Mass Effect 2: Garrus, Oko za oko - opis przejścia, solucja poradnik Mass Effect 2
Ostatnia aktualizacja: 6 maja 2021
Na tej stronie poradnika do gry Mass Effect 2 znajdziesz opis przejścia zadania Oko za oko. Jest to jeden z questów towarzyszy i dotyczy on postaci Garrusa. Z naszej solucji dowiesz się m.in. kiedy można rozpocząć quest, jak w pełni zbadać dzielnicę fabryczną Cytadeli, jak pokonać dowódcę Błękitnych Słońc, gdzie przebywa Cień i jak zachować się w trakcie spotkania z Sidonisem.
- Garrus - odblokowanie questu towarzysza
- Spotkanie z Kapitanem Baileyem i dotarcie do dzielnicy fabrycznej
- Walki w dzielnicy fabrycznej
- Pokonanie dowódcy Błękitnych Słońc
- Zniszczenie mechów YMIR i LOKI
- Spotkanie z Cieniem - ważny wybór
- Spotkanie z Sidonisem - ważny wybór
Garrus - odblokowanie questu towarzysza
Opis: Quest ten powinieneś otrzymać po zakończeniu jednej z misji rozgrywanych już po wizycie na kolonii Horyzont. Naturalnie po bardziej szczegółowe informacje musisz udać się do Garrusa, którego odnajdziesz w pomieszczeniu głównej baterii na trzecim pokładzie Normandii. W trakcie rozmowy potwierdź oczywiście chęć udzielenia mu pomocy.
W celu kontynuowania tego zadania musisz wybrać się na Cytadelę. Otwórz więc mapę galaktyki, wybierz Mgławicę Węża i zadokuj.
Spotkanie z Kapitanem Baileyem i dotarcie do dzielnicy fabrycznej
Po znalezieniu się w strefie [Cytadela - Okręg Zakera] musisz udać się do kapitana Baileya , którego odnajdziesz oczywiście w kwaterze głównej C-Sec. W trakcie rozmowy porusz temat Cienia. Po otrzymaniu stosownych informacji wybierz się do zachodniej części, na poziom 26. Konkretnie chodzi tu o pokazany na drugim screenie magazyn, do którego musisz wejść.
Po znalezieniu się w środku zostaniesz zaczepiony przez volusa, który początkowo przedstawi się jako Cień. Ochroniarzy tej postaci możesz zabić w oparciu o specjalną opcję renegata (pierwszy screen), ale nie jest to konieczne, gdyż nie czeka Cię tu żadna bitwa.
Po krótkiej rozmowie otrzymasz informacje na temat lokalizacji Harkina, tak więc możesz wybrać dowolny terminal przesyłu (drugi screen) celem wezwania taksówki. Wybierz się do strefy [Cytadela - Dzielnica fabryczna].
Walki w dzielnicy fabrycznej
Gra wyświetli tu krótką cut-scenkę z udziałem Harkina , po czym przystąpisz do walki z niewielką grupką żołnierzy Błękitnych Słońc. Po wygranej bitwie przejdź przez nowe drzwi i rozejrzyj się po okolicy. Zbadaj śmieci (600 kredytów) i weź zestaw medyczny .
Podejdź trochę do przodu, a zostaniesz zaatakowany przez grupkę mechów LOKI . Do tego typu walk będzie też dochodziło w dalszej części magazynu. Wygrywać nie będzie trudno, zwłaszcza że pojawi się możliwość celowania w wybuchowe kanistry. Uważaj natomiast na pokazanego na drugim screenie żołnierza Błękitnych Słońc , który rozstawi się za barykadą i na nowe mechy, które wybiegną z prawego kontenera.
Po wygranej bitwie rozejrzyj się za pokazanym na pierwszym screenie sejfem, do którego będziesz się mógł włamać (1500 kredytów ). Zapisz stan gry i ruszaj do dalszej części fabryki. Przed Tobą kolejne walki ze słabo wyposażonymi przeciwnikami , którzy będą pojawiali się przy pokazanym na drugim screenie długim korytarzu.
Stopniowo przebijaj się do przodu. Przypilnuj się dopiero w końcówce, gdyż w okolicy pojawi się nieco silniejszy legionista Błękitnych Słońc (należy najpierw zniszczyć jego tarcze). Po zakończonych walkach zbadaj całą tę okolicę. Zabierz zestaw medyczny i zdobądź kredyty z trzech różnych płytek obwodów (mini-gry).
Możesz już udać się na sam koniec tego korytarza. Odnajdziesz tu drugi zestaw medyczny , amunicję do ciężkich broni, pojemnik zawierający 2000 jednostek irydu i laptop (4500 kredytów ). Zapisz stan gry, a następnie skorzystaj z pokazanego na drugim screenie mechanizmu, dzięki czemu opuścisz znajdujący się obok most.
Pokonanie dowódcy Błękitnych Słońc
Ruszaj prosto. Nie zapomnij o rozstawianiu swoich podwładnych za zasłonami, zwłaszcza że będzie tu już nieco trudniej. Unikaj przy tym chowania się za skrzyniami, które będą mogły zostać zniszczone. W trakcie toczonych tu walk zainteresuj się przede wszystkim mini-bossem - Dowódcą Błękitnych Słońc . Musisz najpierw zniszczyć jego tarcze, a następnie pancerz.
Po zlikwidowaniu dowódcy ponownie upewnij się, że Twoja drużyna korzysta z DOBRYCH zasłon, a to dlatego, że w magazynie pojawi się pojedynczy mech YMIR . Tradycyjnie już dla tego typu walk musisz zachować dużą ostrożność, bo ataki mecha będą mogły szybko zabić kogoś z drużyny. Ruszaj dalej. Po drodze weź apteczkę i zhakuj płytkę obwodów (1200 kredytów ).
Możesz już wejść do sąsiedniego pomieszczenia. Zacznij od skorzystania z konsoli okna, co doprowadzi do wyświetlenia krótkiej cut-scenki z udziałem Garrusa.
Oprócz tego dobrze byłoby włamać się do sejfu (2100 kredytów ), skorzystać ze stacji medycznej , wziąć amunicję do ciężkich broni i podnieść dowody tożsamości , aktywując tym samym poboczny quest Cytadela - Znaleziono podrobione dokumenty (później zmieni on swoją nazwę na Cytadela - Fałszywe wyniki).
Przejdź do sąsiedniego pomieszczenia. Włam się do znajdującego się w tym miejscu terminalu (pierwszy screen), dzięki czemu zdobędziesz nowy plan projektu badawczego. Zdecydowanie radziłbym też zapisać stan gry. Wejdź do nowego magazynu i przystąp do atakowania przeciwników.
W trakcie toczonych tu walk w szczególności powinieneś uważać na żołnierzy stojących na podwyższeniach. Na wprost od wejścia będzie to legionista Błękitnych Słońc (pierwszy screen), a po prawej stronie rozstawi się wyposażony w wyrzutnię rakiet ciężki żołnierz Błękitnych Słońc (drugi screen). Postaraj się te osoby w miarę szybko zlikwidować.
Po dotarciu do rozwidlenia wybierz pokazane na pierwszym screenie prawe przejście. Musisz się tu kilka razy wspiąć na wyższy poziom. Docelowo powinieneś zlokalizować leżący na ziemi datapad (drugi screen). Włam się do systemu, dzięki czemu zdobędziesz 1200 kredytów.
Zniszczenie mechów YMIR i LOKI
Powróć do rozwidlenia i tym razem zacznij wspinać się na półki znajdujące się na wprost od Ciebie. Po dotarciu na górę KONIECZNIE rozstaw swoich ludzi za zasłonami i przygotuj sobie ciężką broń. Na dole pojawią się DWA mechy YMIR i musisz przystąpić do ich natychmiastowego ostrzału. Nie atakuj oczywiście dwóch mechów jednocześnie - wybierz sobie jeden cel i dopiero po zniszczeniu tej maszyny przystąp do atakowania drugiego mecha.
Skieruj się teraz w stronę pokazanych na pierwszym screenie platform. Do zlikwidowania będzie tu ostatnia już grupka mechów LOKI , z czym nie powinno być większych problemów. Po zabezpieczeniu terenu zapisz stan gry i skieruj się do nowych drzwi, co spowoduje załączenie nowej cut-scenki.
Spotkanie z Cieniem - ważny wybór
W trakcie rozmowy z Cieniem pozyskasz niezbędne informacje. Czeka cię teraz ważny wybór - możesz teraz pozwolić na to żeby Garrus go postrzelił lub temu zapobiec (specjalna akcja idealisty).
Akcja następnie przeniesie się w inne miejsce Cytadeli, a Ty automatycznie przystąpisz do rozmowy z turianinem Sidonisem.
Spotkanie z Sidonisem - ważny wybór
Quest ten może zostać zakończony na dwa sposoby:
- Jeżeli chcesz żeby Garrus zastrzelił Sidonisa będziesz musiał dwukrotnie odsunąć się z jego linii strzału.
- W przeciwnym wypadku konieczne będzie ostrzeżenie Sidonisa, zasłonięcie go swoim ciałem (specjalna akcja idealisty), a następnie przekonanie Garrusa do zmiany zdania.