Misja 25 - The Fight for Earth | Kampania 6 | Nexus The Jupiter Incident poradnik Nexus: The Jupiter Incident
Ostatnia aktualizacja: 3 października 2019
Misja 25 - The Fight for Earth
Cele pierwszorzędne: Dotrzyj do Relaystation, Poczekaj na Angel, Colossus musi przetrwać.
Wyposażenie:
To będzie największa bitwa w całej grze. Nasza flota będzie liczyła 8 jednostek. Poniżej kilka uwag dotyczących uzbrojenia statków - bez właściwego uzbrojenia misja może być nie do przejścia.
Oczywiście w toku mijających bitew większość z tego wyposażenia powinna być już zamontowana.
Kluczowe są dwie rzeczy - duża ilość torped i nieco mniejsza ilość broni do niszczenia tarcz.
W przypadku gdyby brakowało punktów zasobów - najważniejsze jest uzbrojenie i baterie (plasma i crystal battery), potem tarcze (integrity shield). Wszędzie tam gdzie będzie możliwe wyposażenie statku w lepszą broń niż ta zaproponowana - oczywiście należy tak zrobić, ale tylko w przypadku gdy statek ma maksimum baterii.
Uwaga ani w tej misji ani w kolejnej nie będzie walki z mechanoidami - stąd energy skeeter wogólenie jest potrzebny.
I jeszcze jedna ważna sprawa - po tej misji Angelwing od razu będzie miał przed sobą kolejne zadanie, więc nie będzie możliwa wymiana wyposażenia. Z tego względu - nie korzystamy z jego torped, oszczędzamy je w tej misji. Będą niezbędne w kolejnej.
Angelwing: 3x eleminator torp 2x delektron shield 2x scythe gunboad 1x flash fighter | Avalanche: 4xEleminator torp 2x Termor torp 2xScythe | Brutus 3x Anti-G | Colossus 2x Eleminator torp 1xBuble energy shell 2x Anty-G 2xTermor torp 2x sickle gunboad |
Crystal: 2x Eliminator torp 2x Bubble energy shell 2x Magma Plasma 1xCrisis energy torp 1x Pulser missile 1xSpark 1xScikle 1xMeteor | Guardian: 2xDelektron 2xAnti-G 1xOverload 2xNova 1xCrisis Energy Torp Sickle gunboad 2x Meteor | Sceptre: 3x Eliminator torp 1xBubble 1x Termor 1xRad Energy Bomb 1xSpark | Sparta: 3x Anti-G 2xFlash |
Misja nie jest łatwa. W zasadzie jest jedną z najtrudniejszych - nawet przy zastosowaniu poniższej strategii prawdopodobnie nie obejdzie się bez strat. Do zniszczenia jest ok. 26 jednostek wroga - z których zdecydowana większość to krążowniki i pancerniki.
Zwracam jednak uwagę, że poza Colossusem i Angelwing reszta floty może w ostateczności ulec zniszczeniu, a wraz ze stratami będziemy otrzymywać posiłki.
Misje można podzielić na dwie części.
W pierwszej musimy obronić przed zainfekowanymi ziemskimi statkami przynajmniej jedną ze stacji transmisyjnych (Relaystation ) - proponuje skoncentrować się na uratowaniu jednej Relaystation Gamma .
Nieprzyjaciel dysponuje 8 statkami - ale ponieważ są to statki ziemskie (choć podrasowane przez Entity) nie stanowią zbyt wielkiego zagrożenia.
Grupujemy Spartę i Brutusa (grupa nr 1)i wysyłamy ich na łowy. Najpierw Newton i Galiley - są najbliżej.
Broń na 200% i po chwili możemy wyznaczać sobie kolejny cel.
Tym razem nieco bardziej odległy - Stardust i Sedna. Ustawiamy silniki na 200% i wysyłamy chłopaków do boju. Tu zwracam uwagę na jedną nieco irytującą sprawę - nasze statki automatycznie wyłączają tarcze po tym jak w promieniu 20 km nie ma od nich nieprzyjaciela. Warto więc pamiętać o ręcznym aktywowaniu tarcz na Sparcie i Brutusie gdy będą tak 30 km od celu.
W tym samym czasie grupujemy (grupa nr 2) Sceptre, Guardian, Crystal, Avalanche i wysyłamy w kierunku bramy - Entity Gate Earth. | |
Ważne: nasze statki nie mogą zbliżyć się bardziej niż na 3-4 km (bezpieczna odległość to 5 km) do bramy bo inaczej zostaną do niej wessane. |
Nim nasza flota (grupa 2) dotrze do celu grupa 1 powinna oczyścić okolice ze wszystkich wrogich statków.
Teraz w kierunku Relaystation Gamma wysyłamy Angelwing. Colossus zostaje na miejscu - ale myśliwce które są na jego pokładzie wysyłamy aby chroniły (guard) Guardiana. Na Colossusie ustawiamy tylko na wszelki wypadek tarcze na 200% (jeśli wrogowi uda się zdjąć tarcze Colossusa - przegrywamy misję).
Grupę 1 wysyłamy w kierunku grupy 2 i tworzymy z tych 6 statków grupę nr 3.
Zanim Angelwing zbliży sie na mniej niż 10 km do Relaystation Gamma, musimy mieć gotową flotę w pobliżu Entity Gate Earth (pamiętajmy - nie bliżej niż 5 km). W razie konieczności zatrzymajmy nasz flagowy statek.
Na wszystkich statkach aktywujemy ręcznie tarcze. Ustawiamy broń na 200% a gdy tarcze dojadą do maksimum - tarcze również mają być na 200%. Sprawdzamy czy support energy jest na maksimum - jeśli nie, czekamy aż się podładuje. Ustawiamy zachowanie na agresive . Sprawdzamy czy zarówno przy rakietach (missile) jak i torpedach (torpedo) jest ustawione yes - zezwolenie dla załóg do korzystania z tych broni.
Gdy jesteśmy już gotowi - Angelwing może się zbliżyć do Relaystation Delta. Angel transmituje się na satelitę. Od razu wysyłamy Angelwing w kierunku floty (silniki na 200%) - najbezpieczniej to zrobić wydając polecenie guard i wskazując którąkolwiek z naszych jednostek. |
Save.
Zaczyna się druga część zabawy - ta właściwa.
Przez Bramę będą wchodziły kolejne fale wrogich jednostek - najpierw gorgów, potem kolonistów z Noah, potem znów gorgów i na końcu vardraków. W sumie ok. 20 statków pojawiających się falami.
Pojawia się również Warcray - nasz znajomy statek, który dołącza do naszej floty. Niestety prawdopodobnie nim doleci na miejsce będzie po zabawie. Niemniej - warto wysłać go w kierunku naszej głównej floty - w razie trudności jego uzbrojenie będzie pomocne.
Ponieważ jednak statki przechodzące przez bramę nie mają tarczy i są przez chwilę nieruchome - stanowią piękny cel dla naszych torped, railgunów, rakiet i dział plazmowych. Uwaga - nie wysyłamy na razie myśliwców (wybuchy statków nieprzyjaciół zniszczyłyby je po chwili).
Walimy do wroga - zaczynając od największych z jego jednostek - koncentrując ogień wszystkich naszych statków.
Jeśli statek ma już tarcze - na razie ignorujemy (choć nasze statki i tak będą go samodzielnie ostrzeliwały z broni niszczącej tarcze) i koncentrujemy się na pozostałych - tych jeszcze bez tarcz.
Najważniejsze i najgroźniejsze są statki Noah (Monochrome, Destiny, Diamond, Earthquake, Crusader) - ze względu na rakiety w które są wyposażone.
Pewną trudność mogą też sprawić statki vardraków.
Walka jest bardzo widowiskowa i pokazuje, że mimo przewagi liczebnej dobre przygotowanie naszych statków do bitwy pozwala na eliminację większości wrogich statków w kilka sekund po ich pojawieniu się na orbicie Ziemi.
Zwracam uwagę na to czy przypadkiem jakieś statki nie zdołały się przebić przez naszą blokadę i ruszyć w stronę Colossusa. Jeśli tak - wysyłamy w ich stronę myśliwce aby ich zniszczyły broń (szczególnie ważne jest to w przypadku rakiet statków Noah).
Po zadaniu ciężkich strat wszystkim flotom pojawia się wreszcie Angel - sama stwarzając już sobie statek, którym opuściła Ziemię. |
Misja zakończona