Podchodzimy do znicza i tu włącza się cutscenka, z Samanosuke w roli głównej. Znicz na skutek działania energii przesuwa się do tyłu, odsłaniając wejście do krypty. W środku staniemy się szczęśliwymi posiadaczami mieczy Tenso!
Wejść? Nie wejść? Oto jest pytanie!
| Dwa miecze to zawsze więcej niż jeden!
|
Opuszczamy przytulne miejsce, trafiając wprost pod lufę karabinku szturmowego trzymanego w ładnych dłoniach, należących do Michelle Aubert - tu cutscenka. Po jej zakończeniu wbiegamy do otwartych przez żołnierzy, wspomnianych niebieskich drzwi, skąd po walce z intruzem wynosimy ranną Michelle. To się nazywa synchronizacja. Układamy dziewczynę pod ścianą Łuku Triumfalnego i wracamy do opuszczonego pomieszczenia. Na podłodze znajdujemy klucz do Obserwatorium. Czas na odwiedziny!
Znajomi naszych znajomych są naszymi znajomymi, tylko ty jeszcze o tym nie wiesz, Graczu!
| Było słuchać starszych! Było! I nie byłoby zianiu!
|
Kręconymi schodami idziemy do samej góry, po drodze odsyłając w zaświaty kolejnych nieprzyjemnych facetów. Po dojściu do drzwi, otwieramy inventory, wskazujemy klucz i klikamy "użyj". Jesteśmy w środku. W ramach zajęć "czyszczących" odkurzamy pomieszczenie z intruzów, po czym dokonujemy szczegółowych oględzin zdobytego terenu. Do wzięcia mamy przedmioty z dwóch szkatułek, lecz tym razem z malutkim problemikiem. Pierwsza skrzynka zabezpieczona jest zagadką typu przesuwane puzzle.
Bułeczka z masełkiem. W nagrodę za trud intelektualny otrzymujemy Power Jewel - zwiększa do maksimum pasek HP.
Nic trudnego. W tej kolejności wprowadźcie puzzle na wolne pole i zatwierdźcie enterem.
| Przenośny ołtarzyk, a w nim uwięzione dusze wojowników. Tradycyjnie należy je wyssać ze środka jak w walce!
|
Idąc do końca pomieszczenia, trafiamy na save i dokonujemy zapisu stanu gry. Posiadane punkty proponuję przeznaczyć na ulepszenie broni i pancerza. Obok znajdują się drzwi wiodące ma dach. Pora tam zajrzeć - może spotkamy "przystojniaczka" widzianego z dołu?
Nazywam się Guildstern i wiem, że jestem paskudny, ale mam kumpla, jest obok!
| Brainstern - blaszany wyrób swoistego przeznaczenia.
|
"Przystojniaczek" jest na dachu, a jakże! Okazał się nim, znany Samanosuke facet o nazwisku Guildstern, który po wymianie grzeczności przedstawia kolegę - Brainsterna! Towar blaszany krótkiej trwałości, czyli pierwszy boss. Łatwy do pokonania, pod warunkiem szybkiego przemieszczania się po dachu pomiędzy jego atakami! Należy pamiętać o wsysaniu pojawiających się dusz! Trochę szermierki i szmelc idzie na złom, my po zwycięstwie połykamy parę cennych dusz i rozpoczyna się filmik z dawno nie widzianymi znajomymi.