Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Need for Speed: Most Wanted (2005) - poradnik do gry

Need for Speed: Most Wanted (2005) - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Policyjne pościgi | Podstawy | Need for Speed Most Wanted (2005) poradnik Need for Speed: Most Wanted (2005)

Ostatnia aktualizacja: 5 sierpnia 2019

Akcje z udziałem policji stanowią jeden z najważniejszych elementów opisywanej gry. Co więcej, mogą być one bardzo zróżnicowane pod względem poziomu trudności. Tym bardziej powinniśmy się im bliżej przyjrzeć. Jednym z podstawowych elementów, o istnieniu którego powinieneś wiedzieć jest pojęcie poziomu pościgu, albowiem od niego uzależniona jest cała masa innych czynników. W większości sytuacji (pomijam końcowe etapy trybu kariery) rozpoczynamy od pierwszego poziomu. Oznacza to, iż w danym pościgu biorą udział wyłącznie pojedyncze radiowozy, które na dodatek będą raczej starały się Ci "towarzyszyć" zamiast próbować zatrzymać sterowany aktualnie pojazd. Co więcej, z racji tego, iż radiowozy nie są zbyt zwinne będziesz mógł im bezproblemowo uciec, czy też (w zależności od aktualnej sytuacji) skutecznie je staranować. Wbrew pozorom nie jest to zbyt trudne. Aby pozbyć się danego radiowozu wystarczy go raz porządnie uderzyć, bądź też kilkakrotnie "poturbować". O stopniu zniszczeń maszyny będzie informował Cię między innymi unoszący się dym. Radiowóz stanie się też nieznacznie wolniejszy.

Pierwszy poziom pościgu najczęściej nie trwa zbyt długo. Wskoczenie na wyższy poziom uzależnione jest od kilku czynników, między innymi podejmowania niebezpiecznych manewrów, taranowania aut cywilnych, czy też czasu trwania pościgu. O przeskoczeniu na nowy poziom będziesz oczywiście informowany. Jak można się domyślać, będzie to oznaczało (na szczęście niewielkie) kłopoty. Na planszy pojawią się nie oznakowane i jednocześnie znacznie szybsze radiowozy. Zgubienie ich będzie wymagało sporych umiejętności. Co więcej, pojazdy te będą Cię próbowały taranować. Pamiętaj, iż policja będzie mogła złapać Cię wtedy, gdy na kilka chwil zostaniesz całkowicie unieruchomiony. Może się to stać w sytuacji gdy zostaniesz otoczony przez większą ilość radiowozów, czy wpadniesz na jakąś przeszkodę. Równolegle zaczną pojawiać się blokady drogowe. To kolejny ważny element pościgu. Paradoksalnie nie powinieneś ich całkowicie unikać, gdyż pomyślne omijanie ich jest wymagane w przypadku niektórych wyzwań. Blokady ustawiane są najczęściej wtedy, gdy na danej drodze pozostajesz przez co najmniej kilka sekund. Są one oczywiście widoczne na mapie. Blokady mogą być omijane na dwa sposoby. W przypadku szerszych odcinków drogi najczęściej jest tak, iż radiowozy nie zdołają zatarasować całego przejazdu. W takiej sytuacji możesz zjechać na trawę i bezpiecznie ominąć blokadę, a wymagany w celach misji punkt i tak zostanie Ci przyznany. Drugi sposób obarczony jest już pewną dawką ryzyka. Musisz się bowiem przebić przez blokadę. Na drugim poziomie pościgu nie powinno to być zbyt trudne, gdyż radiowozy nie są ciężkie, przez co uderzenie powinno je zdecydowanie odrzucić. MUSISZ się jednak pilnować, aby nie zatrzymać się przy blokadzie w miejscu. Stróże prawa błyskawicznie to bowiem wykorzystają. Jeśli chodzi o samo przebijanie się, celuj wyłącznie w dwa punkty - bagażnik wybranego radiowozu lub (jeśli to jest możliwe) oddzielającą poszczególne maszyny drewnianą bramkę.

Trzeci poziom pościgu nie wprowadza do rozgrywki zbyt wielu rewelacji. W dalszym ciągu będziesz się oczywiście musiał liczyć z obecnością blokad. Musisz mieć jednak na uwadze to, iż będą one znacznie silniej "bronione". Co więcej, do akcji wkroczą profesjonalne sportowe radiowozy. Bez żadnych problemów będą Cię one mogły taranować, tak więc powinieneś unikać poruszania się niedaleko bandy. Radiowozy te będą ponadto znacznie trudniejsze do zgubienia. Inne warte wzmianki utrudnienie związane jest z obecnością pojazdów terenowych. W przeciwieństwie do "zwykłych" radiowozów, będą się one pojawiały dość losowe. Sterowane przez policjantów SUV-y będą próbowały Cię STARANOWAĆ poprzez doprowadzenie do czołowego zderzenia. Musisz ich za wszelką cenę UNIKAĆ! Osobiście radziłbym sobie pomagać załączając w takich sytuacjach spowolnienie czasu. Powinno ci to dać wystarczająco dużo czasu na wykonanie odpowiednich manewrów. Może się też zdarzyć tak, iż SUV-y będą formowały niektóre blokady. W tym przypadku radziłbym je omijać, gdyż jakiekolwiek próby przebicia się na drugą stronę nie mają racji bytu.

Czwarty poziom pościgu będzie już oznaczał POWAŻNE problemy. Musisz mieć na uwadze to, iż policjanci będą się WYJĄTKOWO starali żeby możliwie jak najszybciej wysłać Cię do aresztu. Lista nowych elementów obejmuje przede wszystkim kolczatki, które będą stopniowo zastępowały większość blokad. Zasady ich występowania pozostają niezmienione, gorzej jest z ich prawidłowym wymijaniem. Musisz pamiętać o tym, iż najechanie na kolczatkę automatycznie KOŃCZY cały pościg. Mowa tu oczywiście o przegranej, albowiem sterowany samochód nie będzie się mógł dalej poruszać. Nie muszę więc chyba mówić, iż powinieneś się BARDZO pilnować i możliwie jak najczęściej korzystać ze spowolnienia czasu. Tego typu blokady możesz próbować omijać. NIE RADZIŁBYM próbować przebijać się, gdyż możesz wpaść na niewidoczną na pierwszy rzut oka kolczatkę, bądź też zostać odrzuconym w jej stronę. Omawiany poziom pościgu wprowadza do rozgrywki nieco lepsze radiowozy, aczkolwiek różnice nie są tu znaczące. Musisz się natomiast liczyć z tym, iż większa ilość blokad będzie "uformowana" z policyjnych SUV-ów, przez które nie możesz się przebić. Obowiązkowo muszę również wspomnieć o policyjnym śmigłowcu, który od czasu do czasu będzie pojawiał się nad planszą. Jego rola ogranicza się na szczęście wyłącznie do utrudniania skutecznej ucieczki. Jak można się łatwo domyślić, będziesz musiał szukać tuneli i innych "przykrytych" miejsc, do których maszyna nie może zajrzeć.

Ostatni poziom pościgu (pomijam poziom szósty, który jest swego rodzaju wyjątkiem) wprowadza do rozgrywki jeden istotny element, a mianowicie sportowe Chevrolety Corvette podwładnych sierżanta Crossa. To elitarny oddział policji, z którym będziesz miał zapewne spore problemy. Chevrolety są bowiem nie tylko wyjątkowo szybkie, ale i bardzo wytrzymałe. Zgubienie takiego pościgu wymaga już niemałych umiejętności, ale i... trochę szczęścia. :-)

Korzystając z okazji warto w tym miejscu wspomnieć o kilku innych rzeczach bezpośrednio powiązanych z rozgrywaniem pościgu. Wyjątkowo istotną rolę odgrywają na przykład spowalniacze pościgu, dzięki którym można zatrzymać goniące nas radiowozy. Miejsca, w których obiekty te zostały rozlokowane są widoczne na mapie. Ostrzegam jednak, iż w przypadku wyższych poziomów pościgu stają się one wyraźnie mniej skuteczne. Radziłbym więc nie koncentrować wszystkich wysiłków na samym dotarciu do tych miejsc. Inna istotna kwestia związana jest z pojawianiem się dodatkowych posiłków. Po wyeliminowaniu większości goniących nas radiowozów pojawi się licznik informujący o czasie przybycia posiłków. To doskonała okazja do tego żeby zgubić dany pościg. Na miejsce zniszczonych maszyn chwilowo nie pojawią się nowe. Przeciwieństwem jest sytuacja, w której próbujemy utrzymać dany pościg, albowiem wymaga tego jeden z celów misji. Wtedy radziłbym nie wchodzić w żadne potyczki z otaczającymi radiowozami, tylko skupić się na samej jeździe. Aby móc zakończyć dany pościg należy go oczywiście zgubić. W takiej sytuacji mamy dwa wyjścia. Możemy "przycupnąć" w wybranym przez siebie miejscu, licząć oczywiście na łud szczęścia, bądź też skorzystać z jednej z widocznych na mapie kryjówek. W miejscach tych nie możemy zostać dostrzeżeni (oczywiście o ile nie doszło do tego wcześniej), a widoczny na ekranie pasek zapełnia się nieporównywalnie szybciej. Lokacje kryjówek warto sobie zapamiętać, tak aby rozprawiając się z ostatnimi radiowozami powoli przygotowywać się do udania w takie miejsce. Równolegle warto słuchać komunikatów policyjnych. Będziesz się bowiem z nich dowiadywał na temat przewidywanych posunięć stróżów prawa.