Mass Effect 2: Samara, Ardat-Yakshi - opis przejścia, solucja poradnik Mass Effect 2
Ostatnia aktualizacja: 6 maja 2021
Na tej stronie poradnika do gry Mass Effect 2 znajdziesz opis przejścia zadania Ardat-Yakshi. Jest to jeden z questów towarzyszy i dotyczy on postaci Samary. Z naszej solucji dowiesz się m.in. kiedy można rozpocząć quest, jak rozegrać poszukiwania córki Samary, jak pomyślnie przyczynić się do oczarowania Morinth i zaliczenia rozmowy z nią, a także jak oprzeć się urokowi Morinth.
- Samara - odblokowanie questu towarzysza
- Spotkania z Arią i Dianą
- Dotarcie do sekcji dla VIP-ów
- Oczarowanie Morinth
- Rozmowa z Morinth - poprawne opcje dialogowe
- Zbadanie apartamentu Morinth
- Scena z Samarą i oparcie się urokowi Morinth
Samara - odblokowanie questu towarzysza
Opis: Quest ten powinieneś otrzymać po zakończeniu jednej z misji rozgrywanych już po wizycie na kolonii Horyzont. Naturalnie po bardziej szczegółowe informacje musisz udać się do Samary, którą odnajdziesz w pomieszczeniu obserwacyjnym A (północnym) na trzecim pokładzie Normandii. W trakcie rozmowy potwierdź oczywiście chęć udzielenia jej pomocy w wytropieniu jej córki.
W celu kontynuowania tego zadania musisz wybrać się na doskonale znaną Ci już stację Omega (Mgławica Omega, system Sahrabarik).
Spotkania z Arią i Dianą
Po znalezieniu się w sektorze [Omega - Dzielnica handlowa] EDI poinformuje Cię, że warto byłoby porozmawiać z Arią . W tym celu musisz się wybrać do klubu Zaświaty.
W trakcie rozmowy z Arią wybierz temat córki Samary, a dowiesz się o jej najnowszej ofierze. Musisz teraz udać się do apartamentu zamordowanej kobiety, zlokalizowanego w południowej części dzielnicy (drugi screen). Wejście do apartamentu znajduje się tuż obok posterunku, z którego rozpoczynałeś misję przyłączenia do drużyny Mordina.
W środku spotkasz Dianę , czyli matkę zamordowanej dziewczyny. Z kobietą warto oczywiście porozmawiać, a ponadto w trakcie rozmowy będziesz mógł wykorzystać specjalną akcję idealisty żeby ją pocieszyć (drugi screen).
Wejdź teraz do sąsiedniego pomieszczenia. Musisz tu skorzystać z pamiętnika i zapoznać się ze wszystkimi trzema wpisami (w dowolnej kolejności). Wysłuchaj planu Samary, polegającego na wystawieniu się w formie przynęty. Zanim wyjdziesz z tego pomieszczenia obejrzyj jeszcze statuę i przeczytaj notkę znajdującą się pod łóżkiem.
Dotarcie do sekcji dla VIP-ów
Musisz teraz udać się do wejścia do sekcji dla VIP-ów, zlokalizowanego na północ od głównej części targowiska (wschodnia część dzielnicy). Porozmawiaj z bramkarzem i poinformuj go, że to miejsce poleciła Ci Jaruut. Po znalezieniu się w środku wysłuchaj rozmowy z Samarą.
Koniecznie zapisz stan gry, bo quest ten będziesz mógł zawalić niewłaściwie się zachowując!
Możesz już skorzystać z wejścia do klubu.
Oczarowanie Morinth
Cała zabawa będzie sprowadzała się do wykonywania czynności z poniższej listy, a Twoim dążeniem będzie zwrócenie na siebie uwagi Morinth. Musisz być zdecydowany i agresywny, ale nie wdawać się z nikim w bezpośrednie bójki.
Nie trzeba wykonywać wszystkich opisanych poniżej czynności - powinieneś awansować po zrealizowaniu około 3-4 z nich. Z drugiej zaś strony - nie możesz popełnić zbyt wielu błędów.
Oto lista możliwych akcji:
Vij (pierwszy screen) - Odnajdziesz go tuż przy wejściu do baru. Warto się go zapytać o zespół Expel 10, a następnie spławić.
Meln (drugi screen) - Najlepiej nie wdawać się w kłótnię. Jeśli już natomiast go zaczepisz to nie próbuj stawać w obronie jego towarzyszki.
Waera (pierwszy screen) - Warto z nią zatańczyć, szczególnie poprzez wybranie specjalnej opcji idealisty.
Verf (drugi screen) - Możesz go znieważyć wybierając prawą dolną opcję dialogową. Nie wdawaj się natomiast z nim w żadne bójki na tyłach klubu.
Horftin (pierwszy screen) - Wysłuchaj jego problemu, a następnie wybierz odpowiedź, że być może mu pomożesz. Odszukaj teraz Florit (drugi screen). W trakcie rozmowy wybieraj odpowiedzi (W TAKIEJ KOLEJNOŚCI) Terminal i Wieki.
Vertin (pierwszy screen) - Po rozpoczęciu rozmowy dwukrotnie wybierz lewe górne opcje dialogowe, zmuszając turian do opuszczenia klubu. Nie wybieraj prawej dolnej opcji dialogowej. Jeżeli wybór wspomnianych opcji nie jest możliwy to najlepiej zakończyć rozmowę.
Edwin (drugi screen) - Postaw wszystkim drinki, wybierając zwykłą lub specjalną opcję dialogową.
Po wystarczającym przekonaniu do siebie Morinth zostaniesz przez nią zaczepiony (pierwszy screen).
Jeśli natomiast zawalisz to automatycznie powrócisz do Samary , która poinformuje Cię o zniknięciu córki. Do takiego rozwiązania może też dojść jeżeli niewłaściwie poprowadzisz przedstawioną poniżej rozmowę z Morinth.
Rozmowa z Morinth - poprawne opcje dialogowe
W trakcie rozmowy z Morinth wybieraj tematy z lewej listy, a więc muzykę, sztukę i podróże.
Za wszelką cenę unikaj z nią rozmowy na temat egzekutorki i rodziny. Zauważ, że możesz sobie pomagać pozyskanymi informacjami, nawiązując do zespołu Expel 10 (muzyka) czy Forty (sztuka). Jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z planem udacie się wspólnie do apartamentu Morinth.
Zbadanie apartamentu Morinth
Najtrudniejsza część tego questu jest już za Tobą. Zacznij od kliknięcia na pokazanym na pierwszym screenie karabinie, dzięki czemu pozyskasz nowy plan projektu badawczego.
Oglądaj teraz inne interaktywne przedmioty - miecz wiszący na ścianie, butelkę z pigułkami, rzeźbę i szachy.
Scena z Samarą i oparcie się urokowi Morinth
Możesz już porozmawiać z Morinth. Jeżeli będziesz wybierał wyłącznie zwykłe opcje dialogowe (po prawej stronie) to nie będziesz mógł podjąć decyzji o wyborze zakończenia gry.
Po udzieleniu kilku odpowiedzi w apartamencie pojawi się Samara i dojdzie do konfrontacji, niestety bez udziału z Twojej strony. Na koniec porozmawiaj z Samarą i potwierdź chęć opuszczenia apartamentu.
Jeśli natomiast jest to możliwe to zdecydowanie lepiej będzie wybierać specjalne opcje dialogowe idealisty lub renegata (po lewej stronie), dzięki czemu uda Ci się oprzeć urokowi Morinth. Zaletą tego rozwiązania będzie to, że po pojawieniu się w apartamencie Samary będziesz mógł zadecydować czy chcesz zabić ją czy Morinth. Jeśli zdecydujesz się na zabicie Samary to Morinth automatycznie przyłączy się na jej miejsce do drużyny.