Pierwszy samochód | Podstawy | Need for Speed Most Wanted (2005) poradnik Need for Speed: Most Wanted (2005)
Ostatnia aktualizacja: 5 sierpnia 2019
Po wizycie na posterunku Mia postanowi pomóc ci w zorganizowaniu zastępczego wozu. Udasz się z nią do garażu. Generalnie możesz wybierać pomiędzy trzema autami (Golf V jest zbyt drogi, a zakładam, iż nie dysponujesz save'ami z NFS: U2). Ja postaram się oczywiście skupić na aktualnym przebiegu wydarzeń, uwzględniającym fakt, iż w wielu sytuacjach będziesz dysponował bardzo ograniczoną ilością gotówki.
Lexus IS 300 (#1) charakteryzuje się najlepszą przyczepnością spośród konkurencyjnych pojazdów, jest od nich jednak (mowa o Fiacie Punto i Chevrolecie Cobalt) znacznie wolniejszy. W szczególności widać to na przykładzie parametru charakteryzującego przyśpieszenie maszyny. Obawiam się więc, iż w wielu początkowych wyścigach możesz mieć sporo problemów, nie wspominając nawet o pojedynku z gostkiem z Czarnej Listy. Pamiętaj, iż na samym początku niemal wszystkie usprawnienia mechaniczne są poblokowane, tak więc nawet w przypadku pozyskania sporej ilości gotówki nie będziesz mógł zbyt wiele zdziałać. Generalnie więc radziłbym odpuścić sobie kupno tej maszyny, gdyż wielkiego pożytku nie będziesz z niej raczej miał.
Fiat Punto (#2) nie jest wyjątkowo szybki, aczkolwiek nie można też na niego zbytnio narzekać. W ramach pocieszenia dodam, iż opisywany wóz wspaniale (jak na początek gry) przyspiesza, co szczególnie powinno być widoczne na krętych odcinkach, z dużą ilością ostrych nawrotów. Punto charakteryzuje się najlepszym parametrem przyczepności, co szczególnie powinno zainteresować mniej doświadczonych graczy. Sterowanie tą maszyną nie sprawia więc najmniejszych problemów. W niektórych wyścigach można mieć jednak spore problemy, szczególnie jeśli trasa złożona jest z dużej ilości w miarę prostych odcinków.
Chevrolet Cobalt SS (#3) wydaje się być najciekawszą propozycją. Opisywany model teoretycznie powinien prowadzić się zdecydowanie najgorzej z całej startowej trójki. W praktyce okazuje się jednak, iż z racji braku możliwości zakupienia poważniejszych usprawnień mechanicznych można nim bezproblemowo jeździć. Nie bez znaczenia jest też to, iż Chevy jest zdecydowanie szybszy od swoich "klasowych" konkurentów, w miarę sprawnie potrafi również przyśpieszać. Z całą pewnością nie jest to pojazd, przy którym pozostanie się do końca gry, aczkolwiek powinien wystarczyć i to na dość długo. Korzystając z okazji warto też dodać, iż na samym starcie Cobalt jest zdecydowanie najtańszą propozycją spośród całej trójki, przez co niemal od razu można coś ciekawego do niego dokupić.
Po wybraniu jednego ze wspomnianych pojazdów wylądujesz na właściwej planszy. Podobnie jak w "NFS: Underground 2", będziesz się mógł po niej dowolnie przemieszczać (#4). W pierwszej kolejności będziesz się musiał udać do okolicznej kryjówki. Jeśli chcesz możesz wcisnąć M, aby przywołać aktualną mapę. Wybrany przez Ciebie obiekt może być namierzany przy użyciu systemu nawigacji satelitarnej. W trakcie jazdy będziesz dzięki temu widział strzałki pokazujące najkrótszą drogę do celu.