Misja 15 - Mechanoid | Kampania 4 | Nexus The Jupiter Incident poradnik Nexus: The Jupiter Incident
Ostatnia aktualizacja: 3 października 2019
Misja 15 - Mechanoid
Cel pierwszorzędny: Przeskanuj mechanoida, nie dopuść by wpadł w ręce gorgów.
Cel drugorzędny: Zniszcz wszystkie statki gorgów.
Wyposażenie:
Od tej misji będę pisał już tylko o ogólnych poradach dotyczących uzbrojenia.
Generalnie - w miarę możliwości wymieniamy uzbrojenie i podzespoły na lepsze - tzn. mające więcej punktów (w opisie urządzenia). Co i kiedy - to zarówno kwestia preferencji jak i możliwości (punkty jakie będziemy mieli do dyspozycji zależą od uszkodzeń poniesionych w poprzedniej misji - zawsze dokonuj wszystkich napraw przed kolejnym zadaniem).
Admirał Norbank nie tylko przeżył, ale i wciąż jest naszym szefem. Widać w naczelnym dowództwie uwielbiają bohaterskich admirałów tracących pancerniki w każdej większej bitwie.
My otrzymujemy awans i wraz z nim nową zabawkę do naszej floty - krążownik klasy Avalanche.
Nasza flota liczy w tej chwili więc już 4 jednostki.
Znajdujemy się głęboko na terenie wroga. Dzięki uzyskanej od Duchów informacji wiemy, że wśród astreoidów znajduje się nieaktywny mechanoid. Jest to szansa jakiej nie można przegapić - musimy go przebadać.
Grupujemy jednostki i ruszamy w kierunku mechanoida.
Skanujemy. Po chwili nasza AI transmituje się na pokład obcego statku i zaczyna jego bezpośrednie badanie. Niestety nie wszystko idzie zgodnie z planem. Angel zaczyna się dziwnie zachowywać, cytować haiku i generalnie ignorować nasze polecenia.
Na domiar złego pojawiają się gorgowie - i to w znacznie przeważających siłach. Na szczęście w ostatniej chwili Angel zaczyna mówić do rzeczy i stwierdza, że zdołała uzyskać częściową kontrolę nad systemami mechanoida. Podejmujemy walkę.
Dwie uwagi - najbardziej zagrożone w misji będą nasze dwa lekkie niszczyciele - lasery gorgów będą koncentrować na nich swój ogień. Znacznie zwiększymy ich szansę na przetrwanie uruchamiając ECM - co będzie wymagało ustawienia energii w zakładce support na maksimum i ręcznego uruchomienia na obu tych jednostkach tego podsystemu.
Na pozostałych - ustawiamy tarcze na 200% i broń na 200%.
W normalnym warunkach mielibyśmy nikłe szanse , ale Angel za pomocą mechanoida robi różne dziwne rzeczy z naszymi przeciwnikami.
Losowo wybrane statki mają opuszczane tarcze, wyłączane silniki, uruchamiane IP drive (co powoduje ich natychmiastową ewakuację) lub na chwilę przejmujemy nad nimi kontrolę.
Kluczowe do skończenia tej misji są dwie rzeczy - ochrona naszych statków przed zniszczeniem (co nie jest łatwe ponieważ walka, szczególnie na początku, jest bardzo nierówna) - najbardziej zagrożone są jak już wspomniałem Brutus i Sparta.
Drugą rzeczą jest wykorzystywanie dywersji Angel.
Gdy statek straci tarcze - koncentrujemy cały ogień na jego kadłubie (destroy hull ), gdy natomiast przejmiemy nad nim kontrole - uruchamiamy IP drive (kontrolę mamy tylko przez chwilę).
Poza tym standardowa metoda - najpierw niszczymy tarcze a potem kadłub.
Po pewnym czasie mechanoid wyrywa się spod kontroli Angel i niszczy pozostałe statki Gorgów.
Misja zakończona.