Mass Effect 2: Wystrzelenie rakiet Oszczep - opis przejścia, solucja poradnik Mass Effect 2
Ostatnia aktualizacja: 6 maja 2021
Na tej stronie poradnika do gry Mass Effect 2 znajdziesz opis przejścia questu N7 zatytułowanego Wystrzelenie rakiet Oszczep. To jedno z pobocznych zadań gry i jest ono powiązane z silosem Oszczepu II z księżyca Franklin planety Watson wchodzącej w skład Kołyski Sigurda.
Zleceniodawca: automatycznie po odnalezieniu anomalii [ Franklin ]
Opis: W celu aktywowania tego questu musisz otworzyć mapę galaktyki i wybrać Kołyskę Sigurda. Po znalezieniu się w systemie Skepsis odszukaj planetę o nazwie Watson i przystąp do skanowania znajdującego się tuż przy niej księżyca Franklin.
Mając przytrzymany prawy przycisk myszy skanuj księżyc tak długo aż słyszana w tle transmisja będzie bardzo wyraźna. Na powierzchni planety powinna pojawić się biała kropka. Kliknij na niej lewym przyciskiem myszy by wysłać sondę i potwierdź chęć wylądowania.
Po obejrzeniu krótkiej cut-scenki od razu przystąp do eksploracji strefy [Księżyc Franklina - Silos Oszczepu II], a to dlatego, że misja ta będzie obarczona pięciominutowym limitem czasowym. Nie możesz się więc zbytnio ociągać, choć jeżeli po drodze nie zaliczysz dłuższych postojów to w końcówce zadania powinno Ci jeszcze pozostać około 60-90 sekund w zapasie.
Po dotarciu do skrzyżowania przygotuj się do odparcia ataku żołnierzy batarian , którzy będą rozstawieni po lewej stronie. Warto ich ostrzelać zza większych skrzyń, gdyż w trakcie tej krótkiej bitwy nie musisz się martwić możliwością ich zniszczenia. Po wygranej walce wybierz prawy korytarz, kierując się w stronę pokazanych na drugim screenie drzwi.
Do zaliczenia będzie tu doskonale poznana mini-gra. Pamiętaj, że w trakcie jej rozwiązywania licznik upływu czasu nie zostanie zatrzymany, tak więc nie możesz sobie pozwolić na żadne powolne działania. Po znalezieniu się w nowym pomieszczeniu błyskawicznie rozstaw się wraz z resztą drużyny za dostępnymi zasłonami.
W pierwszej kolejności radzę zlikwidować wrogów stojących na pokazanym na pierwszym screenie podwyższeniu, a następnie zająć się żołnierzami rozstawionymi po prawej stronie. Wybierz się teraz do dalszej części pomieszczenia - w pokazanym na drugim screenie miejscu pojawią się kolejni przeciwnicy.
Rozstawionych we wspomnianym wyżej miejscu wrogów możesz ostrzelać z tego samego poziomu, bądź też wyjść na oczyszczone wcześniej podwyższenie (pierwszy screen), gdzie dodatkowo odnalazłbyś amunicję do ciężkich broni. Po wygranej bitwie możesz od razu kontynuować przeprawę (swobodna eksploracja będzie później możliwa) lub poświęcić kilka sekund na odnalezienie pokazanego na drugim screenie pojemnika (2000 jednostek palladu ).
Musisz teraz odszukać pokazane na pierwszym screenie przejście, znajdujące się bezpośrednio pod platformą, z której ostrzeliwałeś niedawno wrogów. Radzę się śpieszyć, bo ponownie trzeba będzie rozwiązać mini-grę. Ruszaj prosto i rozstaw się wraz z resztą drużyny w okolicy widocznego w oddali mostku.
Przed Tobą walka z bossem tej lokacji - Dowódcą batarian. Dobrze byłoby mieć w drużynie osobę z dostępną umiejętnością przeciążenia, a to dlatego, że dowódca będzie ochraniany jedynie przez tarczę ochronną (przez pancerz już nie). Uważaj jednocześnie na własny pasek zdrowia, bo nie będziesz tu mógł korzystać z żadnych zasłon. Po zlikwidowaniu bossa udaj się w stronę pomieszczenia kontrolnego, w którym się bronił.
Po dotarciu na miejsce zabierz 3750 kredytów z prawego sejfu (nie musisz się do niego włamywać), a następnie skorzystaj z głównej konsoli, rozwiązując drugi typ mini-gry. Na koniec będziesz musiał podjąć ważną decyzję. Jeżeli grasz jako idealista to warto uratować stolicę kolonii, a jeżeli grasz jako renegat to powinieneś zdecydować się na ocalenie portu i obszaru przemysłowego. Odpowiednie przycisku odnajdziesz u dołu ekranu. Już po zniszczeniu jednej z rakiet przytrzymaj klawisz F celem opuszczenia tej lokacji.