Mass Effect 2: Akta, Tali - opis przejścia, solucja poradnik Mass Effect 2
Ostatnia aktualizacja: 4 maja 2021
Na tej stronie poradnika do gry Mass Effect 2 znajdziesz opis przejścia głównego questu Akta - Tali. To jedno z ważniejszych zadań ze środkowej części kampanii gry. Nasza solucja informuje m.in. gdzie jest planeta Haestrom i jak przygotować się do wyprawy, jak skutecznie pokonywać gethy, jak wyeliminować kolosa gethów oraz gdzie przebywa Tali.
- Wylądowanie na planecie Haestrom
- Eliminowanie gethów
- Pozyskanie ładunków wybuchowych
- Użycie ładunków wybuchowych
- Rozmowa z Tali i kolejne bitwy z gethami
- Starcie z bossem - kolos gethów
- Spotkanie się z Tali i powrót na Normandię
Wylądowanie na planecie Haestrom
Zleceniodawca: Człowiek Iluzja [ Stacja badawcza Lazarus ]
Opis: Quest ten pojawi się w Twoim dzienniku automatycznie po zakończeniu misji Horyzont, a więc pierwszego głównego zadania związanego ze Zbieraczami.
W celu rozpoczęcia tego questu otwórz mapę galaktyki i wybierz z niej Odległą Krawędź. Po znalezieniu się w systemie Dholen wybierz planetę Haestrom i potwierdź chęć wylądowania na jej powierzchni. Uwaga! Na tę misję warto zabrać pomocnika dysponującego Przeciążeniem lub zbliżonymi talentami, a to dlatego, że będziesz walczył jedynie z różnymi odmianami gethów.
Rozpoczynasz w strefie [Haestrom - Lądowisko quarian]. Pamiętaj o tym, że w trakcie wykonywania misji na tej planecie nie będziesz mógł zbyt długo przebywać w Słońcu, gdyż zaczniesz tracić punkty pancerza. Teraz nie odegra to jeszcze dużej roli, ale w końcówce misji ważne będzie umiejętne przemierzanie tych stref. Ruszaj prosto, schodząc po pokazanej na drugim screenie rampie.
Cały czas podążaj prosto. Strefy oświetlane przez promienie słoneczne warto przemierzać z użyciem opcji biegu, choć nie jest to absolutnie wymagane. Po zejściu na dół wejdź do pokazanego na pierwszym screenie prawego pomieszczenia. Warto tu przede wszystkim rozmontować getha (3000 kredytów ) i podnieść zestaw medyczny . Możesz już skorzystać z pokazanego na drugim screenie panelu, dzięki czemu odblokujesz nowe przejście.
Eliminowanie gethów
Zapisz stan gry i wejdź do nowej strefy. Począwszy od tego miejsca będziesz napotykał żołnierzy gethów , pojawiających się w dwóch zasadniczych wersjach - z aktywnymi pancerzami i bez. W miarę możliwości przez cały czas przesuwaj się do przodu i nie zapomnij o tym żeby nie wybierać zasłon usytuowanych zbyt blisko oświetlonych przejść.
Do dalszej części lokacji możesz przedostać się na dwa sposoby - korzystając z głównej ścieżki lub pokazanego na pierwszym screenie prawego balkoniku. W tym drugim przypadku jeszcze większą uwagę musisz przywiązywać do pozostawania w cieniu, ale za to łatwiej będzie likwidować kolejne gethy . Po drodze warto rozglądać się za pojemnikiem z 400 jednostkami irydu (drugi screen), jak również za zestawem medycznym i stacją medyczną .
Zanim opuścisz tę okolicę postaraj się zlokalizować ciało getha, przy którym odnajdziesz ciężki pistolet. Zeskanuj ten przedmiot, dzięki czemu pozyskasz nowy plan projektu badawczego. Docelowo musisz dotrzeć do pokazanego na drugim screenie przejścia, znajdującego się na prawo od zamkniętej dużej bramy.
Kieruj się cały czas prosto. Za rogiem wpadniesz na dwa nowe gethy (pierwszy screen), które na szczęście będziesz mógł dość łatwo zaskoczyć. Warto tu zbadać ciało getha znajdującego się po prawej stronie, przy czym musisz zaczekać aż się on pojawi (źle działający kamuflaż) i dopiero wtedy wcisnąć klawisz akcji. Wykonanie tej akcji powiększy Twój budżet o 6000 kredytów .
Korzystając z okazji zabierz też pistolet maszynowy Grom M-9a pozostawiony przez jedną ze zlikwidowanych przed chwilą maszyn.
Zanim ruszysz dalej dobrze byłoby zapisać stan gry, bo przed Tobą kolejna długa bitwa. Zbliż się do ciała pokonanego quarianina. Możesz od razu kliknąć na radiu lub podejść do przodu co automatycznie zainicjuje cut-scenkę. W trakcie rozmowy będziesz oczywiście mógł zadać kilka pytań lub od razu przystąpić do działania.
Z kolejnego filmiku dowiesz się, że potrzebne Ci będą ładunki wybuchowe do wysadzenia przewróconego słupa.
Pozyskanie ładunków wybuchowych
W przeciwieństwie do toczonych wcześniej walk tym razem nie będziesz mógł przez cały czas bronić się w jednym miejscu, a to dlatego, że gethy będą się regularnie "odradzały". Ich eliminacja nie sprawi co prawda problemów, ale stracisz przez to trochę czasu.
Zacznij od wyeliminowania kilku najbliższych grup. Uważaj, bo niektóre gethy będą korzystały z kamuflażu (drugi screen) i to właśnie je warto eliminować w pierwszej kolejności.
Radzę stopniowo kierować się w stroną pokazanego na pierwszym screenie wejścia do lewego magazynu. W miarę możliwości zlikwiduj z nieco większej odległości wszystkie gethy broniące się w środku. Możesz już wejść do magazynu. Odnajdziesz tu stację medyczną (wyjdź po schodach na górę) i dziennik Tali z wiadomością nadającą się do odczytania.
Najważniejsze jest jednak to żeby zdobyć pokazany na pierwszym screenie ładunek wybuchowy. Uważaj, bo wykonanie tej czynności spowoduje, że na zewnątrz magazynu pojawi się duża grupka maszyn dowodzona przez behemota gethów. Do zlikwidowania tej maszyny warto użyć przede wszystkim aktualnie wybranej ciężkiej broni.
Po wyjściu z magazynu skręć w lewo i wstępnie oczyść pokazaną na pierwszym screenie lokację. Do jej dalszej eksploracji możesz przystąpić na dwa sposoby - pozostając na parterze lub korzystając ze schodów. Wybranie tego drugiego wariantu pozwoliłoby Ci na dotarcie między innymi do nowej konsoli z zapiskami Tali
Docelowo musisz odszukać pokazane na pierwszym screenie przejście. Wejdź do środka, zapisując przy okazji stan gry (o ile jest to możliwe). Oprócz stacji medycznej i amunicji do ciężkich broni odnajdziesz tu też drugi ładunek wybuchowy.
Tradycyjnie już musisz przygotować się na nowy atak gethów , które napadną Cię po wyjściu z pomieszczenia. W tym przypadku skup się na jak najszybszym zlikwidowaniu niszczyciela gethów , a następnie snajperów przyczajonych na górnym balkoniku.
Użycie ładunków wybuchowych
Z ładunkami wybuchowymi możesz się już udać do powalonego słupa (pierwszy screen). Nie zapomnij wycofać się na bezpieczną odległość!
ZANIM opuścisz tę lokację rozejrzyj się trochę po okolicy. Odnajdziesz mianowicie zestaw medyczny i dwa pojemniki skrywające w sumie 800 jednostek irydu . Możesz już wejść do nowo odblokowanego pomieszczenia.
Rozmowa z Tali i kolejne bitwy z gethami
Dobij pełzającego getha , po czym przystąp do eksploracji tej lokacji. Zabierz w sumie 9000 kredytów z dwóch uszkodzonych gethów, odczytaj nowy wpis z dziennika Tali, włam się do sejfu (6000 kredytów ) i zeskanuj pokazany na pierwszym screenie karabin gethów w celu pozyskania nowego planu projektu badawczego.
Warto zaznaczyć, że jeżeli grasz na jednym z wyższych poziomów trudności to będziesz mógł podnieść odnaleziony tu karabin gethów . Dodatkowo możesz dokonać zamiany wyposażenia.
Teraz zbliż się do pokazanej na pierwszym screenie konsoli komunikacyjnej, dzięki której będziesz mógł porozmawiać z Tali. Zanim opuścisz to miejsce dobrze byłoby zapisać stan gry, bo czeka Cię nowa bitwa. Skorzystaj ze stacji medycznej , zejdź na dół i przygotuj sobie dobrą broń.
W nowym pomieszczeniu będziesz przede wszystkim wpadał na sondy zwiadowcze gethów , ale ich niszczeniem mogą spokojnie zając się Twoi sojusznicy . Pamiętaj tylko żeby zawsze rozstawiać ich za zasłonami.
Sam natomiast zajmij się zlikwidowaniem dwóch behemotów gethów. Do kolejnej lokacji prowadzą trzy równoległe korytarze. Nie radzę wybierać lewego, gdyż jest on najbardziej odsłonięty. Generalnie jednak nie masz się tu czym stresować.
Docelowo musisz przebić się do pokazanych na pierwszym screenie drzwi. Wkrótce znajdziesz się w niewielkim pomieszczeniu i najpierw powinieneś zainteresować się sejfem na ścianie, skrywającym 6000 kredytów . Koniecznie ZAPISZ teraz stan gry i użyj konsoli ochrony (drugi screen), co zainicjuje walkę z bossem tej lokacji - Kolosem gethów.
Starcie z bossem - kolos gethów
Bossa nie musisz na szczęście atakować z tego miejsca. Zamiast tego możesz zejść na dół, korzystając z lewej rampy. Zabierz nowy zestaw medyczny i porozmawiaj z Kal'Reegarem.
Generalnie możesz się tu zachować na dwa sposoby. Pierwszy wariant to zezwolenie na to żeby quarianin dołączył do walk, co jednak może doprowadzić do jego śmierci. Alternatywą jest wymuszenie na nim pozostania w ukryciu. Jest to możliwe w przypadku zabawy idealistą i odpalenia specjalnej akcji (drugi screen).
Niezależnie od wybranego rozwiązania zejdź na dół. Zgodnie z informacjami udzielonymi Ci przez Kal'Reegara do kolosa możesz przedostać się na trzy sposoby. Ja polecam wybrać lewą ścieżkę (pierwszy screen). Będzie ona co prawda okupowana przez gethy , ale za to boss niespecjalnie się będzie Tobą interesował. Upewnij się jedynie żeby przed wkroczeniem na oświetloną część mostku oczyścić sobie drogę.
Nie radzę wybierać środkowego przejścia (pierwszy screen), bo znalazłbyś się pod zmasowanym ostrzałem i mógłbyś zostać otoczony przez gethy.
Na wybór prawej ścieżki (drugi screen) warto zdecydować się jedynie w przypadku korzystania ze snajperki. W takiej sytuacji musiałbyś rozprawić się z gethami i szybko przebiec przez oświetloną część mostku w celu znalezienia się na mostku nad bossem .
Niezależnie od wybranej ścieżki musisz zmniejszyć dystans dzielący Cię od kolosa. Ustaw się przy narożniku i przystąp do ostrzeliwania bossa, najlepiej wykorzystując do tego celu ciężką broń. Zauważ, że po obu stronach kolosa odnajdziesz skrzynki z amunicją , co powinno Ci pomóc w wygraniu tej bitwy.
Po zniszczeniu kolosa dobrze byłoby rozprawić się z resztkami gethów . Rozejrzyj się teraz po okolicy, otwierając pojemniki skrywające w sumie 800 jednostek irydu . Na koniec wybierz pokazane na drugim screenie drzwi, znajdujące się bezpośrednio za zniszczonym bossem.
Spotkanie się z Tali i powrót na Normandię
Po znalezieniu się w środku zbadaj zniszczonego getha w celu wzbogacenia się o 9000 kredytów.
Możesz już podejść do Tali i z nią porozmawiać. Do rozmowy za kilka chwil może też dołączyć Kal'Reegar, oczywiście przy założeniu, że nie zginął w trakcie głównej bitwy. Quest ten zakończy się wraz z powrotem na pokład Normandii.