Poradnik do gry - Interface gry cz.1 | Nexus The Jupiter Incident poradnik Nexus: The Jupiter Incident
Ostatnia aktualizacja: 3 października 2019
Gra ma dość przejrzysty i wygodny interface. W tym miejscu omówię jedynie podstawowe kwestie - bardziej szczegółowe zagadnienia poruszam w opisie misji gdy konieczne stanie się opisanie danej funkcji.
Interface podczas misji dzieli się na kilka paneli. Są to:
Po lewej stronie znajduje się panel naszych jednostek (panel 1) Za jego pomocą wybieramy statek (lub statki) któremu chcemy wydać polecenie. Zwracam uwagę, że do każdego ze statków są przyporządkowane myśliwce (to te mniejsze ikony) Statek opisują dwa dodatkowe wskaźniki - wyższy to stan kadłuba, niższy to stan tarcz. Cyfry przy każdej jednostek to jej nr - jeśli jakaś jednostka nieprzyjaciela będzie nas atakować - obok niej będzie się znajdować nr naszego statku. Stąd łatwo rozpoznać kto kogo atakuje. Oczywiście podobne informacje pojawiają się przy naszych jednostkach - z tym że obiekty z prawego menu są nazywane literami. Stąd jeśli obok ikony naszego statku lub grupy myśliwców pojawi się brązowa litera będzie to oznaczało że jest to cel ataku (lub ruchu) naszego statku. | |
Po prawej stronie znajduje się panel obiektów wykrywanych przez nasze skanery (panel 2) - co nie jest tożsame z obiektami będącymi w okolicy! Pierwsze są wrogie jednostki (brązowe) , a potem- sojusznicze (zielone). Inne kolory to punkty nawigacyjne i inne obiekty neutralne. |
W przypadku celów które zostały zbadane przez nasze czujniki dostępny jest dodatkowy panel zawierający szczegółowe informacje o celu (panel 3) . Co ważne - w tym miejscu widzimy jedynie podsystemy wykryte przez nasze sensory a nie wszystkie które są na danym statku.
W zakładkach dotyczących każdej z kategorii wyposażenia statku mamy informację o podsystemach w jakie jest wyposażona ta jednostka. Dzięki temu wiemy jaką bronią dysponuje przeciwnik i możemy za pomocą naszych laserów i myśliwców atakować określone podzespoły.
Każdy z podzespołów ma wskaźnik stanu - zieloną linię pod nazwą. Po uszkodzeniu (w wyniku czego podzespół nie działa) linia jest czerwona. Zniszczony podzespół jest wygaszony.
Ważna uwaga praktyczna - podzespoły uszkodzone nieprzyjaciel może naprawić. Dla pewności więc radzę w miarę możliwości dany podzespół całkowicie niszczyć.