Mass Effect 2: Akta, Archanioł - opis przejścia, solucja poradnik Mass Effect 2
Ostatnia aktualizacja: 4 maja 2021
Na tej stronie poradnika do gry Mass Effect 2 znajdziesz opis przejścia głównego questu Akta - Archanioł. To jedno z dużych głównych zadań z początkowej fazy kampanii. W solucji znajdziesz informacje m.in. na temat dotarcia do Bazy Archanioła, odnalezienia Archanioła i ustalenia jego tożsamości, a takze pokonania Garma.
- Spotkanie z Arią i werbownikiem najemników
- Eksploracja Bazy Archanioła
- Spotkanie z Asystentem Cathki
- Dotarcie do Archanioła
- Ochranianie Archanioła
- Ważny wybór - Archanioł
- Dotarcie do przełączników śluz
- Pojedynek z bossem - Garm
- Pojedynek z bossami - Jentha i Tarak
- Powrót na Normandię
Spotkanie z Arią i werbownikiem najemników
Zleceniodawca: Człowiek Iluzja [ Stacja badawcza Lazarus ]
Opis: Quest ten pojawi się w Twoim dzienniku automatycznie po zakończeniu prologu, a więc po znalezieniu się na pokładzie nowej Normandii. Wybierz się na stację Omega (Droga Mleczna > Mgławica Omega > Sahrabarik). W celu odnalezienia Archanioła musisz najpierw wypełnić inny główny quest - Omega - Aria T'Loak.
Od Arii dowiesz się, że najemnicy chcą dopaść Archanioła i że najlepszym rozwiązaniem będzie porozmawianie z Werbownikiem najemników . Osobnik ten przebywa wewnątrz klubu, tak więc nie stracisz dużo czasu.
Jeżeli grasz jako mężczyzna to Werbownik od razu skieruje Cię do środka, natomiast jeśli grasz jako kobieta to nie dojdzie do tego od razu, a ponadto będziesz mógł skorzystać ze specjalnej akcji renegata.
Po potwierdzeniu chęci dołączenia do najemników tropiących Archanioła możesz zgodzić się na przystąpienie do misji lub najpierw zadać kilka dodatkowych pytań. Przy wyjściu z posterunku najemników wpadniesz ponadto na pewnego młodzieniaszka . Możesz nie interweniować lub jako idealista zniechęcić go do dołączenia do najemników.
Zgodnie z otrzymanymi instrukcjami musisz udać się do składu transportowego zlokalizowanego w południowo-zachodniej części mapy. Po dotarciu na miejsce porozmawiaj z Szoferem Błękitnych Słońc i potwierdź chęć rozpoczęcia misji. Akcja przeniesie się do strefy oznaczonej jako [Omega - Baza Archanioła]. Tradycyjnie będziesz tu mógł zadać kilka pytań lub od razu przystąpić do działania.
Eksploracja Bazy Archanioła
Ruszaj po schodach na górę, a następnie skorzystaj z pokazanego na pierwszym screenie wąskiego przejścia. Docelowo powinieneś dotrzeć do niewielkiego pomieszczenia, w którym spotkasz Jarotha . Rozmowa z nim jest nieobowiązkowa, aczkolwiek możesz się dowiedzieć kilku interesujących rzeczy na temat najemników i Archanioła.
Odnajdziesz tu także datapad z wiadomością dla Taraka, której przeczytanie zainicjuje poboczny quest Omega - Zdobyty datapad (opisaliśmy go dokładnie na stronie o pobocznych zadaniach Omegi).
Wyjdź na zewnątrz. Po dotarciu do dwóch par drzwi najpierw zbadaj pomieszczenie znajdujące się po lewej stronie. Zacznij od włamania się do kont przemytników (pierwszy screen), dzięki czemu zdobędziesz 4000 kredytów . W sąsiednim pojemniku odnajdziesz ponadto 500 jednostek pierwiastka zero . Na koniec włam się do systemu diagnostycznego wielkiego mecha celem jego przeprogramowania. Zalety tego rozwiązania docenisz dopiero w końcówce tego questu.
Możesz już skorzystać z drugich drzwi. Za chwilę również natrafisz na dwa przejścia. Ponownie zacznij od zbadania lewego pomieszczenia, gdzie będziesz mógł porozmawiać z Garmem. Możesz ruszać dalej. Po znalezieniu się w większej hali koniecznie zbadaj leżący na ziemi datapad. Włamanie się do kont bankowych spowoduje, że wzbogacisz się aż o 6000 kredytów .
Kawałek dalej natrafisz na zamknięte drzwi (pierwszy screen). Dobrze byłoby złamać znajdujące się na nich zabezpieczenie, gdyż w środku odnajdziesz nadające się do zeskanowania pistolety (drugi screen), dzięki czemu zdobędziesz nowy plan projektu badawczego. Oprócz tego możesz skorzystać ze stacji medycznej , obejrzeć datapad z numerami kont (4000 kredytów ) i wziąć amunicję do ciężkich broni.
Zbadaj teraz korytarz znajdujący się na końcu tego pomieszczenia (pierwszy screen). Wejdź do środka. Możesz tu skorzystać z kolejnej stacji medycznej , jak również wejść do prawego pomieszczenia celem porozmawiania z Tarakiem . Nie będzie on zbyt rozmowy, ale za to utniesz sobie dłuższą pogawędkę z Jenthą .
Spotkanie z Asystentem Cathki
Do zbadania pozostał Ci już tylko większy korytarz prowadzący w stronę mostu. Przed podjęciem dalszych działań dobrze byłoby zapisać stan gry, bo przez dłuższy czas nie będzie to możliwe. Porozmawiaj tu z Asystentem Cathki , a następnie z samym sierżantem . Możesz od razu przejść do konkretów lub zadać mu kilka dodatkowych pytań.
Godne odnotowania jest to, że przed rozpoczęciem ataku możesz wykorzystać specjalną akcję renegata i już teraz zabić Cathkę z użyciem Omni-narzędzia. To dobry pomysł, bo w przeciwnym wypadku pojawi się on w dalszej fazie rozgrywki jako mini-boss. Ponadto zabicie Cathki spowoduje, że w końcówce tej misji łatwiej będzie zniszczyć maszynę latającą, przy której pracował.
Dotarcie do Archanioła
Po wyświetleniu krótkiej cut-scenki znajdziesz się w pobliżu mostu. ZIGNORUJ przyczajonego na piętrze Archanioła , gdyż nie będzie Cię on chciał zabić. Zamiast tego zacznij biec w stronę jego budynku, ostrzeliwując towarzyszących Ci najemników . Na szczęście wielu z nich uda Ci się zaskoczyć. Przystąp do badania parteru, rozprawiając się z pozostałymi najemnikami, a w szczególności z gostkiem siedzącym przy bombie. Samą bombę możesz zniszczyć lub zostawić na później celem wykorzystania jej do zlikwidowania kolejnych wrogów.
Co najmniej jednemu najemnikowi powinno udać się przedostać na piętro i będzie się on dobijał do drzwi pomieszczenia, w którym chowa się Archanioł . Zabij go i przed podjęciem dalszych działań zbadaj cały budynek.
Na parterze znajdziesz Omni-narzędzie nadające się do zeskanowania (drugi screen), dzięki czemu zdobędziesz plan nowego projektu badawczego. Oprócz tego w okolicy odnajdziesz aż cztery zestawy medyczne , ale nie warto ich wszystkich otwierać jeśli nie ma teraz takiej potrzeby. Na koniec otwórz sejf i zabierz 4000 kredytów .
ZAPISZ stan gry i wejdź do pomieszczenia, w którym znajduje się Archanioł by poznać jego prawdziwą tożsamość. Z Garrusem możesz sobie dłużej porozmawiać lub od razu skupić się na zadaniu obrony utrzymywanej przez niego pozycji. Zauważ, że w trakcie wyświetlania scenki pokazującej nadciągające mechy będziesz mógł skorzystać ze specjalnej akcji renegata i zlikwidować jeden z celów.
Ochranianie Archanioła
Niezależnie od wybranego rozwiązania przystąpisz do walk z nadciągającymi siłami wroga. Na początek dobrze byłoby okupować pozycje w pobliżu Garrusa, nie dopuszczając do tego żeby wrogowie zbliżyli się do budynku, w którym się bronicie. Prędzej czy później sztuka ta komuś się jednak uda. Wydaj więc rozkaz swoim ludziom rozstawienia się przy okiennicach zlokalizowanych przy głównym pomieszczeniu budynku.
Sam natomiast ustaw się przy drzwiach do pomieszczenia z Garrusem (drugi screen) lub (jeżeli wrogów jest mniej) przy schodach prowadzących na parter. Nie zapomnij też o możliwości zniszczenia znajdującej się na parterze bomby, oczywiście przy założeniu, że już wcześniej tego nie dokonałeś.
Likwidacja wszystkich celów nie powinna Ci przysporzyć jakichś większych kłopotów. Po obejrzeniu krótkiej cut-scenki na placu boju pojawi się mech YMIR. Jeżeli maszynę tę udało Ci się wcześniej przeprogramować to przystąpi ona teraz do eliminacji pozostałych wrogów . W przeciwnym wypadku konieczne okaże się zniszczenie mecha i do tego celu najlepiej użyć posiadanej ciężkiej broni (idealna byłaby tu wyrzutnia rakiet ).
Miej na uwadze to, że w skład grupy uderzeniowej będzie wchodził spotkany już wcześniej Jaroth. Warto skupić na nim ataki drużyny , pozbawiając go w miarę szybko tarcz ochronnych. Po wygranej bitwie rozejrzyj się trochę po okolicy. Z sofy możesz wziąć karabin bojowy M-15a Vindicator (drugi screen). Warto też zajrzeć do szafki (2000 kredytów ) i wejść w interakcję z zestawem medycznym . ZAPISZ stan gry i ponownie porozmawiaj z Garrusem.
Ważny wybór - Archanioł
W trakcie rozmowy z Garrusem możesz podjąć dość ważną decyzję, a mianowicie czy ma się bronić w pojedynkę czy ktoś z drużyny ma z nim pozostać. Radzimy pozostawić kogoś z Garrusem, dzięki czemu Garrus wolniej będzie tracił punkty zdrowia (zyskasz też w takiej sytuacji punkty idealisty).
Począwszy od tego miejsca radzę też działać bez zbędnych przestojów. Zacznij od zejścia na parter. Obróć się, podejdź do przodu i skorzystaj z pokazanego na drugim screenie przejścia do piwnicy.
Dotarcie do przełączników śluz
Po dotarciu na miejsce możesz skorzystać ze stacji medycznej oraz punktu wyboru narzędzi zagłady. Możesz już zbiec po schodach na dół i skierować się prosto. Po drodze natrafisz na jeszcze jeden zestaw medyczny , ale nie warto go teraz podnosić jeśli masz komplet medi-żelów.
Ustaw swojego pomocnika gdzieś z boku i zacznij biec w stronę przełącznika pierwszej śluzy. Musisz się tu bardzo pilnować, bo w widocznym w tle korytarzu pojawią się wrogowie .
Szybko skorzystaj z przełącznika i WYCOFAJ SIĘ za róg (drugi screen), spokojnie odczekując na zamknięcie tego przejścia. Do zamknięcia masz jeszcze dwie śluzy i na początek radzę wybrać lewy korytarz.
Także i tu warto korzystać z broni skutecznej w walkach na krótkim dystansie. Na dużą grupkę wrogów wpadniesz za rogiem i konieczna będzie ich błyskawiczna eliminacja. Przesuwaj się w stronę widocznej w tle śluzy bez zbędnych przestojów. Zlikwiduj przeciwników stojących najbliżej przełącznika i dopiero wtedy do niego podbiegnij. Ustaw się teraz troszeczkę z boku i odczekaj aż przejście to zostanie zablokowane.
Powróć do głównego pomieszczenia i wybierz niezbadane jeszcze prawe przejście. Otwórz drzwi prowadzące do magazynu. Tu z kolei wskazane będzie prowadzenie walk na znacznie większym dystansie. Stopniowo przemieszczaj się do przodu, chowając się za kolejnymi zasłonami. W szczególności uważaj na varreny , nie pozwalając bestiom się zbliżyć.
Pamiętaj o tym żeby nie zatrzymywać się na dłużej w jednym miejscu, bo przez cały czas będą pojawiali się nowi przeciwnicy . Szybko podbiegnij do przełącznika. Po jego wciśnięciu dobrze byłoby wycofać się za jakąś zasłonę. Po rozprawieniu się ze wszystkimi wrogami gra wyświetli cut-scenkę, a Ty automatycznie powrócisz do budynku, w którym broni się Garrus .
Pojedynek z bossem - Garm
Zacznij od błyskawicznego rozstawienia członka (lub członków) drużyny za dobrą zasłoną, szczególnie że w okolicy roi się od wrogów . Zignoruj chwilowo Garma , który pobiegnie na piętro i skup się na zabezpieczeniu całego parteru. Oprócz typowych żołnierzy musisz też uważać na kolejne varreny . Nie zapomnij skorzystać z jednego z pozostawionych wcześniej zestawów medycznych jeśli zajdzie taka potrzeba. Po oczyszczeniu parteru ruszaj na piętro.
Możliwie jak najszybciej musisz dotrzeć do Garrusa , a to dlatego, że będzie on walczył z Garmem . W zależności od tego czy miał on wsparcie w postaci członka Twojej drużyny czy nie Garm może być nadal w pełni sił lub już na skraju śmierci. Po jego wyeliminowaniu ponownie porozmawiaj z Garrusem. Tym razem przeszkodą Wam wojownicy Błękitnych Słońc , którzy pojawią się w okolicy.
Pojedynek z bossami - Jentha i Tarak
Gdy tylko rozpocznie się nowa bitwa rozkaż swoim podwładnym by schowali się za najbliższą zasłoną (pierwszy screen). Sam natomiast powinieneś ustawić się za lewą ścianą (drugi screen). W trakcie toczonych tu walk w szczególności uważaj na legionistów , którzy będą ochraniani przez dodatkową zasłonę.
Mini-bossem tej części bitwy będzie spotkana już wcześniej Jentha . Po raz kolejny musisz zająć się zlikwidowaniem jej tarcz ochronnych zanim możliwe będzie jej wyeliminowanie.
Garrus wkrótce poinformuje Cię o pojawieniu się nowych wrogów na parterze. Ustaw więc swoich ludzi przy okiennicach, a sam skieruj się w okolice schodów. W tym przypadku najbardziej musisz uważać na centuriona i nie pozwolić mu przedostać się na piętro. Po zakończeniu walk gra automatycznie wyświetli cut-scenkę obrazującą atak w wykonaniu maszyny latającej sterowanej przez Taraka .
Tradycyjnie już w pierwszej kolejności musisz zadbać o to żeby Twoi podwładni znaleźli się z dala od miejsc ostrzeliwanych przez myśliwiec . Do niszczenia tej maszyny proponuję wykorzystywać wyrzutnię rakiet lub inną ciężką broń .
Warto też zaznaczyć, że jeżeli wcześniej zabiłeś sierżanta Cathkę (specjalna akcja renegata) to statek powietrzny będzie miał o połowę krótszy pasek energii. Po dostatecznym uszkodzeniu Modliszki w okolicy pojawi się ostatnia już grupa żołnierzy Błękitnych Słońc . W trakcie tych walk uważaj na kolejne ataki maszyny latającej.
Powrót na Normandię
Po wyeliminowaniu wszystkich żołnierzy dokończ dzieła zniszczenia poprzez zestrzelenie maszyny latającej Taraka . Gra wyświetli teraz cut-scenkę, a akcja automatycznie przeniesie się na pokład nowej Normandii. Już po tym jak Garrus wyzdrowieje będziesz mógł sobie z nim uciąć krótką pogawędkę.