Mass Effect 2: Jacob, Dar wielkości - opis przejścia, solucja poradnik Mass Effect 2
Ostatnia aktualizacja: 6 maja 2021
Na tej stronie poradnika do gry Mass Effect 2 znajdziesz opis przejścia zadania Dar wielkości. Jest to jeden z questów towarzyszy i dotyczy on postaci Jacoba. Z naszej solucji dowiesz się m.in. kiedy można rozpocząć quest, gdzie znajduje się miejsce katastrofy statku, gdzie odnaleźć ojca Jacoba i jakie zakończenia ma quest.
- Jacob - odblokowanie questu towarzysza
- Eksploracja miejsca katastrofy
- Spotkanie z ojcem Jacoba
- Ronald - ważny wybór
Jacob - odblokowanie questu towarzysza
Opis: Quest ten powinieneś otrzymać po zakończeniu głównej misji Horyzont i naturalnie po bardziej szczegółowe informacje musisz udać się do Jacoba, którego odnajdziesz w zbrojowni na drugim pokładzie Normandii. W trakcie rozmowy potwierdź oczywiście chęć udzielenia mu pomocy w zbadaniu sygnału SOS ze statku, na pokładzie którego służył jego ojciec.
W celu kontynuowania tego zadania musisz wybrać się do mgławicy Rosetta. Po znalezieniu się w systemie Enoch zatankuj paliwo i przeleć do sąsiedniego systemu Alfa Draconis.
Po dotarciu do systemu Alfa Draconis odszukaj planetę o nazwie 2176 Aeia i przystąp do jej skanowania. Mając przytrzymany prawy przycisk myszy skanuj planetę tak długo aż słyszana w tle transmisja będzie bardzo wyraźna.
Na powierzchni planety powinna pojawić się biała kropka. Kliknij na niej lewym przyciskiem myszy by wysłać sondę i potwierdź chęć wylądowania na powierzchni planety (sektor [Aeia - Miejsce katastrofy Hugo Gernsbacka]).
Eksploracja miejsca katastrofy
Ruszaj prosto. Po zbliżeniu się do ogromnego wraku statku będziesz mógł wykonać trzy czynności - rozmontować części zamienne celem pozyskania 1500 kredytów , odsłuchać nagrania jednego z oficerów i porozmawiać ze źle funkcjonującą WI (pierwszy screen). Wybierz teraz lewą kładkę (drugi screen) prowadzą bezpośrednio do wnętrza wraku.
Po znalezieniu się w środku będziesz przede wszystkim mógł zhakować PDA (3000 kredytów). Ponadto dobrze byłoby wysłuchać częściowo zniszczonych nagrań z trzech różnych terminali (dwa to nagrania członków załogi a trzeci to nagranie lekarza).
Powróć do miejsca, w którym rozmawiałeś z WI, zapisz stan gry i ruszaj dalej.
Natrafisz wkrótce na rozbitka. Z kobietą będziesz mógł uciąć sobie pogawędkę, lecz rozmowa ta zostanie przerwana przez łowców, którzy zaatakują Twoją drużynę. Dobrze byłoby skorzystać ze specjalnej akcji idealisty (drugi screen), dzięki czemu uratujesz kobiecie życie.
Od razu po odzyskaniu kontroli nad drużyną rozstaw swoich podwładnych za dostępnymi zasłonami, a to dlatego, że łowcy będą paradoksalnie doskonale uzbrojeni. Możesz ich spokojnie eliminować zza jednej z większych zasłon lub dążyć do zmniejszenia dzielącego Was dystansu. Po wygranej bitwie rozmontuj kolejne części zamienne, a zdobędziesz 1500 kredytów .
Idź dalej. Po drodze możesz zbadać rozebranego mecha, ale nie będzie to absolutnie konieczne. Wkrótce dotrzesz do obozu zamieszkiwanego przez same kobiety , z którymi nie będziesz jednak mógł dłużej porozmawiać.
Zbadaj kupkę jedzenia po prawej stronie oraz dużą statuę. Dodatkowo możesz podnieść zestaw medyczny , zhakować PDA (2100 kredytów ) i rozmontować części zamienne (1500 kredytów ).
Przejdź do dalszej części obozu, a będziesz musiał stoczyć krótką walkę z mechami LOKI, które pojawią się w pokazanym na pierwszym screenie miejscu. Przyda się tu oczywiście członek drużyny z umiejętnością przeciążenia.
Po wygranej walce podejdź trochę do przodu i porozmawiaj z Doktorem .
Skorzystaj teraz ze znajdującego się obok przejścia, a odnajdziesz kolejnego nieaktywnego mecha (pierwszy screen). W tym przypadku musisz wejść w interakcję z mechem i rozwiązać dobrze poznaną mini-grę. Wycofaj się na bezpieczną odległość i zaczekaj na eksplozję, która odblokuje Ci dostęp do dalszej części lokacji.
Cały czas podążaj prosto. Po drodze będziesz mógł zbadać zwłoki. Gdy tylko znajdziesz się w nowym obozie rozstaw się szybko z drużyną za zasłonami i przystąp do atakowania kolejnych mechów LOKI. Po zlikwidowaniu pierwszej grupy możesz przesunąć się do przodu i przystąpić do niszczenia maszyn, które będą korzystały z pokazanego na drugim screenie przejścia.
Po wygranej bitwie tradycyjnie już powinieneś zająć się dokładnym zbadaniem okolicy. Rozmontuj mianowicie części zamienne (1500 kredytów) i zeskanuj pokazany na pierwszym screenie pistolet, dzięki czemu zdobędziesz nowy plan projektu badawczego.
Możesz już skorzystać z przejścia, przy którym pojawiały się zniszczone przed chwilą mechy (drugi screen). Przed wyruszeniem w dalszą podróż dobrze byłoby zapisać stan gry.
Biegnij prosto, rozstawiając swoich podwładnych za pokazanymi na pierwszym screenie zasłonami. Do zlikwidowania będzie tu grupka mechów LOKI. Proponuję przez cały czas używać zasłony i koncentrować ostrzał na tych maszynach, które dostatecznie się zbliżą. Po ich zlikwidowaniu rozejrzyj się za stacją medyczną , zabierz amunicję do ciężkich broni i rozmontuj części zamienne (1500 kredytów ).
Przed Tobą najtrudniejsza bitwa tej misji. Swoich podwładnych powinieneś rozstawić za pokazaną na pierwszym screenie zasłoną, gdzie będą w miarę bezpieczni. Sam natomiast udaj się w prawo (drugi screen) i przygotuj do zaatakowania wrogów z zaskoczenia. Do wyeliminowania będziesz miał mecha YMIR i strażników po praniu mózgu .
Zdecydowanie powinieneś rozpocząć od atakowania mecha YMIR , a to dlatego, że w przeciwnym wypadku maszyna może zbliżyć się na niebezpieczną odległość. Warto tu oczywiście używać ciężkiej broni. Dopiero po zniszczeniu mecha skup się na atakowaniu żołnierza otoczonego polem siłowym. Musi on szybko zginąć, gdyż z racji profesji (inżynier) będzie zdolny do wypuszczania eksplodujących dronów.
Spotkanie z ojcem Jacoba
Na koniec zostaw sobie zwykłych żołnierzy , którzy nie będą już stanowili tak dużego zagrożenia. Rozejrzyj się teraz po okolicy, otwierając pojemnik skrywający 500 jednostek pierwiastka zero i włamując się do PDA (2400 kredytów). Możesz już skorzystać z bramy prowadzącej do miejsca, w którym będzie czekał Ronald Taylor, czyli ojciec Jacoba.
Ronald - ważny wybór
Na przebieg rozmowy z Ronaldem nie będziesz miał dużego wpływu, natomiast może ona mieć trzy różne zakończenia:
- Jeżeli grasz jako idealista przystań na plan zakładający aresztowanie ojca Jacoba.
- Dwa pozostałe warianty powinny zainteresować renegata i są to: pozostawienie Ronalda na pastwę losu lub nakłonienie go do popełnienia samobójstwa.
Już po powrocie na pokład Normandii odbędziesz krótką rozmowę z Człowiekiem Iluzją, Jacobem i Mirandą.