Mass Effect 2: Proces tworzenia postaci - kreator, poziom trudności, biografia poradnik Mass Effect 2
Ostatnia aktualizacja: 7 maja 2021
Na tej stronie poradnika do gry Mass Effect 2 dowiesz się jak przebiega proces stworzenia nowej postaci. Najważniejsze kroki opisane w naszym przewodniku to wybór poziomu trudności, skorzystanie z kreatora postaci oraz wybór specjalnej mocy Sheparda.
- Wybór poziomu trudności
- Kreator postaci
- Dodatkowe decyzje - biografia, profil psychologiczny i moc specjalna
Wybór poziomu trudności
Mass Effect 2 jest grą zdecydowanie prostszą od swojego poprzednika i dlatego zabawę na domyślnym poziomie Żołnierza proponowałbym jedynie mniej doświadczonym graczom. Na tym poziomie trudności wygrywanie zdecydowanej większości bitew będzie łatwe, a drobne problemy możesz mieć jedynie z niektórymi dalszymi misjami gry i to tylko jeśli się zbytnio pośpieszysz z ich wykonaniem.
Pozostałym graczom proponuję wybór poziomu Weteran lub Twardziel. Najwyższy poziom Szaleniec, zgodnie z sugestią gry, dobrze byłoby zostawić sobie na koniec i najpierw ukończyć kampanię na jednym z niższych poziomów trudności.
Pozostałe pola najlepiej pozostawić w niezmienionej postaci, szczególnie to, które usamodzielnia sojuszników, pozwalając im na dowolne używanie posiadanych mocy.
Uwaga! Wszystkich kolejnych wyborów dokonasz dopiero po ukończeniu krótkiego wstępu (związanego z dotarciem do Jokera) i obejrzeniu serii cut-scenek!
Kreator postaci
Najważniejsza decyzja jaką musisz podjąć dotyczy wyboru klasy postaci. Co ciekawe, krok ten nie jest pomijany nawet w przypadku zaimportowania starego bohatera, oferując możliwość zmiany dotychczasowego stylu gry. W Mass Effect 2 możesz wybierać pomiędzy sześcioma klasami:
- Żołnierzem (Specjalista bojowy)
- Szpiegiem (Specjalista bojowy/technologiczny)
- Szturmowcem (Specjalista biotyczny/bojowy)
- Strażnikiem (Specjalista biotyczny/technologiczny)
- Adeptem (Specjalista biotyczny)
- Inżynierem (Specjalista technologiczny)
Klasy są generalnie dość dobrze wyważone, przy czym mniej doświadczonym graczom sugerowałbym wybór pełnego lub częściowego specjalisty bojowego, dzięki czemu w dalszym ciągu będzie można polegać na korzystaniu z tradycyjnych broni. Moi zdecydowani faworyci to żołnierz dysponujący świetną mocą spowolnienia czasu oraz szturmowiec, którego unikalna moc klasowa pozwala na korzystanie z potężnej szarży biotycznej.
W przypadku wyboru jednej z pozostałych klas w większym stopniu musiałbyś polegać na swoich mocach biotycznych lub technologicznych. Tu na więcej swobody mogą liczyć biotycy (najlepiej stuprocentowi, a więc adepci), łatwiej od specjalistów technologicznych dopasowując wachlarz używanych mocy do założeń kolejnych bitew.
Więcej informacji na temat każdej z klas odnajdziesz w kolejnym rozdziale poradnika, zatytułowanym Klasy i moce postaci.
Dodatkowe decyzje - biografia, profil psychologiczny i moc specjalna
Kolejny krok to wybór biografii (tylko nowy bohater) i wybór jednej z trzech opcji sprawi, że już na starcie otrzymasz pierwsze punkty idealisty lub renegata (więcej na ten temat w sekcji Moralność w grze). Wybór Ziemi doprowadzi do pozyskania punktów idealisty, wybór Przestrzeni do pozyskania punktów renegata, a wybór Kolonii doprowadzi do otrzymania identycznej ilości punktów idealisty i renegata.
Zbliżonymi regułami cechuje się wybór profilu psychologicznego (tylko nowy bohater). Wybór Bohaterstwa sprawia, że można otrzymać punkty idealisty, wybór Bezwzględności - punkty renegata, a wybór Przetrwania - identyczną liczbę punktów idealisty i renegata.
Ostatni krok przy tworzeniu nowej postaci to wybór mocy specjalnej. Dotyczy to jednak wyłącznie powtórnego przechodzenia gry, a więc za pierwszym razem krok ten zostanie pominięty. Więcej informacji na temat mocy specjalnych odnajdziesz w sekcji Odblokowywanie mocy specjalnych.