Imprezy wyścigowe | Czarna lista 11 - Big Lou poradnik Need for Speed: Most Wanted (2005)
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016
Imprezy wyścigowe:
1. Próba prędkości - Seaside & Fisher
W trakcie rozgrywania tej próby będziesz się musiał liczyć z obecnością stróżów prawa. Na pierwsze patrole powinieneś zacząć wpadać mniej więcej w połowie drogi do celu. Z uzyskaniem odpowiedniej prędkości przy większości fotoradarów nie powinieneś mieć większych problemów. Trafiają się jednak pewne wyjątki. W przypadku trzeciego obiektu będziesz musiał poruszać się po trawie (#1). Staraj się mimo wszystko utrzymywać prosty tor jazdy. Pomagaj sobie nitro, uważaj też na auta cywilne! Nieco problemów możesz też mieć z fotoradarem ulokowanym przy niewielkich szykanach (#2), a to dlatego, iż początkowo możesz go nie zauważyć. Warto jest więc często zerkać na podręczną mapkę.
2. Próba czasowa - Chase & Waterfront
Przejazd ten nie jest zbyt wymagający, tym bardziej, że jego końcową część powinieneś już doskonale znać. Nieco bardziej wymagający jest sam początek. Przede wszystkim, będziesz musiał pokonać kilka ostrzejszych zakrętów, przy których warto oczywiście wjechać na trawę (#1). Co więcej, w pewnym miejscu (po lewej) zauważysz zapewne większy skrót. Śmiało pędź do przodu (#2). Maszyna przebije się przez drewnianą barierę, nie tracąc przy tym na szybkości. Miejsce to pamiętasz zapewne z pościgów z policją, był to bowiem jeden z zaznaczonych na mapie spowalniaczy.
3. Próba czasowa - Route 55 & North Bay
Tuż po starcie będziesz mógł wybrać polną dróżkę (#1), dzięki której nadrobisz co najmniej kilka sekund. Musisz się jednak liczyć z tym, iż powrót na właściwą drogę jest nieco utrudniony. Musisz być przygotowany do tego, aby ostro skręcić w prawo. W przeciwnym przypadku uderzysz w mur i stracisz zdobyte sekundy. W końcowej części przejazdu będziesz miał możliwość skrócenia sobie drogi przejeżdżając obok doskonale znanej stacji benzynowej (#2). Musisz się jednak bardzo pilnować, aby przypadkiem w nią nie uderzyć. Mimo wszystko warto zaryzykować.
Przed Tobą seria ostrych zakrętów. W większości przypadków będziesz mógł korzystać z cennych skrótów (#1). Nie martw się, nawet jeśli uderzysz w bandę, to i tak najprawdopodobniej nic nie stracisz, albowiem podczas "normalnego" przejazdu musiałbyś solidnie zwolnić.
4. Sprint - Bristol & Bayshore
Podobnie jak wcześniej, będziesz mógł skorzystać z doskonale poznanej polnej dróżki. Ponownie uczulam na wyjazd z tunelu, musisz się idealnie wpasować i powrócić na właściwy tor jazdy. Po drodze wpadniesz na co najmniej jeden godzien uwagi skrót (#1). Metalową bramą nie musisz się oczywiście przejmować, gdyż w żadnym wypadku Cię ona nie zwolni. W końcowej części przejazdu natrafisz ponadto na ostry skręt w prawo (#2). Jeśli chcesz możesz skorzystać ze spowolnienia czasu, aby ładniej go pokonać. Koniecznie musisz też wyhamować.
5. Drag - Heritage & Rosewood
Wyścig ten nie jest zbyt trudny. Przede wszystkim, powinieneś zjechać na prawidłowy tor jazdy, tak aby uniknąć ewentualnych czołowych zderzeń (#1). Teraz musisz jedynie wrzucać odpowiednio biegi oraz wymijać ruch uliczny (#2). Nitro w tym konkretnym przypadku nie jest nawet konieczne. Najważniejsze jest to, aby dojechać do mety bez żadnej stłuczki. W takiej sytuacji zdobycie pierwszej pozycji nie będzie wymagało jakiegoś szczególnego wysiłku.