Misja 10 - Raptor Genocide | Kampania 2 | Nexus The Jupiter Incident poradnik Nexus: The Jupiter Incident
Ostatnia aktualizacja: 3 października 2019
Misja 10 - Raptor Genocide
Cel pierwszorzędny: Zniszcz bazę Raptorów.
Cele drugorzędne: Przeskanuj bazę Raptorów, Zniszcz uszkodzoną część reaktora, wyeliminuj wszystkie jednostki klasy Killer, odnajdź i zniszcz statek klasy Master.
Wyposażenie to samo co misję temu - koniecznie musimy jednak dodać maksymalną dostępną liczbę myśliwców i w miarę możliwości - komandosów.
Tym razem będziemy brali udział w misji pacyfikacyjnej. Ponieważ vardrak nie tolerują dezercji bardzo wyraźnie dali do zrozumienia dowództwu sił w systemie Noah, że piratów należy wyeliminować raz na zawsze. Korzystając z wykrytej wormhole flota uderzeniowa, której trzon stanowią dwa pancerniki - Roma i Athen ma za zadanie zniszczyć wszelkie siły Raptorów renegatów po drugiej stronie korytarza.
Naszym zadaniem jest uczestniczenie u boku pancerników w głównym natarciu na bazę piratów.
Pierwsze kilka chwil to okazja obserwacji jak admirał Norbank wymachuje na lewo i prawo swoim przerośniętym ego ignorując ostrzeżenia ambasadora vardrak przed lekceważeniem Raptorów.
Pierwsza grupa wrogich jednostek - jednostki klasy Killer pod zmasowanym ogniem ludzkiej floty mają niewielkie szanse.
Stosujemy znaną z poprzednim misji taktykę drain shield + destroy hull - oszczędzając myśliwce i energię, czekając na rozwój wypadków.
Oczywiście jest to pułapka. Za pomocą dwóch potężnych rakiet Raptorzy niszczą pancerniki. Po chwili z floty zostają trzy jednostki: Angelwing wraz z dwoma niszczycielami torpedowymi: Arrow i Void.
Jako najwyższy rangą oficer przejmujemy dowodzenie. Od razu wyłączamy w menu Arrow i Void opcję używania w trybie automatycznym torped (w lewym dolnym rogu, pod menu kierowania zasobami energii). Obok okna w którym widnieje napis torpedo musimy zaznaczyć opcję "no" .
Naszym podstawowym przeciwnikiem będą myśliwce - prawdopodobnie udało się nam już zniszczyć wszystkie jednostki klasy Killer. Z myśliwcami najlepiej walczyć w wąskiej formacji - wtedy nasze flak cannon będą dość skutecznie zwalczały myśliwce wroga. Wciąż warto pamiętać o oszczędzaniu myśliwców.
Atakujemy na Den - statek Raptorów klasy Master, który wysyła w naszą stronę kolejne fale myśliwców (które wcześniej lub później kompletnie zdemolują nasze jednostki). Taktyka jest dowolna - trzymamy się jednak możliwie daleko od stacji Raptorów. Staramy się wciąż utrzymywać ciasną formację nie pozwalając naszym statkom na oddalanie się od siebie. Broń na 200% i drain shield + destroy hull .
Do czasu zniszczenia Den powinniśmy otrzymać informację od ambasadora vardragów - stacja ma słaby punkt - cieknący reaktor. Uszkodzenie go (sprowadzenie do poziomu czerwonego) spowoduje niestabilność i chwilę później eksplozję całej stacji.
Aby zlokalizować reaktor będziemy musieli dokładnie przeskanować stację. Niestety to będzie wymagało zdjęcia na Angelwing tarcz.
Niemniej jest to jedyne rozwiązanie. Całą grupą zbliżamy się do stacji. Angelwing wydajemy polecenie f10 recon "skanuj" . Dzięki temu nasza jednostka flagowa automatycznie zbliży się na odległość 3 km, opuści tarcze i rozpocznie skanowanie.
Po kilkunastu sekundach mamy nasz reaktor.
Teraz czas na 5 minut (a raczej 15 sekund) w świetle reflektorów (czytaj laserów) dla naszych myśliwców. Lecz zanim je wyślemy - klikamy na poleceniu f7 destroy hull na obu niszczycielach i tym razem zaznaczamy by użyli torped. Gdy torpedy będą w drodze wysyłamy myśliwce. Jeśli mamy komandosów - ich również wysyłamy. Myśliwce wysyłamy po to by obrona przeciwlotnicza na stacji była przeciążona i nie była w stanie zestrzelić dostatecznie szybko naszych myśliwców. A torpedy - cóż, gdyby nie udało się zniszczyć reaktora pozostanie rozwiązanie konwencjonalne.
Wiadomo jaki cel wyznaczamy tym ostatnim - w zakładce support jest leaking reac. Jako wsparcie dla myśliwców przyda się również laser z Angelwing (oczywiście weapon na 200%). W chwili gdy niszczyciele wysłały już wszystkie torpedy lub gdy myśliwce zaczną poważnie nadgryzać reaktor - wybieramy f4 run away i klikamy na stacji. Gdy reaktor eksploduje siła wybuchu będzie naprawdę imponująca. Lepiej żeby nic poza Angelwing nie było w promieniu eksplozji.
Gdy sprowadzimy reaktor do czerwonego poziomu - zarządzamy pełen odwrót - myśliwce (o ile jakieś jeszcze ocalały) na statki a statki (w szczególności Angelwing) z dala od stacji (f4 ).
Jeśli Angelwing ma wciąż działające tarcze - dajemy na nie 200%. Niezależnie od wszystkiego - na silniki 200%.
Po chwili stacja eksploduje.
Misja zakończona.
Koniec kampanii 2