Mass Effect 2: Stacja badawcza Lazarus - opis przejścia, solucja poradnik Mass Effect 2
Ostatnia aktualizacja: 4 maja 2021
Na tej stronie poradnika do gry Mass Effect 2 znajdziesz opis przejścia z pobytu na stacji badawczej Lazarus - jest to część prologu kampanii. Poniższa solucja informuje jak zaliczyć samouczki m.in. ze staczania walk, chowania się za przeszkodami czy dowodzenia drużyną. Omówiliśmy również pierwsze spotkania z ważnymi NPC-ami oraz przeniesienie wyborów z Mass Effect 1 do Mass Effect 2.
- Walki z mechami
- Spotkanie z Jacobem
- Uleczenie doktora Wilsona
- Odnalezienie Mirandy
- Wybory z Mass Effect 1
Walki z mechami
Zleceniodawca: automatycznie po przebudzeniu się na jednym z poziomów stacji [ Stacja badawcza Lazarus ]
Opis: Po odzyskaniu kontroli nad Shepardem podejdź do przodu i zabierz z szafki pistolet M-3 Predator . Możesz teraz zgodnie z sugestią gry schować się za dowolną przeszkodą i odczekać aż drzwi do tego pomieszczenia zostaną wysadzone. Biegnij w stronę wyjścia, podnosząc amunicję do pistoletu. Przeładuj broń i nie zapomnij w przyszłości rozglądać się za podobnie wyglądającymi magazynkami. Odnajdziesz je w różnych miejscach, również w pobliżu ciał zlikwidowanych przeciwników.
Obróć się w prawo i zbliż się do zaznaczonej przez grę przeszkody. Przeskocz nad tym obiektem (domyślnie kombinacja W + SPACJA w wersji na PC). Schowaj się teraz za dowolną przeszkodą i zlikwiduj pierwszego przeciwnika, który pojawi się na schodach - zhakowanego mecha LOKI . Po zniszczeniu maszyny skieruj się po schodach na górę.
Otwórz drzwi, a po znalezieniu się w nowym pomieszczeniu podbiegnij do znajdującej się na wprost od Ciebie przeszkody. Pierwszy mech przejdzie przez główne drzwi, ale bardziej musisz uważać na grupkę, który nadejdzie z lewej strony. Warto tu używać umiejętności zarezerwowanych dla wybranej przez Ciebie klasy głównego bohatera. Po wygranej bitwie ruszaj w stronę drzwi, przy których pojawiła się pierwsza zniszczona maszyna.
Przejdź przez korytarz, a po dotarciu do nowego pomieszczenia podnieś z ziemi granatnik M-100 . Ustaw się teraz przy balustradzie i użyj granatnika do zlikwidowania nowych mechów , które pojawią się na dole. Możesz już skierować się w prawo. Wkrótce dotrzesz do windy, dzięki której zjedziesz na dół.
Ruszaj w stronę przejścia, przy którym pojawiły się zniszczone przed chwilą maszyny i zgodnie z podpowiedzią gry skorzystaj z opcji sprintu by uniknąć poważnych obrażeń. Ruszaj dalej. Zauważ, że po drodze będziesz mógł zbadać niewielkie pomieszczenie, korzystając z pokazanego na drugim screenie przejścia.
W trakcie pobytu w tym pomieszczeniu możesz przede wszystkim wysłuchać nagrania z dwóch terminali (laptopów). Na jednej ze ścian odnajdziesz ponadto sejf i próba jego otwarcia zainicjuje prostą mini-gierkę. Najeżdżaj kursorem myszy na niebieskie punkty tak by odsłonić ich zawartość. Musisz teraz łączyć ze sobą pasujące ikonki. Całość należy wykonać przed wyczerpaniem się limitu czasowego. W sejfie odnajdziesz 975 kredytów.
Możesz już wyjść z tego pomieszczenia i skierować się w stronę schodów prowadzących na wyższy poziom. Po lewej stronie odnajdziesz publiczny terminal, z użyciem którego możesz odsłuchać kolejnego nagrania. W przeciwnym wypadku skieruj się w stronę nowych drzwi. Po wyjściu na zewnątrz podbiegnij do przodu i skręć w lewo.
Spotkanie z Jacobem
Spotkasz tu Jacoba , któremu musisz udzielić wsparcia w pozbyciu się większej grupki mechów . Zauważ, że nie możesz zbliżyć się do maszyn, tak więc musisz je atakować z odległości. Po zlikwidowaniu pierwszej grupy gra automatycznie zainicjuje rozmowę z Jacobem. Po raz pierwszy musisz się pilnować przy wyborze odpowiedzi.
Po chwili zaatakuje Was druga grupa zhakowanych mechów . Zauważ, że możesz od tej pory kontrolować poczynania Jacoba i zgodnie z otrzymaną wskazówką dobrze byłoby wydać mu rozkaz użycia jednego z jego biotycznych talentów. Po wygranej bitwie ponownie porozmawiaj z Jacobem. Tym razem możesz go wypytać o więcej rzeczy (odniesione rany, atak na stację, projekt Lazarus, załoga Normandii, on sam, Miranda). Nie zapomnij też zbadać datapad leżący na ławce.
Ruszaj w stronę jedynych dostępnych drzwi. Po dotarciu do pokazanego na pierwszym screenie pomieszczenia w oddali pojawi się nowa grupa mechów . Podobnie jak wcześniej, warto korzystać z umiejętności pomocnika . Nie zapomnij też chować się za zasłonami. Po zlikwidowaniu maszyn przejdź przez całe pomieszczenie, korzystając z kolejnego przejścia. Wyjdź po schodach na górę. Rozejrzyj się po okolicy i wejdź w interakcję z nowym laptopem (kolejne nagranie).
Uleczenie doktora Wilsona
Wejdź do nowego pomieszczenia gdzie spotkasz ciężko rannego doktora Wilsona . Zauważ, że od razu wyrażając chęć udzielenia mu pomocy zdobędziesz punkty idealisty. Podejdź do oznaczonego przez grę terminalu medycznego by zdobyć dwie jednostki medi-żelu . Skorzystaj teraz z talentu Jedność by uleczyć rannego sojusznika.
Rozpocznij kolejną rozmowę. Wybór odpowiedzi odnośnie chęci odnalezienia (lub nie) Mirandy uwarunkuje czy zdobędziesz punkty idealisty czy renegata. Wkrótce w pomieszczeniu zjawią się nowe mechy . Szybko schowaj się za zasłoną, spauzuj grę i zgodnie z uzyskaną podpowiedzią skorzystaj z jedynego dostępnego talentu Wilsona (przeciążenie). Eksplozja powinna zniszczyć wszystkie maszyny.
Po raz ostatni porozmawiaj z Wilsonem i Jacobem . Tym razem możesz wybrać czy chcesz przyznać się do znajomości organizacji Cerberus czy nie. Potwierdzając chęć spotkania się z Człowiekiem Iluzją zdobędziesz punkty renegata, a stanowczo odmawiając dalszej współpracy z Cerberusem - punkty idealisty. Ruszaj w stronę przejścia, przy którym pojawiły się zniszczone mechy.
Odnalezienie Mirandy
W nowym korytarzu odnajdziesz zaszyfrowany Datapad. Próba włamania się do systemu zaowocuje uruchomieniem nowej mini-gry. W tym przypadku musisz wybierać pola spośród przesuwających się ciągów znaków, a konkretnie te, które będą pasowały do widocznego u góry ekranu wzoru. Do sterowania używane są na PC klawisze kierunkowe (WSAD) i SPACJA (potwierdzenie wyboru). W nagrodę za złamanie zabezpieczeń otrzymasz 900 kredytów . Ruszaj w stronę schodów.
Ruszaj dalej. Uważaj, gdyż w dużej nowej hali zaatakuje Cię dość liczna grupka mechów . Maszyny dobrze byłoby atakować z odległości i korzystać z pomocy obu członków drużyny . Do dalszej części hali możesz przedostać się na dwa sposoby, przy czym ja polecam skorzystać z pokazanych na drugim screenie prawych schodów.
Gdy wyjdziesz na górę nowe maszyny uaktywnią się po Twojej lewej stronie. Schowaj się za najbliższą zasłoną i szybko się ich pozbądź. Zaatakuj następnie drugą grupę - w tym przypadku warto już poprosić sojuszników o pomoc. Dobrze byłoby teraz zbadać widoczne w oddali pomieszczenie, korzystając z pokazanego na drugim screenie przejścia. W pomieszczeniu odnajdziesz nowy laptop, zaszyfrowany Datapad (975 kredytów ) i sejf (900 kredytów ).
Możesz już udać się do pokazanego na pierwszym przejścia, oznaczonego jako Docking Station 2. Kliknięcie na nowych drzwiach doprowadzi do spotkania z Mirandą . Pochwalenie egzekucji Wilsona sprawi, że zyskasz punkty renegata. Mirandę możesz też wypytać o atak, innych ocalałych i projekt Lazarus.
Wybory z Mass Effect 1
Wkrótce znajdziecie się na pokładzie statku kosmicznego. Pojawi się temat przeniesienia swoich wyborów z Mass Effect 1 do Mass Effect 2. Obie gry są ze sobą ściśle powiązane i niektóre decyzje podjęte w Mass Effect 1 mogą mieć wpływ np. na to czy dana postać nadal będzie żyła albo jakie będzie jej nastawianie w stosunku do Sheparda.
- Jeśli zdołałeś zaimportować sejwy z gry Mass Effect to zostaną one uwzględnione. Nie będziesz musiał przypominać sobie wyborów, bo zostaną one automatycznie załadowane.
- Jeśli import nie udał się lub nie dysponujesz sejwami z Mass Effect 1, to odpowiedzi udzielane na pytania Mirandy wpłyną na kształt świata gry w Mass Effect 2. Pytania będą dotyczyły m.in. losów Rady z końcówki pierwszego Mass Effecta. Warto dokładnie zastanowić się na każdą odpowiedzią, bo nie będzie można jej później zmienić.