Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Nexus: The Jupiter Incident - poradnik do gry

Nexus: The Jupiter Incident - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Misja 25 - The Fight for Earth | Kampania 6 | Nexus The Jupiter Incident poradnik Nexus: The Jupiter Incident

Ostatnia aktualizacja: 3 października 2019

Misja 25 - The Fight for Earth

Cele pierwszorzędne: Dotrzyj do Relaystation, Poczekaj na Angel, Colossus musi przetrwać.

Wyposażenie:

To będzie największa bitwa w całej grze. Nasza flota będzie liczyła 8 jednostek. Poniżej kilka uwag dotyczących uzbrojenia statków - bez właściwego uzbrojenia misja może być nie do przejścia.

Oczywiście w toku mijających bitew większość z tego wyposażenia powinna być już zamontowana.

Kluczowe są dwie rzeczy - duża ilość torped i nieco mniejsza ilość broni do niszczenia tarcz.

W przypadku gdyby brakowało punktów zasobów - najważniejsze jest uzbrojenie i baterie (plasma i crystal battery), potem tarcze (integrity shield). Wszędzie tam gdzie będzie możliwe wyposażenie statku w lepszą broń niż ta zaproponowana - oczywiście należy tak zrobić, ale tylko w przypadku gdy statek ma maksimum baterii.

Uwaga ani w tej misji ani w kolejnej nie będzie walki z mechanoidami - stąd energy skeeter wogólenie jest potrzebny.

I jeszcze jedna ważna sprawa - po tej misji Angelwing od razu będzie miał przed sobą kolejne zadanie, więc nie będzie możliwa wymiana wyposażenia. Z tego względu - nie korzystamy z jego torped, oszczędzamy je w tej misji. Będą niezbędne w kolejnej.

Angelwing:

3x eleminator torp

2x delektron shield

2x scythe gunboad

1x flash fighter

Avalanche:

4xEleminator torp

2x Termor torp

2xScythe

Brutus

3x Anti-G

Colossus

2x Eleminator torp

1xBuble energy shell

2x Anty-G

2xTermor torp

2x sickle gunboad

Crystal:

2x Eliminator torp

2x Bubble energy shell

2x Magma Plasma

1xCrisis energy torp

1x Pulser missile

1xSpark

1xScikle

1xMeteor

Guardian:

2xDelektron

2xAnti-G

1xOverload

2xNova

1xCrisis Energy Torp

Sickle gunboad

2x Meteor

Sceptre:

3x Eliminator torp

1xBubble

1x Termor

1xRad Energy Bomb

1xSpark

Sparta:

3x Anti-G

2xFlash

Misja nie jest łatwa. W zasadzie jest jedną z najtrudniejszych - nawet przy zastosowaniu poniższej strategii prawdopodobnie nie obejdzie się bez strat. Do zniszczenia jest ok. 26 jednostek wroga - z których zdecydowana większość to krążowniki i pancerniki.

Zwracam jednak uwagę, że poza Colossusem i Angelwing reszta floty może w ostateczności ulec zniszczeniu, a wraz ze stratami będziemy otrzymywać posiłki.

Misje można podzielić na dwie części.

W pierwszej musimy obronić przed zainfekowanymi ziemskimi statkami przynajmniej jedną ze stacji transmisyjnych (Relaystation ) - proponuje skoncentrować się na uratowaniu jednej Relaystation Gamma .

Nieprzyjaciel dysponuje 8 statkami - ale ponieważ są to statki ziemskie (choć podrasowane przez Entity) nie stanowią zbyt wielkiego zagrożenia.

1 - Misja 25 - The Fight for Earth | Kampania 6 | Nexus The Jupiter Incident - Nexus: The Jupiter Incident - poradnik do gry
Grupujemy Spartę i Brutusa (grupa nr 1)i wysyłamy ich na łowy - Misja 25 - The Fight for Earth | Kampania 6 | Nexus The Jupiter Incident - Nexus: The Jupiter Incident - poradnik do gry

Grupujemy Spartę i Brutusa (grupa nr 1)i wysyłamy ich na łowy. Najpierw Newton i Galiley - są najbliżej.

Broń na 200% i po chwili możemy wyznaczać sobie kolejny cel.

Tym razem nieco bardziej odległy - Stardust i Sedna. Ustawiamy silniki na 200% i wysyłamy chłopaków do boju. Tu zwracam uwagę na jedną nieco irytującą sprawę - nasze statki automatycznie wyłączają tarcze po tym jak w promieniu 20 km nie ma od nich nieprzyjaciela. Warto więc pamiętać o ręcznym aktywowaniu tarcz na Sparcie i Brutusie gdy będą tak 30 km od celu.

W tym samym czasie grupujemy (grupa nr 2) Sceptre, Guardian, Crystal, Avalanche i wysyłamy w kierunku bramy - Entity Gate Earth - Misja 25 - The Fight for Earth | Kampania 6 | Nexus The Jupiter Incident - Nexus: The Jupiter Incident - poradnik do gry

W tym samym czasie grupujemy (grupa nr 2) Sceptre, Guardian, Crystal, Avalanche i wysyłamy w kierunku bramy - Entity Gate Earth.

Ważne: nasze statki nie mogą zbliżyć się bardziej niż na 3-4 km (bezpieczna odległość to 5 km) do bramy bo inaczej zostaną do niej wessane - Misja 25 - The Fight for Earth | Kampania 6 | Nexus The Jupiter Incident - Nexus: The Jupiter Incident - poradnik do gry

Ważne: nasze statki nie mogą zbliżyć się bardziej niż na 3-4 km (bezpieczna odległość to 5 km) do bramy bo inaczej zostaną do niej wessane.

Nim nasza flota (grupa 2) dotrze do celu grupa 1 powinna oczyścić okolice ze wszystkich wrogich statków.

Teraz w kierunku Relaystation Gamma wysyłamy Angelwing. Colossus zostaje na miejscu - ale myśliwce które są na jego pokładzie wysyłamy aby chroniły (guard) Guardiana. Na Colossusie ustawiamy tylko na wszelki wypadek tarcze na 200% (jeśli wrogowi uda się zdjąć tarcze Colossusa - przegrywamy misję).

Grupę 1 wysyłamy w kierunku grupy 2 i tworzymy z tych 6 statków grupę nr 3.

Zanim Angelwing zbliży sie na mniej niż 10 km do Relaystation Gamma, musimy mieć gotową flotę w pobliżu Entity Gate Earth (pamiętajmy - nie bliżej niż 5 km). W razie konieczności zatrzymajmy nasz flagowy statek.

Na wszystkich statkach aktywujemy ręcznie tarcze. Ustawiamy broń na 200% a gdy tarcze dojadą do maksimum - tarcze również mają być na 200%. Sprawdzamy czy support energy jest na maksimum - jeśli nie, czekamy aż się podładuje. Ustawiamy zachowanie na agresive . Sprawdzamy czy zarówno przy rakietach (missile) jak i torpedach (torpedo) jest ustawione yes - zezwolenie dla załóg do korzystania z tych broni.

Gdy jesteśmy już gotowi - Angelwing może się zbliżyć do Relaystation Delta - Misja 25 - The Fight for Earth | Kampania 6 | Nexus The Jupiter Incident - Nexus: The Jupiter Incident - poradnik do gry

Gdy jesteśmy już gotowi - Angelwing może się zbliżyć do Relaystation Delta. Angel transmituje się na satelitę. Od razu wysyłamy Angelwing w kierunku floty (silniki na 200%) - najbezpieczniej to zrobić wydając polecenie guard i wskazując którąkolwiek z naszych jednostek.

Save.

Zaczyna się druga część zabawy - ta właściwa.

Przez Bramę będą wchodziły kolejne fale wrogich jednostek - najpierw gorgów, potem kolonistów z Noah, potem znów gorgów i na końcu vardraków. W sumie ok. 20 statków pojawiających się falami.

Pojawia się również Warcray - nasz znajomy statek, który dołącza do naszej floty. Niestety prawdopodobnie nim doleci na miejsce będzie po zabawie. Niemniej - warto wysłać go w kierunku naszej głównej floty - w razie trudności jego uzbrojenie będzie pomocne.

Ponieważ jednak statki przechodzące przez bramę nie mają tarczy i są przez chwilę nieruchome - stanowią piękny cel dla naszych torped, railgunów, rakiet i dział plazmowych. Uwaga - nie wysyłamy na razie myśliwców (wybuchy statków nieprzyjaciół zniszczyłyby je po chwili).

2 - Misja 25 - The Fight for Earth | Kampania 6 | Nexus The Jupiter Incident - Nexus: The Jupiter Incident - poradnik do gry
Walimy do wroga - zaczynając od największych z jego jednostek - koncentrując ogień wszystkich naszych statków - Misja 25 - The Fight for Earth | Kampania 6 | Nexus The Jupiter Incident - Nexus: The Jupiter Incident - poradnik do gry

Walimy do wroga - zaczynając od największych z jego jednostek - koncentrując ogień wszystkich naszych statków.

Jeśli statek ma już tarcze - na razie ignorujemy (choć nasze statki i tak będą go samodzielnie ostrzeliwały z broni niszczącej tarcze) i koncentrujemy się na pozostałych - tych jeszcze bez tarcz.

Najważniejsze i najgroźniejsze są statki Noah (Monochrome, Destiny, Diamond, Earthquake, Crusader) - ze względu na rakiety w które są wyposażone.

Pewną trudność mogą też sprawić statki vardraków.

Walka jest bardzo widowiskowa i pokazuje, że mimo przewagi liczebnej dobre przygotowanie naszych statków do bitwy pozwala na eliminację większości wrogich statków w kilka sekund po ich pojawieniu się na orbicie Ziemi.

3 - Misja 25 - The Fight for Earth | Kampania 6 | Nexus The Jupiter Incident - Nexus: The Jupiter Incident - poradnik do gry
Zwracam uwagę na to czy przypadkiem jakieś statki nie zdołały się przebić przez naszą blokadę i ruszyć w stronę Colossusa - Misja 25 - The Fight for Earth | Kampania 6 | Nexus The Jupiter Incident - Nexus: The Jupiter Incident - poradnik do gry

Zwracam uwagę na to czy przypadkiem jakieś statki nie zdołały się przebić przez naszą blokadę i ruszyć w stronę Colossusa. Jeśli tak - wysyłamy w ich stronę myśliwce aby ich zniszczyły broń (szczególnie ważne jest to w przypadku rakiet statków Noah).

Po zadaniu ciężkich strat wszystkim flotom pojawia się wreszcie Angel - sama stwarzając już sobie statek, którym opuściła Ziemię - Misja 25 - The Fight for Earth | Kampania 6 | Nexus The Jupiter Incident - Nexus: The Jupiter Incident - poradnik do gry

Po zadaniu ciężkich strat wszystkim flotom pojawia się wreszcie Angel - sama stwarzając już sobie statek, którym opuściła Ziemię.

Misja zakończona