Rodzaje imprez wyścigowych | Podstawy | Need for Speed Most Wanted (2005) poradnik Need for Speed: Most Wanted (2005)
Ostatnia aktualizacja: 5 sierpnia 2019
Tor - Najbardziej klasyczny rodzaj zawodów. To typowy wyścig, w którym musimy pokonać określoną ilość okrążeń (w trybie kariery najczęściej od dwóch do czterech). W przeciwieństwie do pozostałych wyzwań, w których bardzo często trzeba być maksymalnie skupionym, w tym przypadku wystarczy przyśpieszyć na ostatnim okrążeniu. Dzieje się tak między innymi za sprawą wspomnianych już oszustw ze strony sztucznej inteligencji. Wcześniejsze okrążenia radziłbym więc wykorzystać wyłącznie do poznania ważniejszych skrótów i miejsc, w których przeciwnicy wyraźnie przyśpieszają. Do większości tego typu imprez nie będziesz musiał ponownie przystępować, gdyż są one zdecydowanie najprostsze.
Eliminacje - W przypadku tych zawodów pod koniec każdego okrążenia eliminowany jest najsłabszy zawodnik. Wyścigi te są więc znacznie trudniejsze od wspomnianych klasycznych typów zawodów, przez cały czas trzeba być bowiem maksymalnie skupionym. W ramach pocieszenia dodam, iż większość eliminacji rozgrywanych jest na najbardziej znanych torach, przez co praktycznie od samego początku można sobie zacząć wypracowywać prowadzenie korzystając z odpowiednich skrótów.
Sprint - W tego typu wyścigach musimy jedynie dotrzeć do mety, nie zaliczając przy tym żadnych okrążeń. Jak można się łatwo domyślić, zajmuje to zazwyczaj niewiele czasu (średnio 3 minuty), przy czym w końcowej części gry pojawiają się nieco dłuższe odcinki. Podobnie jak w przypadku opisanych wyżej trybów, najważniejsza jest sama końcówka. Musisz utrzymać wypracowane wcześniej prowadzenie. Przeważnie będzie też tak, iż najmniejszy nawet błąd spowoduje atak ze strony pozostałych pojazdów, który zakończy się zapewne sukcesem. Musisz się więc bardzo pilnować.
Drag - Wyścigi z cyklu Drag pojawiały się już w poprzednich odsłonach serii. Tym razem podano je w nieco zmienionej formie. W przypadku gier z serii "Underground" najistotniejszą rolę odgrywała umiejętna zmiana biegów w połączeniu z korzystaniem z nitro. W "Most Wanted" zabawa ogranicza się do sprawnego wymijania pojawiających się na planszy pojazdów. Co ciekawe, w wielu przypadkach nie trzeba nawet korzystać z nitro! Zdecydowanie polecam natomiast spowolnienie czasu, szczególnie w tych miejscach, w których próbujemy dotrzeć na niewielkie wzniesienie, przez co nie widzimy pojawiających się przed naszym wozem aut cywilnych.
Próba prędkości - Jest to zupełnie nowy typ wyzwania, powiązany z doskonale znanymi z kamieni milowych fotoradrami. Cała zabawa polega na osiąganiu możliwie jak najwyższych prędkości przy kolejnych punktach kontrolnych. Ten z zawodników, który zdoła uzbierać ich najwięcej wygrywa. Jak można się łatwo domyślić, wcale nie trzeba osiągnąć linii mety na pierwszym miejscu, aby ostatecznie zwyciężyć. Mimo wszystko jest to wskazane. W początkowej fazie gry fotoradary pojawiają się głównie na prostych odcinkach drogi, przez co jest wystarczająco dużo czasu żeby przyśpieszyć czy skorzystać z nitro. W dalszej części zabawy są rozstawiane niedaleko ostrzejszych zakrętów. Musisz więc je odpowiednio pokonywać, tak aby przy wyjściu na prostą poruszać się z maksymalną możliwą prędkością.
Próba czasowa - Kolejny nowy typ zawodów. W tym przypadku nie masz się czego jednak obawiać. WSZYSTKIE próby czasowe z trybu kariery są bowiem banalnie proste. Radziłbym więc zaliczać je w pierwszej kolejności. Cała zabawa polega na docieraniu do kolejnych bramek kontrolnych. Gra wyznacza ci na to określoną ilość sekund. Po osiągnięciu punktu limit jest wydłużany. Na szczęście niemal zawsze można nacieszyć się sporym zapasem. W początkowej fazie gry niejednokrotnie jest to 10-15 sekund, pod koniec gry - nawet 3-4x więcej. Wiele jest oczywiście uzależnione od ilości popełnionych pomyłek. Mimo wszystko gra pozostawia spory margines błędu.